{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Forlad dit hjem. {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og nød det i min smukke forårs grønne have, da der blev bragt en reportage fra det jødisk besatte Palæstina, og den tanke slog mig! tænk hvis en nabo kom ind gennem min have og forlangte at tage mit hus i besiddelse. Alt hvad jeg havde bygget op igennem 40 år og som jeg holder utroligt meget af, ville jeg så ikke gå til modstand og kæmpe for hvad der er mit, jo det da ved gud jeg ville.

Det er mig komplet uforståeligt hvordan et folkefærd der selv har været udsat for forfølgelse og hetz i mange år, kan mangle den empati for andre og deres situation.

Palæstinenserne har i generationer skabt sig et liv i deres land og dyrket jorden. Men hvad berettiger jøderne til at okkupere det og jage befolkningen ud. ja det må jeg indrømme at jeg ikke kan se det rimelige i. Der er i visse situationer man står tilbage og ser undrende til hvad der sker ude i verden, og denne er en af dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forlad dit hjem.
  • #1   28. apr 2018 Og hvad hvis en gruppe går ind i din have og bare erklære det Perkistan og bomber alle omkring en - jeg havde pløkket dem.

• #2   28. apr 2018 NU er du morsom kisser

Palæstiner der dyrker jord???? jamen jamen jeg kan næsten ikke få armene ned af grin...

Da Gaxa blev okkuperet af Israel så gjorde de store områder grønne og lavede drivhuse og havde en masse ansatte palæstinensere ....

Hvad sker der? Israel forlader Gaza og det første kolbøtterne gør er at futte det hele af - ikke flere jobs bare en ruinhob at komme hjem til - genialt.....nogen skal straffes så man fyre deres primitive køller af mod Israel hen over Haifa og ned hvor jeg boede i en Kibutz....

Gu hvor er det nemt at sidde i sikre Danmark og være klog på den mest betændte situation i Mellemøsten. Prøv at være der - prøv at være skide bange for at den ikke rammer dig - leve i en kælder for at være rimelig sikker hvis deres lort rammer.

• #3   28. apr 2018
    Lige et lille pip polysl, inden du går helt i selvsving. Der kommer vel skyts fra begge sider og jeg ved, at der skal to til en tango. Og ja jeg er så både naiv og dum, men der er ingen undskyldning for at bekrige hinanden.
    Og så er jeg ked af at jeg har den "forkerte" mening, at et folk der selv har lidt under en krig, besætter et andet land, der findes jord nok til alle, og fordi der er en gud der har sagt at det er jødernes land så er det ikke ensbetydende med at de bare kan gøre krav på det.

Og så tegner du et meget entydigt billede af en befolknings gruppe, det er vel ikke kun sort eller hvidt, der er vel nogle farve toner imellem . Det er vel ikke alle der er lige umulige, og arbejds sky.

• #4   28. apr 2018 man kunne jo kigge på alle de grønne områder i Palæstina - gggg er der nogen, andet end lidt ruiner her og der

• #7   28. apr 2018
    Tak Ron jeg læser det i morgen jeg har ikke tid i aften. men jeg er nok for naiv til at forstå det, (smiler) nej jeg reagerede spontant på en følelse og det må man sikkert ikke, uden at have studeret emnet i årevis. Så skal man sikkert også have været der for at indse hvem der har ret, eller hvad der er det rigtige,

• #8   28. apr 2018 Kisser

Der er ikke en militær forlægning der hvor de ryger over Haifa, så skulle man have den ret mange steder. Og når idioterne fyrer deres lort af mod Israel så fyre Israel ikke noget tilbage. bare lige at få det på plads.

• #10   29. apr 2018 Kisser

syntes selv jeg for lidt for stramt frem overfor dig, men det er dagligt at man fyre raketter ind over <Haifa, så jeg forstår godt Israel som er træt af raketter, jeg er træt af billeder når palæstinensere laver opstillede billeder af deres lidelser, ikke en kæft gider lave noget, ikke en kæft gider gøre noget, ikke en kæft dyrker jorden, andet til eget forbrug.

