552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Snyd og bedrag Snyd og bedrag

I Kolding er der en somalier som meldte sig syg, så syg at han i lang tid fik sygedagpenge. Ingen fattede mistanke eller noget som helt i Kolding Kommune.

Senere viste det sig at han var professionel dommer i Afrika som han under sin slemme sygdom hyggede sig med og endda på en officiel side hvor han er omtalt.

Hvornår bliver der mere kontrol når syge, og bistands klienter rejser ud af Danmark uden at melde det til myndigheder?

Vi har også set tidligere at flygtninge er rejst ud af <Danmark med store penge beløb da man i Kastrup for flere år siden lavede en kontrol om social bedrageri.

Og alligevel kan folk fise ud og ind uden en kæft opdager det.

Lav for fanden en samkørsel eller kontrol som giver kommunen oplysning at den person er rejst ud af landet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snyd og bedrag
  • #2   22. feb 2018 Ordensmagten mangler ressourcer, der skulle jo mange flere ansatte til at håndtere alt det vi efter hånden har fået, hvad der ikke bruges af penge på det skidt, vil ingen af os gerne vide, det er ikke småpenge, der bliver faktisk stort set ikke skrevet om andet, talt om andet, og det gælder alle aviser, medier og TV, hvor er det bare en belastning også for mit gode humør, kæft hvor er jeg bare træt af det, det er sq KUN negativt .... smiley smiley smiley smiley smiley

• #3   22. feb 2018 Jetset

Det har intet med ordensmagten at gøre eller deres mandskab, men bare en simpel besked fra lufthavnen at den person er rejst ud som ryger direkte til kommunen.

• #4   22. feb 2018 Ja, men det kræver alligevel tid og ressourcer at gøre det, hvis det var så nemt Polysl, så tror jeg, det havde praktiseret.

• #5   22. feb 2018 Jetset

det er nemt at implementerer for alle oplysninger om os er i en database, men det er også spørgsmål om prioritering som at når man man opdager den slags kontrol, så rejser man bare fra Hamborg så ryger man under radaren der.

• #6   22. feb 2018 Så er det grænsekontrollen, der skal hankes op i, de er sq nemme at spotte.

• #7   22. feb 2018 Fra pålidelig kilde hørte jeg forleden om en araber der vil have førtidspension pga. dårlig ryg. Han fejler intet og er fuldt mobil i hjemmet. Naboer véd dette, men tør intet sige af frygt for mandens familie.
    Han er blevet sendt i aktivering 1 time om ugen. Pga. sin påståede dårlige ryg, bliver han hentet og bragt til aktiveringen. På aktiveringsstedet er opsat en seng så han kan ligge i denne time.
    Det koster kommunen 30.000 om måneden. smiley

• #8   22. feb 2018 Der skulle være nogle anonyme, der kunne give info - det er socialbedrageri. Men nogle af dem, med de hvide kitler må have stillet en diagnose. Kommunen vil jo gerne have info, så egentlig kan vi jo godt være anonyme smiley , vil jeg mene.

• #9   22. feb 2018 Fuldstændig rigtigt Jet, at en læge burde have lavet en diagnose. Jeg véd ikke om det er tilfældet.
    Kun at naboer ser ham leve og springe rundt helt normalt, pånær når han skal hentes til aktivering.

• #11   22. feb 2018 Ja, de behøver ikke at gå på skuespiller skolen, det er medfødt. Jeg husker engang min mor sagde til mig, STOL ALDRIG PÅ EN ARABER. Jeg kunne ikke helt forstå det, men det kan jeg nu. Selvom vi ikke skal generalisere, så er der for mange, vi ikke kan stole på.

Det skulle slet ikke være så svært, at sætte dem stolen for døren, og så skulle der også være regler for, hvornår man kan være berettiget til alle vores gode sociale ydelser, de har ikke været med til at betale en eneste af dem. Vi har så mange gode danskere, der er blevet slidt op på arbejdsmarkedet, der dårligt nok kan få tilkendt en førtidspension, de skal komme med hovedet under armen, så kan de måske. Jeg har en niece, som lige er godt 40, hun kæmper en kamp og magter det næsten ikke mere, men det skal være så nemt for nogen og så svært for andre, hvor det skulle være en selvfølge .....

• #12   22. feb 2018 Ganske rigtigt Claus at man kan anmelde anonymt.

Men alt for ofte er det set at anonyme anmeldelser ikke bliver betragtet som valide. Bare se de mange sager om pædofili og misrøgt af børn som er blevet løjret arkiveret som unyttige og uinteressante.

