{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

ADHD diagnoser sprøjtes ud! {{forumTopicSubject}}

Jeg har før skrevet om at jeg ikke mener at så mange børn og unge lider af ADHD som der tilsyneladende gives diagnoser på.

Desværre ses det, at forældre med børn de ikke kan styre, søger en årsag. Helst en diagnose årsag, som bliver brugt som grund eller undskyldning for deres børns opførsel.

Ikke mindst bliver alt for mange børn og unge fyldt med medicin, som de slet ikke har behov for. Hvilket er mere skadeligt end gavnligt.

Danmark er det land i hele Europa, der tidligst sender deres små børn i vuggestue.

Når man så også ser problemerne omkring vuggestuer/børnehaver, hvor der ikke er nok voksne nok til at tage sig af børnene, ekstrem larm, konflikter, som ingen tager sig af.
Ja, så er der ikke noget at sige til at de små udvikler stress, adfærdsvanskeligheder i en alt for tidlig alder.

Forældre har det store ansvar for opdragelse af deres børn, men mange bruger for meget tid på alt andet, såsom deres egne interesser, sociale medier, og forventer at opdragelse sker i institutionerne.

Nej, det er ikke institutionernes ansvar at opdrage børn, det er og bliver forældrenes.

Stakkels børn der tidligt får en diagnose på-skrevet i deres papirer, men som intet fejler, andet end det miljø som de er tvunget til at opvokse i.

Hvad mener I om den sag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADHD diagnoser sprøjtes ud!
  • #2   3. jun 2019 Cris7 da jeg var barn var jeg en snotunge med krudt i - ligeså var jeg døv (gad ikke høre efter) alt det vil i dag gøre at jeg fin sådan ADHD diagnose - den har jeg dog ikke jeg nøjes med en 10 - 15 andre smiley

• #3   3. jun 2019 Cris7 - jeg kan kun give dig ret i at samfundet har udviklet sig til en diagnose labyrint smiley

Alle former for skavanker skal partout have en diagnose og man skulle tro at hele lægestanden havde skiftet lægehåndbogen ud med diagnosehåndbogen smiley

Du har også ret i at dagens familiestruktur med curlingbørn over hele linien der enten har to fædre, to mødre eller noget helt tredje resulterer i en masse utrygge børn der konstant roterer rundt mellem forældrene - oveni dette roderi kan man så lægge forældre der kun er sammen med sine børn nogle få timer om dagen hvor de oveni købet skal konkurrere med de sociale medier om forældrenes opmærksomhed smiley

Forældre skal simpelthen genopdrages til at kikke på sine børn før de kikker på mobilen, og de skal naturligvis være ansvarlige for børnenes opdragelse og ikke fedte den af på daginstitutionerne smiley

Hele holdningen til et velfungerende familieliv skal ændres så forældrenes elendige prioriteringer ikke ødelægger børnene ved at overøse dem med alt muligt andet end det aller vigtigste - forældrenes opmærksomhed smiley

Hvis de mennesker der vælger at sætte børn i verden blev sin opgave voksen og prioriterede børnene højere end sine egne behov kan vi om føje år skrotte den skide diagnosehåndbog for både børn og voksne smiley

• #4   3. jun 2019 Hvis jeg var barn i dag ville jeg nok få en diagnose som ADHD - for jeg var super hypisk eller hvad man nu kalder det - krudt i røven, altid i ballade, kom galt afsted, gu ve om jeg var endt som grønsag hvis jeg blev proppet med piller - eller en som hele tiden skulle have mor til at puste på fingeren hvis jeg bøjede en negl.

Den måde man pakker børn ind i dag er direkte sygeligt, mødre render rundt med en anticeptisk klud og tvære den ud i ansigtet på ungen som ikke gider lugte som en ajax klud.

• #5   3. jun 2019 #1
    alis

Næ...man ansætter ikke folk, man laver en rundbordsamtale med forældre, lidt kaffe og en kringle og forklare dem hvorfor ungen ikke gider at lugte steril. Man forklare også forældre om at lade ungen spise jord, være lidt beskidt - for ellers bliver deres immum system ikke udviklet - ellers bliver de nogle jammerlapper syge, snottede får eksem, allergier osv.

