{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Peter Madsens nye luksusbolig {{forumTopicSubject}}

Kvindemorderen kan nu boltre sig i spritnye omgivelser der har kostet dig og mig en rund milliard.
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-flyttet-til-helt-nyt-faengsel-udlandet-kalder-det-et-luksurioest
Verdens mest humane fængsel kaldes det !
Hvori ligger det humane i mordet på den svenske kvinde ?
En elektrisk stol koster kun en brøkdel og en giftsprøjte stort set ingenting.
Nu skal vi brødføde den galning til han ikke kan tygge smør mere.
Konsekvenserne ved alvorlige forbrydelser bliver mindre og mindre i Danmark - er det den vej vi skal gå ?
Hvad mener du ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peter Madsens nye luksusbolig
  • #3   2. jun 2018 wow det er luksus, da jeg sad inde i 3.5 år var det på 8 kvm, et badeværelse på gangen - fint for mig for hvad skulle jeg med lokum og bad i cellen? kan så ikke sige om Søbysøgaard er blevet moderniseret men det var et fedt sted, slot, sø, boldbander, , skov, landbrug her var alt og som Chauffør i min dejlige periode på søby så studerede jeg i Odense, og var chauffør om eftermiddagen med at fragte fanger til a og b.

• #6   2. jun 2018 claus

gggg... nu har man jo ikke bygget fængsel for netop slagteren, det er en måske standard for langtidsfanger

• #13   2. jun 2018 om han anker så forbliver han jo i det omtalte fængsel... så hvad er problemet?

Har man specielle anke fængsler?

• #17   2. jun 2018 claus nej han startede ikke med at være der i varetægt, for det er man i et et varetægtsfængsel lokalt - når man får sin dom så kommer man til afsoning, og uanset om han får nedslag osv... så forbliver han der hvor han er. Så svært er det heller ikke at begribe.

• #19   2. jun 2018 Nu er det jo svært da jeg har glemt min krystalkugle hvis så frem i så fald, jeg tror slet ikke du aner hvad du snakker om - når man får en dom så sættes man til afsoning, derfra anker man og forsætter sin afsoning indtil sagen kommer for retten. Der er så tilfælde hvor man flytter en person fra afsoning til det lokale arresthus af hensyn til afstande eller anden logistik...

• #30   3. jun 2018 Jeg ser ikke indespærringen som en straf når den foregår under hotel lignende forhold med fitness center, gymnastiksal, boldbaner og fælleskøkken.
    Selve indespærringens formål er at isolere dem fra samfundet og bør ikke forveksles med straf når den foregår i nævnte omgivelser.
    At afsone under kummerlige forhold tjener derimod begge formål og det er netop der jeg er uenig med systemet.
    At jeg ydermere er tilhænger af "øje for øje" konsekvens er en anden sag der drejer sig om retsfølelse og økonomi...

• #31   3. jun 2018 tja nu viser det sig at selv om man afsoner under kummerlige forhold, så kommer de tilbage - et eller andet må trække i de kummerlige forhold hvis man kigger på den amerikanske model.

Fængsler i øst er nok ikke at spøge med eller Asien, men alligevel forsætter folk deres kriminelle adfærd og kommer tilbage.

• #32   3. jun 2018 Ja Polysl og netop derfor er jeg tilhænger af dødstraf til folk der bevidst har slået andre ihjel.
    At øvrige kriminelle falder tilbage i kriminalitet hænger nok lige så meget sammen med for korte straffe.
    Jeg tror at mange glemmer hvorfor mange udlændinge foretrækker at blive retsforfulgt og dømt i Danmark fremfor hjemlandet 😁

• #34   3. jun 2018 oleS
    "Bevidst slået andre mennesker ihjel"
    Der er vist ikke meget "affekt" over det mord PM begik og derfor bør han lade livet hurtigst muligt.
    Det samme gælder iøvrigt Lundin, amagermanden, Breivik og mange andre...

• #35   3. jun 2018 Hvad bruger man en fukssvans til i en ubåd?, ikke en disse - jeg kunne forstå en nedstryger men en træsav....min mening er det ikke et efffekt drab men planlagt da han forud har fiflet med tanken om at begå mord. så han er total pløk i bøtten.

• #37   3. jun 2018 Ja oleS vi har beklageligvis ikke dødstraf og derfor er svaret:

"Jeg tror at mange glemmer hvorfor mange udlændinge foretrækker at blive retsforfulgt og dømt i Danmark fremfor hjemlandet 😁 "

• #40   3. jun 2018 oleS

Hvad er der at misforstå ?
    Som begrundelse for at vores straffe er for lave og afsoningsforhold for gode nævner jeg de udenlandske krimininelles ønske om at afsone i Danmark.

