Kommunikation - Internet - Eboks. {{forumTopicSubject}}
Ja da systemet fandt på at vi ikke længere skulle have breve fra systemet - tror jeg ikke der var mange som tænkte - ÅH NEJ.
Først må jeg sige at Eboks er noget lort for hvis man ikke er med på IT-bølgen kan det godt gøre ondt - bare se den kvinde der nu skal bevise at hun ikke har fået en mail fra systemet i sin Eboks og først må jeg sige at systemet sagtens kan fejle har oplevet det en del gange og syntes nu det burde være systemet der skulle finde beviserne ikke borgeren.
Jeg er jo helt med på de dersens huske SMS dog ikke at de kommer på de mest tåbelige tidspunkter om natten.
Ej heller syntes jeg om hvordan man kan få en SMS Lørdag/Søndag da borgerens privatlivsfred er ligeså vigtigt som systemets.
Hvem har ikke prøvet at skulle have fat i en eller anden i systemet og personligt vil jeg "bare" sige kaos.
og hvordan den farver nye verden ser ud i morgen er der jo ingen af os der ved, men sætter da lige et billede med ind.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Nu er det at overdramatisere for sms får man jo også fra venner i weekenden -Ønsker du ikke sms i weekenden kan du bare sætte nogle parameter op på din mobil.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 438 Svar: 9.796
dec 2014
Som et PS...
E-boks er indrettet sådan at du kan tilmelde flere services hvis man ønsker det, som forsikring, eller andre ikke kommunale meddelelser.
Jeg kan ikke se et minus i at bruge e-boks, for et brev kan blive væk hjemme men man kan altid hvis man gemmer sine breve i forskellige mapper finde dem på sin e-boks.
Så er der også tidsfaktoren der går ikke mange sekunder fra du beder om en f.eks. beskæftigelse til den lander i din e-boks og her har du en hurtig pingpong.
E-boks er faktisk det samme som et mail program -- forskellen er at kommunen kender din adr. på e-boks og man kan så udvide dem til dem udenfor det kommunale til også at kende den.
Sikkerheden er så også bedre end et mailprogram da du skal logge ind via dit nøglekort.
Blogger
Ja, det handler om at følge med, jeg synes det går lidt stærkt, men jeg må indrømme, jeg havde sq mere styr på det, da jeg havde alle mine fysiske mapper med papir i. Jeg har fuldt forståelse for ældre mennesker, der ikke kan finde ud af det.
Og den dag systemet er nede og al din elektronik er gået i baglås, så er vi ude for nummer. Og rigtigt, så synes jeg, det er aldeles bøvlet at sende mails fra den, E-boks og mailen skal være parat, hvis der skal svares på noget.
Hvis ikke du har et helt hjemmekontor med både det ene og andet, så er du faktisk udenfor samfundet, og ja, vi kan gå på biblioteket, men det er mere end besværligt og der kan vi ikke sidde i fred og ro, så nej, fuck det og alt det, vi selv skal skrive ud ...., ved ikke, hvor glad jeg er for det, er nok født 50 år for sent
dec 2014
Du er inde i den mail som du vil vider sende enten til dig selv eller andre, du skriver mail adr. og evt. overskrift og så send på samme måde som i et email program.
Hvad er det som er bøvlet???
Blogger
Men hvordan kan jeg så se min sendte svarmail, der må være en udbakke eller hva
dec 2014
Blogger
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
Kommunikation - Internet - Eboks.