• #8   3. jun 2019 alis #6

Jeg var tæt på at rate dig, for det starter godt som jeg er total enig i så begynder det at halte med det her - kommunionisme, at forbande virksomheder af helvede til som har ansat medarbejder og som forventer overskud så man kan ansætte flere - jeg ved så ikke om du er bevist om at flere virksomheder er begyndt at forgylde sine medarbejdere med del i overskuddet?

• #10   3. jun 2019 Alis

og hvordan skulle virksomheder sørge for overskud til at tage sig af børnene?

• #12   4. jun 2019 alis

fatter hat af den kommentar, hvad har politik med at forældre er trætte? alle er trætte efter en arbejdsdag -det var man også for 100 år siden og dog kunne man opdrage sine børn

• #13   4. jun 2019 Alis :

“Al forældenes krudt bliver brugt på at knokle på en arbejdsplads, der skal tjene så meget som muligt og udbetaler så lav en løn som muligt, og der skal de konkurrere med andre lønarbejdere om at beholde deres arbejde.”

Nej, der tager du grundigt fejl - den eneste grund til at forældre nu om dage må knokle og bliver stressede er udelukkende fordi de udover at passe sit arbejde også skal tjekke både facebook, mail og SMS smiley

Alt lige fra kontorfolk til vejarbejdere sidder med snotten i mobilen konstant så spar os for alt det udenomsnak - og når de så skal hjem til ungerne fortsætter de sku med at sidde med snotten i mobilen smiley

Det har aldrig været institutionernes opgave at opdrage folks børn - det må være noget en radikal har bildt dig ind smiley

Det er ene og alene forældrenes opgave at opdrage sine unger til at begå sig blandt andre mennesker og absolut ikke en samfundsopgave - jeg har sku da aldrig hørt noget så galt smiley

Som sagt er nutidens multisex fixerede, inkluderende og pylrende forældre ved at køre samfundet i sænk fordi de giver lorten videre til deres børn smiley

• #14   4. jun 2019 En opdigtet lidelse for at lokke medicin i børn.. Præperatet hedder Ritalin, og er i familie med amfetamin, så behøver du vist ik vide mere..

profilbillede
  • #15   4. jun 2019 Der er altså også et andet aspekt i hele denne diskussion som ikke er blevet taget op. og det er at de unge forældre stiler højt , de sætter sommetider det materielle foran det åndelige samvær med deres familier,
    De skal helst have 2 biler hus og have inden de er 30. Hvis de sænkede niveauet lidt kunne der måske blive lidt tid til at bare være til, sammen med deres børn.
    Jeg har hørt udtalelser fra forkælede unge, der skal have det hele på den halve tid.
    Og ja så er der fuld tilslutning fra min side angående det fravær som alle de digitale medier kræver, Jeg kan bare se det på mig selv når jeg er "PÅ" så kan min mand tale til mig og jeg har ikke hørt hvad han sagde. Der skulle laves regler i børne familier om hvor længe alle må være optaget af hver deres skærm. <

• #17   4. jun 2019 Ja Alis men der er nok lige så mange eller flere der ikke sætter begrænsninger på skærmtid af den simple årsag at så skal forældrene jo selv spilde deres kostbare tid på børnene smiley

Skærminvalide børn idag opdrages af internettet hvor “likes” på nettet har erstattet en anerkendelse fra mor el. far smiley

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at skilsmisser og internetbrug er årsagen til diagnoseeksplosionen hos både børn og voksne smiley

• #20   4. jun 2019 Jeg ved ikke engang hvordan det er muligt at kommentere dine indlæg Alis.

Du flagrer rundt her og der, så det er svært at følge med!

Du taler om opdragelse, som du ligestiller med kontrol, men opdragelse er ikke en straf men en hjælp. Dannelse, færdigheder, social omgang med andre er vigtigt at børn lærer INDEN de starter i skolen, og det er og bliver forældres ansvar.

Der er børn der ikke engang kan binde deres egne snørebånd når de starter i skole, eller fysisk har en mobilitet som burde være tilstede i deres alder.