• #42   3. jun 2018 Der tager du fejl oleS.
    Husker du sagen om de rumænske fængselsforhold der ikke levede op til FN's krav ?
    Det drejede sig om udenlandske kriminelle dømt i Danmark og som vi ønskede skulle afsone i hjemlandet.
    Helt til grin i øvrigt, men det understreger min pointe.

• #44   3. jun 2018 #42 - den sag husker jeg, så latterligt, de skulle sendes ned til rotterne og så kunne de tænke over, hvad de har gjort, i danske fængsler skal de bare tænke på, hvad de ellers kunne tænke sig at spise og drikke og hvor mange ture de kunne tænke sig at gå eller måske i fitness, vi er til grin smiley

• #46   3. jun 2018 Kristelig dagblad beskriver det meget rigtigt som en farce udi menneskerettigheder og det er kun et halvt år siden.
    https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/farcen-om-sigoejnerne-udstiller-europaeisk-menneskeretscirkus

• #48   3. jun 2018 Ja Jetset for ikke så længe siden var der ballade fordi muslimske fanger mistænkte at deres kød ikke var halal slagtet.
    Tale om at være til grin overfor kriminelle udskud smiley

• #49   3. jun 2018 Nok en større straf hvis jeg fik min vilje igennem oleS smiley

• #51   3. jun 2018 Jeg har vadet rundt i Alcatras og det er efter min mening det perfekte fængsel til folk der ikke kan opføre sig ordentligt smiley

• #53   3. jun 2018 Bangkok Hilton er også en film med bl. a. Nicole Kidman, og de ubeskrivelige forhold der, er næsten for gode til typer som Madsen og Lundin....

• #56   3. jun 2018 Ja gid det var som du skriver FHHH, men desværre har de samkvem med de andre fanger i fælleskøkken og dagligstue samt fitness og boldbane.
    Der er sku ikke meget straf over de forhold desværre smiley

• #58   3. jun 2018 Jeg nærer ingen illusioner derom FHHH, da oplysningen udelukkende var som svar på at de desværre ikke behøver kede sig på 12,5 m2 smiley

• #60   3. jun 2018 Ønskværdigt hmmm - der skal sku da ikke være noget ønskværdigt over en afsoning, tværtimod skal det være det modsatte smiley

• #66   4. jun 2018 FHHH #61

Du bliver ved med hvad han ønsker.
    Han har ingen ret til at ønske sig noget som helst, den ret mistede han da han slagtede en uskyldig kvinde.
    At vores åndssvage retssystem stiller luksushotel til rådighed er sku beklageligt ud over alle grænser.
    Bundskrab som ham fortjener døden, men da dette ikke er muligt burde han være smidt i et sort hul uden faciliteter overhovedet...

• #72   4. jun 2018 #69
    Helt uenig.
    Man bliver buret inde for at beskytte resten af samfundet mod galninge som ham.
    Selve straffen bør ligge i forholdene man afsoner under, men det har Danmark endnu ikke lært desværre...

• #73   4. jun 2018 #68 ClausG

Helt uenig i din iagtagelse.
    I en heftig debat skal der være plads til verbale ytringer og jeg synes bestemt ikke FHHH går over stregen på nogen måde...

• #75   4. jun 2018 Jeg kan godt forstå man harcelere over at en får 12½ kvm mens andre kun har mellem 6 - 8 kvm. Og så lige Raket Madsen - jeg kender ikke begrundelsen for den beslutning, andet at det er et super fængsel og der vil man nok begynde at fylde op med de mest farlige.

• #79   4. jun 2018 Det kan jo også være af den grund, at fængslet er langt bedre sikret med den nye teknik osv., så de farligste fanger med længerevarende straffe ikke kan undvige, og dermed være med til at fjerne utrygheden i befolkningen.

Men det måske for naivt, at tænke i de baner...?

• #83   4. jun 2018 Nogle debattører er kryptiske, og sommetider har man en fornemmelse af de ligefrem søger konfrontationen.

• #84   4. jun 2018 Jeg kan kun grine af at nogle mener det er uforskammet at Madsen sidder i 12½ kvm med toilet og køleskab, som også andre har på det sted - det er som om at han sidder helt alene idet super fængsel med boldbaner og gymnastiksal og fælleskøkken som han har alene.

