1.723 visninger
|
Oprettet:
Stalking, et problem for mange. {{forumTopicSubject}}
Mere end 100.000 personer bliver stalket hvert eneste år.
Stalking er en form for psykisk vold, som består af uønsket og gentagen overvågning, forfølgelse og chikane.
Men stalking kan være meget svært at bevise, da det ofte sker på en 'fordækt og skjult' måde.
Personer, som stalker, er ofte drevet af en eller flere motiver:
Af primære hensigter med stalking kan nævnes:
At hævne sig
At genoprette en relation
Chikane
Har du, eller kender du nogen som har været udsat for stalking?
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 434 Svar: 3.543
Internet, mail, truende beskeder som ser uskyldige ud ved første færd, men langt fra er det.
Men det er blevet et stort problem for mange.
Jeg var engang selv ude for det, i forbindelse med køb af en brugt bil. Det var ret ubehageligt, og da jeg ikke kunne fremlægge beviser, var en anden metode nødvendigt. Den virkede tilgengæld.
Men det er et problem mange er ude for, ikke mindst over internettet, debatforumer, med mere.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 50 Emner: 142 Svar: 2.221
dec 2014
Det kommer i mange former.
Flere steder rundt om, via grov chikane, forsøger bandemedlemmer at afpresse butikker.
De finder oplysninger frem om familie, som det kan gå galt hvis der ikke bliver betalt beskyttelses-penge for at man kan fortsætte sit erhverv, uden at se det blive smadret.
Nogle ser det endda som en status at blive fotograferet sammen med hårdkogte kriminelle bandemedlemmer, for at vise at de er 'betydningsfulde' og man skal passe på med ikke at komme på tværs af dem.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Hvad er det for et billede?
nov 2017
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Cris
Med hensyn til stalking har jeg ikke oplevet det indenfor min omgangskreds, men det må være enorm psykisk belastende.
Hævn er som sådan et meget udbredt grund til stalking, som forekommer specielt hos folk med en iq som en træsko.
nov 2017
Absolut ikke det klarer du helt fint selv
Mit indlæg var skam rettet mod alle jer der ryger i totterne på hinanden hele tiden
Desværre er du så forblindet af egen uskyld og forurettethed at du ikke ænsede det, men der skal som bekendt mindst to til en tango og set fra min stol har ingen noget at lade den anden høre
Der er intet “off topic” ved mit indlæg da megen af den mudderkastning der er foregået leder tanken hen på netop “stalking”
Når man rask væk putter folk i bås som “medløber” indikerer det jo samtidig en afstandtagen til egen skyld
Den største udfordring ved enhver menig “forfremmelse”, der indebærer sanktionsmuligheder overfor andre menige, er hvordan man gebærder sig i forholdet ml. sin gamle og nye position og på det punkt er temperamentet din største udfordring
At tro man blot kan iføre sig en moderatorkasket uden at blive konfronteret med fortidens holdninger og udtalelser er en kende naivt
At ignorere hentydninger fremfor at sanktionere havde nok været den rette løsning i langt de fleste tilfælde
dec 2014
Jeg håber da det er som privatbruger du skriver det, for det klæder da ikke en admin at kalde folk for dumme og fatsvage.
dec 2014
Pænt sprog, måske du lige skulle læse de regler du selv elsker at påpege.
dec 2014
hmm hvad var nu temaet for indlægget - har helt glemt det i al det mudder som vælter frem efter regnskyllet
nov 2017
Du lever til fulde op til den temperamentsanalyse jeg skitserede hvilket som bekendt medfører at man taler før man tænker og jeg gider ikke stå model til dine udbrud så for mit vedkommende betyder det at du i skrivende stund ryger i min private kummefryser indtil jeg finder det belejligt at tage dig op igen
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
i dag kl. 03:32
Claus du forholder dig heller ikke til trådens emne, i øvrigt er jeg pisse træt af at man ikke kan se hatten er på eller ej. oveni at være stolt over at blive foreviget med en som i 20 år har været en dyb kriminel klaphat. Er det nu vi skal ryste i bukserne?
Cris
Med hensyn til stalking har jeg ikke oplevet det indenfor min omgangskreds, men det må være enorm psykisk belastende.
Hævn er som sådan et meget udbredt grund til stalking, som forekommer specielt hos folk med en iq som en træsko.
Samt
30 minutter siden
undskyld cris
hmm hvad var nu temaet for indlægget - har helt glemt det i al det mudder som vælter frem efter regnskyllet
Man kunne jo nemt forfalde til at tro, at der foregår noget i 'kulissen'...