Der er små børn der har et sprog som en 'kloark', mens forældre 'overbærende' bare smiler lidt undskyldende, istedet for at stoppe det. Alt for mange forældre er bange for at irettesætte deres børns dårlige adfærd, for de vil hellere være venner med deres børn, end gøre dét som er deres fornemmeste opgave, nemlig at opdrage dem så de kan begå sig godt mellem andre mennesker. Sætte grænser, og give konsekvenser af handlinger.

• #21   5. jun 2019 #17

Skærminvalide børn - ja en mere rammende beskrivelse findes ikke. Man skal bare kigge ud af vinduet og se folk gå med næsen i skærmen. Det kan så også være fatalt da jeg opleve en som blev høvlet ned af en bil fordi hun kiggede ned i skærmen og gik over for rødt.

børneopdragelse er ikke raketvidenskab, der er så bare komme flere ting siden Morten Korch som forældre skal være opmærksom på og har de samme uvane så er det da klart at poden også tilegner sig den uvane. Forældre vil heller være venner end opdrager - og de må så være total blæst og tabt for omverden.

vores familie er der mange som arbejder indenfor IT som også er obs på problematikken og sætter grænser, og det gør slet ikke ondt. vel?

• #22   6. jun 2019 Alis #18+19

“Kontrollere børn” - ja det er ligesom det der ligger i forældreansvaret at man opstiller normer for sine børn så de kan begå sig overfor andre mennesker smiley

Forældre skal kort og godt opdrage sine børn så de kan agere indenfor disse normer der bl.a betyder respekt for andre og andres ejendom, høflighed og hensyn smiley

Det er dette værdisæt som er fraværende hos mange unge idag og det er alene forældrenes skyld fordi de har valgt børnene fra til fordel for de sociale medier og egne egoistiske samlivsformer smiley

Som erstatning for de manglende forældre henter børnene istedet sine normer på nettet hvor de “opdrages” af andre ligeså rodløse unge smiley

Resultatet er en eksplosion i antallet utrygge unge diagnosepatienter hvoraf en stor del bliver voldelige og havner på ungdomsinstitutioner smiley

At du forsøger at gøre alting op i penge og skyde skylden på politikere og arb.givere viser blot at du besidder en verdensfjern og urealistisk radikal indstilling der er ligeså pinlig berøringsangst overfor de virkelige årsager som dagens uansvarlige forældre også har smiley

En opvækst uden rammer, ansvar og konsekvenser er alene årsagen til den tsunami af diagnoser der sprøjtes ud hver dag smiley

• #23   6. jun 2019 Lad os prøve at tage den her børne problematik op, og for en gangs skyld starte fra starten af,
    Babyer er fra dag et i en udvikling der er særdeles intens og hurtig. De kan fra dag et til 2 mdr, lære øjenkontakt, at opfange tale, og reagere på den. Hvis man lader huset flyde og telefonen ligge og helliger sig sin lille nye, så er der en skøn kontakt som er grundlaget for alt videre udvikling.

Når barnet så begynder at bevæge sig rundt er det ofte nødvendigt med en massiv, overvågning og en hjælp med hvordan og hvad der sker i den lille verden der hedder hjemmet, Man lærer barnet noget om hvad man må og hvad man ikke må, Det er et meget stort arbejde, men det kaster det af sig at barnet får en fornemmelse af, hvad der skal til for at begå sig i denne lille verden der kaldes hjemmet.

Senere skal de ud i det store store rum, hvor de skal være sociale og indgå i en symbiose med andre børn, hvor der skal gives så vel som tages. her er den første indlæring vigtig, og hvis den er givet rigtig denne prægning fra forældrenes side så kan de små begå sig i et samspil med andre børn.

Og således startes en sund og god opdragelse, med forståelse for at vi skal samarbejde og ikke modarbejde hinanden. Meget vigtigere er det at børnene ikke får indtryk af at de er hverken prinser eller prinsesser, som det lige nu er så brugt at give dem indtryk af, Denne vildfarelse skaber kun små egoister og ikke sociale væsner.