Anonyme anmeldelser har der været så mange af igennem tiden, at de mere bliver betraget som 'hævn' eller 'misundelse' mod et andet menneske De bliver ikke taget særligt alvorligt.

• #13   22. feb 2018 Jamen, det er jo grotesk, sådan burde det jo ikke være, gode dygtige sagsbehandlere, ville vel hurtigt kunne finde ud af, om det har noget på sig og tage imod seriøse anonyme alvorlige anmeldelser.

• #14   22. feb 2018 Gode og dygtige sagsbehandlere er der få af, og de har desværre ikke altid meget at skulle have sagt når det kommer til stykket.

Min egen, efter samtale, slog ud med armene og sagde: Jeg véd det er forkert, men hvad skal jeg gøre? Hvis jeg klager på dine vegne bliver jeg fyret!

• #15   22. feb 2018 Vi har tilstande som i Gl. Rusland, det er skræmmende, og så må det ikke være tilfredsstillende at arbejde under sådanne forhold.

Der er alt for lidt sammenhold, mange som står sammen er stærke, men det skal der til, hvis det skal ændres, det var alt det, vores forældre byggede op, som ikke er eksisterende mere smiley smiley

• #17   22. feb 2018 Jeg må sige at sådan socialt bedrageri i den her omtalte sag er helt væk og kan nok kun ske i Danmark netop grundet dårligt samkørsel i vores systemer, dog må jeg sige at jeg ikke er tilhænger af stikkeri smiley

• #18   22. feb 2018 Anonyme anmeldelser og ondskabsfuld stikkeri synes jeg ikke, vi kan sammenligne.

• #19   22. feb 2018 At man gør opmærksom på at der foregår bedrageri kan da dårligt være stikkeri, for er man imod det så er man for det.

Det er alle man bedrager og hvis ingen gør noget fordi man er imod at anmelde så sidder danskere snart med en raslebøsse i hånden. >Og hvor fedt er det lige?

• #20   22. feb 2018 Men Leon har dog en vigtig pointe.

Alt for mange føler sig som 'stikkere', ved anmeldelser. og derfor afholder sig for at gøre noget. Især fordi de ikke bliver taget seriøst.

Men at være 'stikker' er vist mere omfattet i den kriminelle verden, og burde ikke være betragtet ved socialt bedrag, som kan anses for tydelig.

• #21   22. feb 2018 Jeg forbinder stikkeri, som det, der foregik under 2. verdenskrig, for at tækkes tyskerne.

• #22   22. feb 2018 Når vi nu taler om snyd og bedrag.

Så se lige hvor svært det er IKKE at ville bedrage.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/pietro-vil-gerne-betale-skat-i-danmark-men-det-danske-system-vil-ikke-give-ham-lov/7048933

• #23   22. feb 2018 #22 - man skulle tro, at det var en Gøg og Gokke film, ufatteligt, at det skal være så kompliceret, hvordan mon det ville se ud, hvis vi bare var lande i Europa, ville det så også være så kompliceret ??

• #24   22. feb 2018 Det er så latterligt, og endnu en grund til at betvivle rigtigheden at mange ting som foregår.

Der foregår noget helt skævt i vores system som virkelig er galt.

• #25   22. feb 2018 Grunden til at jeg ikke bryder mig om stikkeri er fordi at folk kan lave netop en anonym anmeldelse som i hvad jeg tror bygger på fjendskab imellem folk så det bliver til chikane og ikke noget der er værd at bygge på og jeg husker nu stadigt da jeg mødte en kvinde og hvor vi efter at havde mødt hinanden og været sammen i to måneder fik en anonym anmeldelse og hvor jeg/vi talte med systemet der godt kunne se grineren og hvor der så blev lavet en aftale om hvordan vi gjorde nu holde det så kun i fire år og nu har eks kærsten søgt bolig i over et år og hun har boet i samme boligselvskab i over tyve år men hun står på det nærmeste altid sidst - en grotesk dårligt ting at stå i nu til dags og hun vil jo være boligløs hvis ikke vi kunne tale sammen + man ikke bare sætter anden på gaden og spøger mig lige om det er hårdt at skulle have ikke et liv smiley

• #26   22. feb 2018 Ja, jeg tror, det kræver, at man har kendskab til sagens kerne, det er ikke godt at vide, hvad der er rigtigt og forkert, men dine tanker omkring den konkrete sag, er da ikke god.

• #27   22. feb 2018 Jetset nej vel anonymitet er ikke altid godt og da slet ikke når folk laver sådan noget for sjov smiley

Kommentér på:
Snyd og bedrag

Annonce