Slet
dec 2014
fatter hat af hvad du skriver - PB - ??? og resten giver heller ikke mening...
jan 2019
Tror heller ikke, du fatter dine egne ord i # 12 og #19, men det kan være, at ANDRE fatter det...
dec 2014
nu skulle man jo gerne som kender mig se humoren - men du er da undskyldt.
dec 2014
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
#16. Ifølge Claus Gundersen.
"Du er simpelthen for dum at høre på Min udtalelser kommer som privat bruger, hvorfor er du om nogen så fatsvag, at du stadig ikke kan forstå det? Hvor tit skal ting gentages før du forstår det? "
Privatbruger eller Admin. Er det den form for debat der ønskes her på baboom. Direkte nedgøring af andre medlemmer. Nogle er blevet frosset for mindre. Hvornår stopper denne strategi for opførsel på baboom Send mig en besked når der er kommet lidt ordnede og hensynsfulde forhold igen, Dette er uaceptabelt.
dec 2014
dec 2014
Hvad bilder du dig ind at skrive sådan til Cody, som ikke forsøger andet end at mane til ro!
Nej, du kan ikke opføre dig som almindelig bruger alt efter hvad der passer dig! En hj.admin. skal andre brugere kunne have respekt for så konflikter nedtones, og IKKE optrappes. Med dit ego, og temperament så egner du dig ganske enkelt ikke til at være hj.admin.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
jan 2015
For det første har jeg ikke på noget tidspunkt delt noget om din familie eller stalket den. Jeg havde et udmærket forhold til dig og din kone, i og med at hun hjalp mig med at skrive korrektur på mine skriverier, og jeg sendte hende penge som tak.
Nu du selv har taget proppen af flasken så får du hele min udlægning her i alt offentlighed eftersom det åbenbart er det du ønsker. man kan nemlig ikke tillade sig at beskylde andre for stalking offentlig,
Det hele startede i en tråd hvor Cris havde et indlæg som du harcellererede over på en meget grov måde, Ind til da havde jeg aldrig haft noget imod dig og din opførsel. men du var meget grov og sendte cris i fryseren selv om det egentlig var dig der burde have været godt og grundigt afkølet.
Ja der vendte min mening på en tallerken, det gør mig på ingen måde falsk, jeg fik bare øjnene op for hvem du egentlig var. Og ja jeg skrev sammen med en på messenger og kom ved en fejl til at sende det til dig, Det gjorde mig sådan set ikke noget, for jeg er ikke bange for at have min egen mening.
Herefter fik jeg en venneanmodning fra din søde datter og vi skrev helt uskyldigt om hvordan hun var valgt som den mest populære pige i skolen og jeg sagde at det godt kunne være svært at leve op til. Hun fortalte at hun også var i elevrådet og det fik hun også ros for, Samtidig sagde jeg at der var et ansvar over for mindre heldige af vennerne og at man skulle støtte mobnings ofre så god man kunne. Dette var vores snak og intet andet. Jeg har på ingen måde lyst til at gå ind i jeres familie og snage,
Jeg har selv en flok som optager min tid,
Efter disse fra din side misforståelser satte du en privat korrespondance på min åbne profil hvor du spurgte om hvordan det var at blive taget med bukserne nede, Alle mine venner kunne læse dette, det må bestemt ikke være lovligt.
Herefter fik jeg trusler fra dig om at det godt kunne blive rigtigt grimt dette her, og fordi vi to ikke havde den samme politiske holdning så skulle jeg ikke gå ind og rode i din familie, Og at der var lavet bestillinger i dit navn og at du håbede sandelig ikke at jeg havde noget med det at gøre, Jeg har aldrig oplevet at vi to skulle have haft nogle politiske kontroverser
Disse trusler er gemt og er også sendt til Baboom
Jeg har aldrig oplevet noget i hele mit liv der var så skingrende sindsygt, sikke nogle påstande at få smidt i hovedet, det er så useriøst, og ene og alene fordi jeg kaldte dig en Idiot.
At du så også påstod at det var mig der havde sendt din datter en venne anmodning er helt forkert. Jeg har selv 10 skønne børnebørn jeg skriver med, så hvorfor skulle jeg lige pludselig være interesseret i din datter. Men det er sikkert heller ikke hende der har sendt mig en anmodning, Det er facebook der er koblerske der, ret frækt, især når det kan afstedkomme sådanne nogle fejltagelser som i dette tilfælde.
dec 2014
Vågn nu op, dette klæder dig ikke.
Jeg har kendt dig længe, og dette er ikke din stil.
dec 2014
Med fare for at komme i fryseren igen, for jeg er åbenbart et af Claus´ yndlingsofre, så har du aldrig ville støtte en admin der opførte sig på denne måde.
