Danmarksindsamling {{forumTopicSubject}}
Så er det tid til årets store indsamling igen.
Som vanligt fordeles pengene blandt vore 12 største hjælpeorganisationer.
Iår er temaet børn uden noget sted at bo (tag over hovedet).
https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0ahUKEwiQl8Pa7P3YAhXKESwKHegGBhgQFggTMAM&url=https%3A%2F%2Fdanmarksindsamling.dk%2Fcontent%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ffaktaark2018.pdf&usg=AOvVaw0lLzoMYU45fYbKkIAfLb_B
Min egen holdning til indsamlingen er lidt anstrengt da hjælpeorganisationerne jo i forvejen samler ind hver for sig.
Derudover finder jeg det unødvendigt at det indsamlede beløb skrumper to gange gennem processen.
Første gang med ca.15% til at dække omkostningerne ved showet.
Anden gang med yderligere 10-20% til administration i de forskellige organisationer.
Dermed fordrejer man betydningen af ordet "ubeskåret".
Hvad er din holdning til Danmarksindsamlingen ?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Man kan skære dem over og få 2400 stk som kan sælges som skrå tobak...
Blogger
Følger: 14 Følgere: 257 Emner: 444 Svar: 9.925
Jeg er mere end træt af alle de indsamlinger, for vi hører aldrig hvordan det går, hvor mange, der bliver hjulpet, jeg mener bare, pinen bliver trukket ud uden nogen egentlig effekt.
Så nej, jeg giver ikke noget.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 142 Svar: 2.299
dec 2014
Følger: 16 Følgere: 40 Emner: 15 Svar: 1.547
nov 2017
Det forekommer mig tåbeligt at 12 hjælpeorganisationer med hver sine administrationsudgifter skal udhule indsamlingensresultatet.
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
Især når vi så, hvordan man kunne ødsle med pengene (millionerne), da man lavede grand prix.
dec 2014
Jeg syntes da du skal bruge alle dine penge på nødhjælp som du har lyst, det er op til den enkelte - vi har alle forskellige prioriteringer - problemet er at beløbet skrumper til mellem 10 - 15% i sidste ende når alle gribbene har taget deres del.
Når NGO har fået penge til at bygge en pumpe station så klapper de i hænderne og fiser af. 2 uger efter så er det hele blevet stjålet og kun beton gulvet er tilbage - ingen kontrol ingen vagt ved det store arbejde. Så i realiteten er det spild af penge, men hvad rager det mig.
Man gjorde for år tilbage en stor sag om en landsby som fik blyanter og hæfter og en tavle, stole og borde - en uge senere var det hele væk.
Så ja dine penge gør en forskel for alle andre end dem som har brug for det.
nov 2017
Enig i at folk må bruge sine penge på hvad de vil, men det skal være på et fair og oplyst grundlag.
Det pisser mig af at DR misbruger ordet "ubeskåret" hvilket er lodret løgn.
Det kan sku ikke være meningen at man kun hører sandheden i en henkastet bemærkning eller tvinges til at Google regnskabet
dec 2014
De skal bare få nogle venlig boere - de er gratis eller man kan få en masse fra kommunen i nyttejob. Tænk en direktør i nyttejob......flere penge der kan brændes af til nogle blyanter i afrika.
dec 2014
Glæd dig i fremtiden for der hedder det ikke fuck men fuckøen danem
Blyanter er da gode - karen blixen brugte dem
Danmarksindsamling