Nu kan man så diskutere og nok så meget tale om" Kontrol" af de dejlige unger, men hvad er det så for en diskussion. Kontrol er nødvendig for et forældre par, ikke en ondsindet kontrol, men en kontrol med et sikkerheds net som gør at de ikke kommer til skade, Man kan måske bedre bruge ordet "Vejledning" til hvordan de skal begå sig i livet for ikke at komme til skade i deres liv.

Nu er det så kun et spørgsmål om tid, tror jeg, før forældrene kigger op fra deres telefon og ser ind i øjnene på deres skønne børn, og giver dem et indtryk af at de, altså Børnene er det vigtigste i deres liv, og at det ikke er de digitale medier . Og omvendt at børnene bliver sat under en vis tidsmæssig Kontrol, med deres It "Dyrkning".... Den erkendelse håber jeg og beder til at der bliver lagt vægt på, det er lige så vigtigt som Klima problematikken.

• #24   6. jun 2019 Godt skrevet Kisser. smiley

• #26   6. jun 2019 Alis

Citat fra Cris

//opdragelse er ikke en straf men en hjælp. Dannelse, færdigheder, social omgang med andre er vigtigt at børn lærer INDEN de starter i skolen, og det er og bliver forældres ansvar.

Det har da intet med magt hiraki at gøre men basal måde at opdrage på.

• #28   6. jun 2019 #25 Alis

Jeg forstår til gengæld fuldt ud hvad du mener - jeg voksede op med den slags normer, som du giver udtryk for. Jeg har et par gange vist teksten som nu er lagt ud som en hjemmeside jvf. Alis

Nej, du forstår ikke! Og, det er jo her problemet ligger. For du henholder dig KUN til hvad din egen oplevelse har været, og ikke den nutidige virkelighed som flere af os taler om.
    Vi taler IKKE om kæft, trit og retning, men derimod om en sundt fornuftig vejledning, som er nødvendig, for at børn skal kunne fungere på en god måde.

DU er helt gal på den, i din forståelse af hvad vi andre mener!

• #29   6. jun 2019 #27 Alis

Igen, i dit svar til Poly, taler du om din egen oplevelse/ opdragelse.

Du taler om djævleunger, som kun er ude på at genere de voksne!!! Og dermed bliver sat på plads.......

Du er ganske enkelt ikke istand til at skelne, bruge sund fornuft omkring hvad det er vi forsøger at fortælle dig. Du tror at bare man læser nok af 'skøre' psykologi bøger, så kender man den hellige 'gral'.

• #33   6. jun 2019 #32 Alis

Nej, Alis du evner ikke at forstå, fordi du er så fokuseret på din egen tidligere virkelighed.

Du bliver véd med at bruge ordet 'autoritær', samt tvang og kontrol. Selv når INGEN af os her, på nogen måde vil bruge ordrene i den mening som DU alene tillægger dem!

Auroritære mennesker, der tror på tvang og kontrol, og som tror at problemer kan løses ved at hæve strafferammen er næsten umulige at rokke.
    Da bl.a. også du havde travlt med at få indført en børnedomstol nægtede i at høre på de eksperter, der havde med børnene at gøre i det daglige, og som kendte problemerne.
    jvf. Alis

Det er absolut ikke godt, at det kan være nødvendig, at indføre en såkaldt børnedomstol.

De såkaldte eksperter giver jeg ikke meget for, for de vil hellere køre 'rundbordssnak', konstant, istedet for at handle når det er nødvendigt.

Du har jo selv givet udtryk for at børn er mere oplyste, velinformerede om mange ting, i en tidligere alder end før.

Ja, det er rigtigt. Derfor tror mange af dem også at de kan slippe afsted med kriminelle handlinger, sålænge at de er under den normale kriminelle lavalder.

Så hvis de evt. har forældre der ikke har tid, tør, gøre deres arbejde til at få disse meget unge på rette spor, ja så er konsekvenserne nødvendige på en anden måde.

• #34   6. jun 2019 # 31Alis

Hvad har muslimer at gøre i en diskussion om børneopdragelse. du gør det gang på gang Alis, tillægger os andre skumle motiver og skjulte agendaer.