Jeg husker da du og Suzannne på 24.dk styrede jeres tråd med hård hånd, men det lignede slet ikke det her...…
Claus er jo snart sagt uvenner med alle, og bruger ukvemsord i et væk.
Er det en admin værdigt?
dec 2014
dec 2014
"Om det er en admin. værdigt? spørger du - det er ikke mere uværdigt end når en flok medlemmer styrter sig over en admin. "
Det er måske fordi hans lunte er blevet så kort.
dec 2014
Der har været så meget, og hver eneste dråbe blev for meget, for pludselig flød det hele over.
Fællesnævneren for al den splid som er kun een person var ansvarlig for.
dec 2014
Det med "nazikællingen" kan jeg også huske.....
Men det betyder måske ikke noget.
dec 2014
Nu bliver tråden nok snart slettet.....
dec 2014
Vi har trods uenigheder også kunne have det rigtig sjovt i tråde der lige pludselig stak af, og blev ret morsomme.
Men nu.........?
dec 2014
Så må jeg jo indrømme at jeg svinede Alis til, som fortjent, men med fuld støtte og opbakning fra Claus.
Hvordan fanden bliver man admin med den indstilling?
dec 2014
Og hvad gør Fjordside så udover at slette tråden?
Det bliver fandeme spændende!!!
jan 2015
dec 2014
Til din #49.
Jeg røg da i fryseren på grund af mit emne om pingviner, så tolerancetærsklen er da meget lav.
dec 2014
Ingenting.
dec 2014
dec 2014
Du har ret i at der ofte sker misforståelser, og nogle kan ha' en dårlig dag. Men Claus har jo direkte svinet flere til, mig selv inclusiv, uden der var grund til at eksplodere som han jo gør.
Når han så samtidig sidder med en sletteknap, hvor han efter forgodt befindende har skrevet og slettet i natten muld og mørke. At han kan fryse som han har lyst til, den ene efter den anden.
Det er ikke sådan en hj,amin. opfører sig! Tværtimod. Den 'magt' han er blevet givet har han ikke været i stand til at håndtere.
dec 2014
Fjordside figurerer stadig som hjælpeadministrator....
jan 2015
nov 2017
dec 2014
Det kan så også være træls for admin at hver gang de skriver skal påpege hvilken hat de har på. så det må da være i deres interesse at få det ændret.
nov 2017
På flere fora deltager moderatorer slet ikke i debatterne af samme grund og her på Baboom er problemet jo også eskaleret fordi moderator har sin menige fortid imod sig hvilket jo uværgeligt bliver brugt imod ham når han tager moderatorkasketten på
dec 2014
Jeg er stadig for at en moderator kan ytre sig sig som privat person, men syntes at opleve at moderator kan ytre sig langt længere en andre i sit ordforråd.
nov 2017
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 438 Svar: 9.796
Ja, det er så grimt og invaliderende, det kan politianmeldes og vedkommende kan få et polititilhold, når det foregår IRL, det er straks værre, når det foregår på nettet, men motiverne, som du nævner, at hævne sig, at genoprette relation og udøve chikane er det samme IRL som på nettet.
Det er så sygt - det er mennesker som er besat, jeg vil tillade mig at sige, de har ikke noget liv, når de ikke kan få, så kan de hævne sig på Stalking.
Jeg føler mig også overvåget her, jeg har lige opdaget, at jeg har fået en ny følger, hvilket jeg synes er mærkeligt, det er ikke for venskab, nej det er for overvågning, ligeledes kan jeg se, mens jeg har været i fryseren, at der er oprettet 2 tråde, som der går på, at genere mig godt fulgt op af Hjadm, jeg skal garantere for, at de bliver ikke slettet.
Men jeg kan så se det som, at jeg er en meget V.I.P'er - den køber jeg, jeg er ikke Jetset for ingenting
dec 2014
Jeg skal have Gullasch suppe.
Og det er stærkt!!!
Blogger
dec 2014
Jeg skal ikke ud igen mere i dag, kommer lige derudefra...
Koldt er det nu ikke, men lidt klamt. ---- Nogenlunde ligesom her på Baboom.
nov 2017
Kære Annella man kan selvfølgelig anskue problemet efter forgodtbefindende og konkludere udfra det mest belejlige, men den røde tråd vil forblive konstant uanset hvad og i den kontekst vælger jeg at udtale mig på baggrund af historikken og intet andet
nov 2017
Annella, med mindre du finder debatklimaet helt normalt vil jeg påstå at suppegryden er kogt tør for længe siden
dec 2014
Det lykkedes så ikke pågældene at få¨mig op i det røde felt og så fik jeg lige 5 dage i fryseren.