Jeg ville nødig være i fælles lokaler med den forbrydelse, for der er få ting som indsatte ikke tolerer: børnemishandling, mord med at skære folk i små stykker,,kvinde vold, børne mord. Han får sin sag for og den eneste barrierer er 12½ kvm som han kan kræve lukket for andre fanger, men hvad så med mad? han er på en måde isoleret - han skal ud på et tidspunk for at købe mad i butikken og så kan alt ske.

• #85   4. jun 2018 Jeg kan kun græde tørre tårer hvis nogen stikker en kniv i PM.
    At smage sin egen medicin ville måske få ham til at indse hvad den stakkels kvinde han slog ihjel måtte igennem...

• #86   4. jun 2018 ClausG #74

Jeg gider ikke tærske langhalm på din beslutning men jeg har nu læst de indlæg igennem og jeg kan guddødemig stadig ikke se hvor sprogbruget løber af sporet.
    Gider du sende mig en PB så jeg kan blive klogere ?

• #91   5. jun 2018 I den store verden udenfor Danmark har de virkelig fængsler. I Danmark er det *****luksusboliger, med gratis tag over hovedet, mad, hoppies, uddannelser og meget mere, det er den rene svir smiley smiley smiley

Men det siges, at være en straf, nogle går ind og ud af disse *****luksusboliger, det kan jeg da godt forstå smiley

• #92   5. jun 2018 Jeg ved ikke om folk kan trives med 12 -16 år på 12½ kvm, mulighed for overfald og gokkes i hovedet eller får en kniv. Det er ikke kvm som bestemmer hvor fedt det lige er at sidde i så mange år.

• #93   5. jun 2018 Kan ikke finde hvor det står at man ikke må kalde en spade for en spade, modering, det skal kaldes et grave redskab - nå ok-----kan vi så lige få en liste over de ord man ikke må bruge?

• #94   5. jun 2018 #92 - Jeg synes også det næste må blive, at de kan få en villa i stedet, det mangler da bare, de har da fortjent mere.

#93 - har du sat dette indlæg i en forkert tråd, for jeg kan ikke se, hvad det har med emnet at gøre ??

• #95   5. jun 2018 Jeg har svært ved at se logikken i at de værste forbrydere (PM og Breivik) får de suverænt bedste afsoningsforhold når de burde have de værste.
    Jeg tror ikke vi overtræder nogen konventioner hvis vi nøjes med et minimum af faciliteter til psykopater som ovennævnte.
    Men Tilsyneladende bliver grusomhed belønnet.

• #96   6. jun 2018 Ved du hvad, Cody, de bliver fredet i klasse A og skal behandles som rådne æg

profilbillede
  • #98   6. jun 2018 Der tager du fejl oleS.
    Han kunne ex. puttes ind i landets mindste celle uden de muligheder har har i sin nuværende luksus celle.
    Kan du slet ikke se at manden faktisk bliver belønnet for sin brutale forbrydelse ?

• #101   6. jun 2018 Du vrøvler oleS.
    Tror du, helt ærligt, at PM vil bytte med en celle i Herstedvester hvor han skal stå på tæer for at glo ud af vinduet og kun får en gårdtur dagligt ?
    Der er kæmpeforskel på forholdene i danske fængsler og PM fortjener de værste !

• #102   6. jun 2018 #100
    Hvis du læser oplægget burde det fremgå tydeligt hvad jeg mener om et luksusfængsrl til en mia. skattekroner oleS.
    Fængsler skal opføres med tanke på en kummerlig afsoning for de indsatte og absolut ikke det modsatte !

• #104   6. jun 2018 Sådan ser toiletforholdene ud, lækkert og indbydende må jeg sige smiley

profilbillede
  • #105   6. jun 2018 Når man ikke orker at rejse så langt i fremtiden, så kan det åbenbart betale sig at blive buret inde i et luksusfængsel, der nemt kan sammenlignes med et **** hotel, og et badeværelse hvor der god plads til toiletsagerne. smiley smiley

• #106   6. jun 2018 jetset

stort men han har også tiden til at holde det rent. smiley

• #107   6. jun 2018 Bliver "hotel gæsterne" udstyret med rengøringsartikler, støvsugere og lignende, der er noget, jeg ikke ved ??

• #108   6. jun 2018 Mon ikke der er en vis kontrol af rengørings artikler? de kunne hvis man havde de rigtige bruges til en bombe.

• #110   6. jun 2018 Jeg tror heller ikke at dem med små forseelser som lander i fængsel kan være uenig i.