Men til din oplysning så er der intet i min opdragelse der har frasorteret muslimer. Jeg har haft børn fra alle lande og trosretninger i mit daglige arbejde, og har dyrket omgang med både Ateister, muslimer katolikker, og hvad der nu findes.
    Mine børn har haft lige så mange venner af anden etnisk herkomst som af danske venner. Min yngste søn er ansat som konsulent for uintegrerede unge flygtninge. Og vi har haft mange af deres muslimske venner med på ferie i vores sommerhus.
    Du tager så meget fejl af mit sindelag at det er til at brække sig over.
    Og du vælger konsekvent at misforstå mit forhold til muslimer.
    Jeg er ikke racist men tilhænger af en god og nobel måde at behandle hinanden på på trods af alle de forskelligheder vi har. Og der er heldigvis mange flere muslimer der er integreret i vores tilværelse end de utilpassede, man hører og ser dog mest det sidste.
    Min reaktion til en dansker der var utilbørlig grov og ikke fulgte de spilleregler vi har i Danmark ville være nøjagtig den samme som det var en muslim.
    Og så klager du ofte over at vi andre går efter din person, og hvad vil du så kalde det du er i gang med her, Hvis ikke det spørgsmål du stiller mig er et angreb på min private holdning så ved jeg ikke hvad du vil kalde det.

• #35   6. jun 2019 Alis
    Jeg har heller ikke fravalgt eller set skævt til udefrakommende, som det jo var dengang, her var det tyrkere i Vollsmose hvor vi boede i en årgang - jeg var da total ligeglad om de havde mørkt hår, farvet i huden vi legede uden det problem som man har i dag, hvor muslimer mere isolerer sig fra andre. Så hvis vi skal bringe muslimer på banen i opdragelse så får du travl med at vise du har opfundet den dybere tallerken.

• #36   6. jun 2019 #31 Alis

Godt svar fra Kisser. (Desværre overså jeg lige det indlæg).

Ja, her vil jeg også sige: Hvad bilder du dig ind, Alis!

Du er så manipulerende.

Jeg tror ikke at nogen af os her er racister, som du ynder at kalde os.

Vi er imod parallelsamfund.
    Imod dem som forsøger at indføre Sharia-love disse steder.
    Imod at flere ønsker at leve som i hjemlandet, hvor tvangs-ægteskaber er naturligt, social kontrol, manglende opdragelse af drenge, hvorimod piger bliver holdt i meget kort snor.
    Imod den tildækning af kvinder, som alt for mange føler at de er nødt til.
    Imod at der er betændte områder, hvor hjemmehjælpere, ambulancer, brandvæsen osv. ikke kan komme uden det ofte kræver politibeskyttelse.

Men vi er FOR, dem som ønsker at leve og tage del i vores samfund, leve efter vores regler og normer, love, for ellers burde disse mennesker rejse retur til den samfundsorden som de ønsker at leve efter.

• #39   8. jun 2019 alis #37

Det er da meget relevant at opdrage muslimer her i Danmark, her tæver man ikke konen, venter med at opdrage drengen til han er 12 år, flerkoneri, at kvinder, piger ikke har noget som helst stemme i deres samfund, At bilde piger ind at at de er jomfruelige og rene når de bærer tørklæde, At en Imam har kontrol med muslimers liv, ikke at klæde sin unge ud i isis beklædning med tøj og ak47. At stening ikke er særligt velset i vores verden. At bruge bombebælter, at true andre religiøse retninger, at hele tiden at føle sig krænket over at fortovskanten som de snubler i ikke er en sammensværgelse imod muslimer.

VI Danmark ønsker også at opdrage muslimske forældre til at opdrage deres børn til ikke at gøre en boligblok til Gazastribe, at respekterer gamle, ja alle - religionsfrihed ifølge grundlov er ikke absolut og må ikke være i strid med dens principper.

