767 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bilfri Søndag. Bilfri Søndag.

Ja hvem husker ikke bilfri Søndage i 73 - 74 og hvor det kun var folk med en godkendt kørsel der måtte køre og sikken fred og ro der var om Søndagen husker jo både hvordan det var på landet og ligeså i København.
Men når nu der talers om klimaforandringskamp hvorfor tager alverdens leder ikke og siger ja til bilfri Søndage det vil jo være noget der tog kegler hvis det var over hele jordkloden.
Læste om hvordan nogle forsker vil sprøjte kemikalier op så det gav en smule skygge imod solen - jeg må sige at hvis forskerne vil lege Gud skal der ikke være på den måde og ligeså hørte jeg hvordan vores (var det klimaminister) udtale at de tiltag de havde fundet frem til var fine nok og det uanset nogle forsker i Danmark havde flere ideer og jeg tænker jo mit hver gang jeg høre at klimakampen er god i år 2030 - helt væk jo hurtigere jo bedre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilfri Søndag.
  • #1   25. nov 2018 Alle klimaforskere har deres egne ideer over grunden til klimaforandringer, de er helt død i hovedet at det faktisk er fremkommet flere gange i jordens tid via isboringer, og det helt uden biler, fabrikker, pruttende dyr, pruttende mennesker - fyre lige en skid af - jeg vil nemlig gerne være årsag til et varmere klima.

Nå men det her underlige orde global opvarmning betyder lige det modsatte, hvorfor kalder de det ikke noget andet da ordet mere forvirre end informere.

Hollywood har også taget det til sig med enorm kedelige film da hele hovedet plottet jo ikke er overraskende så det møg gider jeg ikke se.

Bilfri Søndag er du sindssyg - så skal jeg gå 200 meter hen til bageren?, så skal jeg i terapi og snakke om adhd, spasmer, over ikke at måtte køre en tur.

For flere år siden tog jeg cyklen til bageren på Hjallesevej, her så jeg en bekendt og jeg vidste han boede 100 meter væk- sagde hej og du er nok langt hjemmefra for at købe brød hva? ja - eh du ve....sagde han...elsker den slags uskyldige stikpiller over det helt tossede i at starte bilen for 100 meter så er man sgu da magelig så det basker.

Jeg syntes efterhånden at klima spørgsmålet er mudret så meget til at folk bare siger ja og tror på den som kan argumentere så det lyder rigtigt i folks øjne. Jeg gider ikke mere læse om det eller høre om det i nyheder.

• #2   25. nov 2018 Læste også, Leon, omkring et eksperiment med at sprøjte kemikalier for solen, for at forhindre de skadelige stråler.
    Ikke mindst at kineserne vil lave en ekstra måne, så der kunne spares strøm om natten!!!

Vi mennesker har ødelagt for meget til at genoprette tingene og jordens tilstand. Jagten på økonomisk vinding vil altid stå i vejen.

• #3   25. nov 2018 ps....

Jeg elsker at spare, slukker lys i rum jeg ikke er, bruger rest varmen på komfuret, køber næsten udløbet varer. Kunne i stå for 2 store tykke koteletter med skaft 15. kr, en julemedister 12 kr.Kaffe til en 20. BKI - gider ikke betale alm pris hvis jeg kan undgå det og sidst på året viser den sig også på den positive side hvad jeg har sparet.

Jeg lavede et program hvor jeg har den gennemsnitlige pris for en vare, og bruger så bon til at taste varen ind og pris. Så kan jeg se status sidst på året hvad jeg har sparet. Det var så den besværlige del at taste varen ind, der må være en nemmere måde, jo jeg tilførte QR koden så skulle jeg kun via en PDA overføre indkøbet - Happy Days....

• #4   25. nov 2018 Jeg tror ikke, det er for sent. Vi kunne godt holde op med at ryge, de fleste af os, ingen ryger indendørs, medmindre det er hos dem selv og enkelte Værtshuse. Så hvorfor kan vi ikke tænke over alt det andet, jeg synes selv, jeg er godt begyndt, køber ikke plastik indkøbsposer, køber dem af stof, sorterer affald, så jeg er blå i hovedet og min næste bil skal være til EL.

Jeg hører ikke til dem, som flyver rundt, dem der holder fly ferie flere gange om året, kunne måske begynde at tænke på, hvor meget det forurener og så behøver der heller ikke kun at sidde chaufføren i hver bil, mon ikke vi kunne samle os lidt med en god ordning smiley

• #5   25. nov 2018 Tror nu ikke lige at rygning har den store indflydelse på klimaet, men mere på helbredet. smiley

Jo det er for sent. Kæmpe arealer af naturen bliver fortsat ødelagt og forurenet, mange dyrearter er udryddet, verdenshavene samt fiskene er forurenet. Det er ikke noget der stopper, for alt for mange lande er ligeglade.

Mennesker lader sig styre af økonomiske interesser, profitter og selvisk vinding.

• #6   25. nov 2018 Nej, Cris, jeg tror nu heller ikke rygning har den store indflydelse på klimaet, det var bare et eksempel at kunne bryde vaner.

Dog håber jeg ikke det er for sent at stoppe denne forurening med fælles hjælp vil meget være vundet, der skulle deles bøder ud til dem, som sviner, således vi alle er politi på det punkt.

Men det skulle heller ikke være besværligt at komme af med affald og det er det, hvis ikke lige man bor i en storby, det er en videnskab at pakke til storskrald, det skulle være nemmere.

• #7   25. nov 2018 Jetset

//citat
    der heller ikke kun at sidde chaufføren i hver bil
    //citat slut

Nu inviterer man jo heller ikke hjemløse hjem for natten bare fordi der er plads, det kan da godt være det kan ses som fråds at have en villa hvor man bor alene, bilen er lige så ukrænkelig som en villa.

Nu er der så også mange der bruger carpool, her spare man en del biler på vejene.

• #8   25. nov 2018 Hvordan fungere Carpool. Dog synes jeg ikke du kan sammenligne med at samles i KUN 1 bil, hvor der kan spares 3 biler og så at invitere hjemløse hjem i privaten, det er noget helt andet. Mon ikke vi kunne undvære lidt gulvplads til en hjemløs, men nej, det kunne jeg nu ikke finde på, jeg bliver nød til at tjene penge for at kunne have råd til at bo, som jeg bor og jeg skylder ikke nogen noget ved, at jeg knokler for tag over hovedet og mad på bordet.

• #9   25. nov 2018 Carpool er et system med en har en bil som inviterer 3 andre med som skal samme vej, hvor man så finder ud af en afregning.

Faktisk en privat taxa ordning.

• #10   9. dec 2018 Tjah, der er vel også økonomiske hensyn. www.autotilbud.dk eller enhver anden mekaniker får det vel ikke bedre af at der ikke må køres i bil en gang om ugen.

I øvrigt er der nogle rent lavpraktiske problemer, nogle er jo dybt afhængige af deres bil, men man kunne da sikkert godt lave noget kommunalt på det i det trængte byer.

• #11   9. dec 2018 Christoffer K ja men selv med bilfrie Søndage skal biler vellige holdes og folk der skulle køre fik dengang en seddel på at de godt måtte køre og vi kan jo ikke både blæse og have mel i munden samtidigt hvis vi skal kæmpe for en miljø rigtigt jordklode skal der jo ikke tales men handles ellers går det udover vores børn og børnebørn OSV - OSV smiley

Kommentér på:
Bilfri Søndag.

Annonce