På en måde skal man være glad for der ikke er borger som bestemmer men retssystemet, og i sidste ende er det jo kriminalforsorgen som bestemmer hvor afsoningen skal være. Så kunne de som er utilfredse med placeringen indgive en klage

• #112   6. jun 2018 Polysl #110

Jeg tror ikke der er mange der er utilfredse med placeringen.
    Jeg kunne forestille mig at flere er utilfredse med den høje standard og prisen.
    Gad nok vide hvorfor Danmark finder det nødvendigt at "flashe" sig med verdens mest humane fængsel for omverden ?
    Humanisme er det modsatte af hvad der kendetegner klientellet som skal afsone der.
    Jeg troede efterhånden vi havde lært at pædagogisk pladderhumanisme ikke fører nogen steder hen smiley

• #113   6. jun 2018 #111
    næ heller ikke mig, offer må stadig kæmpe mod systemet og har et lorteliv...

• #116   6. jun 2018 #114 jamen, det er jo spot on smiley - så er det bare et ***** hotel - hovedrystende smiley

• #118   7. jun 2018 # 117

Næh Ole, det er synd at sige, at du ligefrem oser af retfærdighedssans.

• #122   7. jun 2018 Enig med oleS her - lad os debattere på emnet uden at gøre det personligt smiley

• #123   7. jun 2018 Jeg mener stadig, han skulle parteres levende og han kunne være ulvemad smiley - jeg har intet tilovers for PM, ingen gør sig nogen forestillinger om, hvad Kim Wall har oplevet af grusomheder og nu hendes forældre + venner, de har det forfærdeligt, jeg kan ikke tro andet.

• #125   7. jun 2018 Der er den forskel, at han har udleverede sine grusomme tanker, så havde jeg heller ikke haft mine omkring PM, men nu hvor han har gjort det, så fortjener han at blive ulvemad.

Og så er der også den forskel på dig og mig, at du synes et *****hotel ophold er straf nok.

• #128   7. jun 2018 #126 - korrekt. Men jeg har læst, at du kritiserer andres holdninger til straf for PM. Men udover lige den faste skare her, så er der også nogle andre nationaliteter, der har udtalt sig om de danske fængsler.

profilbillede
  • #130   7. jun 2018 Syntes det er jammerlige argument at sammenligne danske fængselsophold med andre mindre gode fængsler udlandet. ,

• #132   7. jun 2018 Jamen #129, jeg behøver ikke at spørge dig om, hvad du synes om danske fængsler, du er jo godt tilfreds, LÆS historikken her.

Lige meget, hvordan vi pakker mordere, pædofile, kriminelle og alt andet ros, så bliver de ikke bedre af det, mig bekendt findes der ikke noget register over, hvor mange de indsætter på ***** luksus fængsler, de omvender, tværtimod så er det jo gengangere, mon de også er gengangere ude i den virkelige verden, hvor de har FÆNGSLER ??

• #135   7. jun 2018 Annella

På Søbysøgaard udleveres en nøgle til sin egen celle, personalet har så en hovednøgle. <Friheden er vel i nogle tilfælde at være alene uden andre end personale kan komme ind.

• #137   7. jun 2018 Jetset, stop nu med at give mig skylden for, at nogle politikere i DKbygger fængsler der ligner luksus. Jr. ole S

Jamen kære ole S - hvor giver jeg dig skylden, ref lige et #

Men et luksus mangler total det er nøglen til friheden.

Ja, men så behøver de ikke at have problemer med at finde nøglen, de har en tjener til det.

Jeg vil altid foretrække de forhold der er i DK frem for andre lande jeg kender.

Det kan jeg også godt forstå, for det er jo det rene luksus, har intet med fængsler at gøre, det er faktisk rent til grin.

• #138   7. jun 2018 #134

Får de ikke nøglekort og gratis drink ved ankomsten...så skal de ikke regne med mig som gæst. smiley smiley smiley

• #140   7. jun 2018 Det er ihvertflad ikke straf nok til PM.

• #146   7. jun 2018 Jo, jeg har beskrevet hvilken straf, PM burde have, men jeg bestemmer desværre ikke, LÆS længere oppe, hvad jeg mener, hvilken straf PM burde have. Ref til #142

• #147   7. jun 2018 Man kan mene en realistisk straf ud fra loven- alt andet er pølse snak.

• #149   8. jun 2018 #147 - den danske straffelov er ren til grin smiley

Kommentér på:
Peter Madsens nye luksusbolig

Annonce