Det som pisser mig mest af er at de ikke engang aner hvor deres raketter lander, det kunne være deres egne - de er åbenbart ligeglad med hvor de rammer - så kan man da ikke være mere syge i hovedet.

Problemet er ikke kun Israel versa Palæstina, men at Palæstina støttes af Ægypten, Irak, Iran - osv...., så det hele er som at vade rundt i et minefelt.

Hvem har retten til området?

Jøderne blev drevet ud 70 år inden vores tidsregning,

Det hele går så langt tilbage at det er svært at sige: Hvem har retten til området.

er der en løsning?

Palæstinensere vil have alle israelere ud og så er der ligesom ikke mere at gøre. Så må de forsætte med at bombe hinanden, og det er til Israel fordel for nogle år siden blev 1450 palæstinensere dræbt og kun 17 israelere - det fortæller lidt om magtforholdet.

• #11   29. apr 2018
    Polysl, sådan kan det gå når det er et " Glohedt" emne, og der er mange meninger om emnet.
    jeg var bare inde og føle efter hvordan jeg selv ville reagere, og derfor skrev jeg min mening udfra det. Så alt forladt kære ven, jeg er ikke så let at gøre fornærmet. smiley smiley smiley

• #13   30. apr 2018
    Uha da da sikke en hvepserede jeg der har stukket fingrene i. men uanset hvad eller hvem der gjorde hvad. og hvem der var dygtige til at dyrke landet og hvem der ikke var. ja så er det, det etisk forkerte i at bekrige hinanden, bare for at få et stykke land. Jeg er sådan set ligeglad med hvilken en religiøs holdning folk har, bare de kunne enes om at et stykke jord eller en fanatisk religiøs overbevisning ikke er grundlag nok for at slagte hinanden. Men jeg er bare en naiv kvinde der elsker livet og syntes at vi skal leve fredeligt sammen
    PS. Undskyld og Amen.

• #16   30. apr 2018
    Nej FHHH, Det ved jeg udmærket godt, men "Bottom LIne" så var mine tanker mere enkle , jeg tænkte på at det ville være rart med lidt fred, det var bare et lille lidt opgivende pip fra min mega urealistiske hjerne,

• #17   30. apr 2018 #12

ja det var en kæmpebedrift at kæmpe på så mange fronter og vinde, Det hjælper altid at være klogere som Israel er.

• #18   30. apr 2018 Nu kan man ikke bruge det til noget at ønske fred i verden og jeg krymper tæer hver gang jeg høre det som også har været brugt i den flotteste hjernedøde kvinde i verden-.

Det har væltet rundt med fredsaktivister som var imod Israel. Men sjovt nok ikke når palæstinenser bruger ambulancer som våben. Jeg er sikker på der findes ikke et beskidt trick som ikke palæstinensere har brugt. De har for år tilbage brugt en handikappede med en kurv på ryggen fuld af sprængstof...

Så jeg kan godt fortænke at de skyder på alt om det så er en barnevogn.

• #20   30. apr 2018 annella

Det handler om at bruget mediet.... smiley

• #21   2. maj 2018 Palæstina er ikke noget land, mon vi kan blive enige om det, det er et område i Israel - hører palæstinenserne ikke til i Jordan ??

Jeg har altid sagt, at Israel aldrig skulle være placeret i Mellemøsten, det er det mest betændte sted på jorden, hvornår har der sidst været fred i Mellemøsten, det har ikke været i min levetid, den ene krig afløser den anden krig, er det ikke krige imellem landene, så er det borgerkrige, det er krigsliderlige, de elsker krig, kan ikke leve uden krig.

• #24   2. maj 2018 Så hellere en lille nukie. så kan de udlejes som selvlysende bæster når man går langs davis borg

Kommentér på:
Forlad dit hjem.

Annonce