Jeg har aldrig generet eller stalked nogen her eller andre steder, så det var en helt ny oplevelse at se det her. Nu og uheldigt for personen så bliver jeg mere rolig når pågældende bliver mere og mere generende - det er så noget som er tillært fra tv2 hvor det faktisk er sjovere at være mere og mere rolig og det pisser jo den anden part af.
Som alle andre ønsker jeg en god debat uden at blive ved med at rode rundt i fortiden og trække den frem og oveni købet står og klapper fra sidelinjen.
Men man får ikke respekt af folk som roser en og så sparker en i skridtet. En som er blind for den andens chikane på trods af utallige beviser.
Ok jeg kan være drillesyg og kalde det her en strikkeklub, for det er det jo blevet, hvor man går meget forsigtig som på glasskår for ikke at stikke ud og bløde for meget.
Sidste bastion er at genere en med at det er copyright på billedet på trods af at det er fra en side hvor alle billeder er uden copyright og kan bruges af alle - dialogen bredte sig så til at der skal være kildebeskrivelse -
ok så kom der kilde angivelse - så var det heller ikke nok for nu skulle der være en kilde helt ned til billedet - ikke engang aviser laver så dybe kilde angivelser. Så er det at man begynder at tro man befinder sig i et galehus som udmærket beskrevet i Asterix i Rom hvor Obelix render rundt for at få en formular men først skal have en tilladelse til at få den formular. Så det hele ender i det rene plim pløk åndssvage.
Det var også derfor ideen til straks_logger kom fordi nogle skulle lig lave en sviner - fortrød den og sletter, det var så møg irriterende at man får en meddelse som ikke er der. Så nu håber jeg at mit lille program kan afholde pågældende fra at lave den slags chikane for min lille big Brother ser alt, logger alt.
dec 2014
Så jeg kan ikke lige se hvordan jeg kan svine dig til og så slette den
Jeg kan så heller ikke se hvordan mit program på nogen måde kan belaste en webserver - det kræver at jeg er indenfor og ikke udenfor som et virusprogram som kigger på siden og logger evt. problemer. Det har kun effekt på mit eget system. Den laver heller ikke forespørgsel på nogen måde så jeg kan ikke lige se hvordan det på nogen måde kan belaste webserveren
I kan ikke måle en disse, det er din frie fantasi som skulle underbygge dine påstande. >Hvis i kunne måle det ville i også kunne se mig - men det har du overhoved ikke belæg for.
dec 2014
Det må da være en jammerlig webserver som lider under du sidder og redigere et opslag... hold da op....måske den kan byttes i BR.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
//citat
Du er simpelthen for dum at høre på Min udtalelser kommer som privat bruger, hvorfor er du om nogen så fatsvag, at du stadig ikke kan forstå det? Hvor tit skal ting gentages før du forstår det?
//citat slut
Mener du selv at det ikke er at svine en anden bruger til som på ingen måde sviner dig til ?
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Det smagte fantastisk, men det tager en helvedes tid at lave, men så har jeg til to dage, så på den måde er det fint nok.
Det er godt en lidt sjov pingvin, den ligner næsten mere en bjørn, men den er jo også russisk siger du.
dec 2014
//citat
Du kan da slette både beskeder OG statusbesked som bruger. Det kræver jo bare at du følger lidt med og bruger en app til heymates sider
//citat slut
Nu kan jeg så ikke se nogen som helst App som gør det muligt at slette kommentar i en statusbesked. - må indrømme at en så besynderlig App skulle kunne stilles til download for brugere her. Så kunne man ligeså godt bare lave muligheden i "indhold"
Men du må da gerne linke til den App...for jeg kan ikke se nogen steder hvor den kan hentes.
nov 2017
dec 2014
dec 2014
Men nu startede du jo med at påstå at jeg har slettet kommentar i statusbesked, og da jeg så ikke er bekendt med den app så giver det jo ingen mening at påstå det. Jeg vil stadig finde det besynderligt at der skal en app til for at slette kommentar som i grunden teknisk ikke giver nogen mening at have den mulighed i en app og ikke i "indhold"
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Blogger
dec 2014
Det kan du da ikke forlange.
Er du ikke klar over, at her på Baboom er det ulven der vogter får?
Blogger
dec 2014
jan 2019
Blogger
Misundelige mennesker, er mennesker, som har sat sig for lave mål, jeg er ret enig med PH.
dec 2014
Blogger
dec 2014
jan 2015
dec 2014
Blogger