Halal mærkning Halal mærkning
Dansk Supermarked har sat en undersøgelse i gang for at se omfanget af rituel slagtning og er ikke afvisende overfor en mærkning.
COOP melder helt hus forbi....
//citat
- Vores udgangspunkt er, at hvis slagterierne vil sætte mærker på deres kød, er det fint med os, fortæller Karin Frøidt, der er kvalitetschef hos Coop, til Ekstra Bladet og uddyber:
- Det skal selvfølgelig være total troværdigt og korrekt mærket, hvis slagteriet vælger at gøre det. Og der har slagterierne nogle kunder, der kun aftager visse udskæringer som halalslagtet.
// citat slut
Det giver jo ingen mening da de får kødet som de behandler og pakker og den halal certificering følger ikke med produktet.
DF har haft det fremme men det blev hurtigt sparket af helvede til. Selv muslimer er enige med DF - ja det er ikke 1 Aprilsnar.
Jo vi skal have en mærkning så kunder kan afvise eller godtage varen - alt andet er noget svineri at man kan købe en vare og dermed betaler til den <Muslimske liga som absolut ikke går ind for demokrati.
Der er store kontrakter på spil hvis der kommer en mærkning, for de er bange for at folk helt fravælger et bestemt produkt.
Går du i byen og spiser kan du ikke være sikker på at din middag ikke er halal inficeret - for spørger du siger de "ikke halal" men en Engelsk undersøgelse viser at stort set alt er halal.
Muslimer bliver informeret om det er halal - men vi andre får ingen info. Vi bliver bare fyldt med løgn. Nogle siger: Kan du smage forskel? Det er ikke det springende punkt men folk kan have forskellige grunde til ikke at ville sætte tænder i halal inficeret mad. Som sådan er jeg total ligeglad hvordan dyret er nakket - for mig drejer det sig om at vide om en eller anden klodshans har stået på det flyvende tæppe og velsignet det syge kød.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Jeg er mere til at tro at kunder har svigtet slagteren som i stor stil lukker, fordi de køber det i supermarked.
Selv handler jeg i gårdbutik eller på marked hvor jeg er 100% sikker på det ikke er halal inficeret - det er dyrere, men kvaliteten er også bedre. Grisekød handler jeg i supermarked og speciel det billige hakkekød som er på tilbud pga. udløbsdato.
Halal mærkning