• #41   8. jun 2019 alis

Ja alle skal have deres normer, bare de ikke strider mod Dansk lovgivning, men det er da pløk at opdrage i normer fra Mellemøsten som giver de unge en helt forvrænget billede af virkeligheden i et demokrati. Hvis deres normer er fremherskende så vil jeg anbefale dem at tage tilbage hvor de normer som kvindesyn er helt klare.

• #42   8. jun 2019 Hvis man kigger på nettet og læser kloge ågers vurdering af ADHD, så er det ikke langtfra det man gjorde i gamle dage, give dem kultur, forældre med selvtillid, lave retningslinjer, belønne - men selv i dag fatter alle de kloge åger ikke en dyt at det bare drejer sig om en tryg hverdag, med grænser og indlæring i hvordan man opfører sig over for andre- næ man gør det til et mega problem og bruger medicin til at fejlrette forældres manglede evne til at give poden basale færdigheder.

Den medicin forstærker bare problemet og sætter poden i standby uden at have lært noget som helt. At man så brokker sig over at poden en dag anskaffer sig en bszooka og fyre den af i et center - er da ikke forældres skyld - næ det er samfundet som er den skyldige som ikke har givet poden mere medicin så poden ender som grønsag.

Hvad er det gennemgående for >Amerikanske unge som skyder løs i skoler? igen svigt fra forældre, vi skider en unge ud og så lader vi samfundet om resten, for jeg har gjort mit - jammerligt,.

Så hold nu kæft med al det " er samfundet skyld" gu i helvede er det ej...

Nej lad os få flere babes som er gravid i 6 md. og stadig ligne en fotomodel - tag den i fede matroner som ligger på sofaen og skovler slik ind - så billedet på ekstra bladet, men i kan selv google - lidt arbejde skal i sgu have for at se en laber gravid babe.

Hvad så efter fødslen?

jo....4 uger efter så er bikini linjen reddet med stram mave fordi man ikke efterfølgende har givet op og bare trasker rundt i træsko og lader stå til. Næ Nogle træner maven, løber, holder sig sund og stadig er en babe.

• #43   8. jun 2019 ps...skrev noget lign på Ekstra Bladet...hvor en sagde"du har åbenbart ikke været gravid"?

Nej...det ville nok være en verdensomspændende sensation. smiley

• #44   8. jun 2019 Sådan lige for god ordens skyld, skal det måske nævnes at det var Alis selv, der begyndte sin omtale af muslimer i denne tråd!

Yderligere skriver du Alis:
    Emnet i denne gruppe er på den ene side som cris7 og andre forslår, om børn skal dresseres hjemmefra så de sidder pænt stille i institutionerne og kun åbner munden hvis de får lov til det.

Se det er jo manipulation, med alle de udtalelser vi alle er kommet med. Ikke mindst da vi før har diskuteret dette emne i et andet forum.

Ingen ønsker at kontrollere, eller 'at dressere' deres børn, som du lægger os det i munden. Hvilket vi tydeligt har givet udtryk for!

Alle ønsker det bedste for deres børn, at de vokser op med leg og glæde så længe de kan.
    Men man ønsker også at de kan begå sig, så det ikke bliver en 'plage' for andre når man bliver inviteret ud. Børnene skal jo ikke overtage en hyggelig aften, så det hele kun drejer sig om dem. Derfor er social opdragelse vigtig.

Dermed ikke sagt at de skal være stille og ikke deltage, absolut ikke!

Børn skal jo også lære at begå sig i børnehave, skole, uddannelse, job, og her dur' det ikke at de kun sætter deres egne behov og interesser i front, fordi de ikke kender til andet, eller fordi de er vant til at få deres vilje i alt.

Du Alis er bare så fastlåst i din egen opfattelse, fordi du KUN ser det, som du evt. har været ude for. Du evner ikke mentalt at se udover det, se det, som flere af os har forsøgt at forklare dig.

• #45   8. jun 2019 Gab, er i ikke klar over det?
    Alis bor på månen.

• #46   8. jun 2019 Alis

Når du gang på gang benægter mediernes beskrivelser af muslimsk opførsel ved at kalde det “fake news” er der noget der tyder på at du ud over din OCD også lider af en autismespektrumforstyrrelse hvor netop faktaresistens er et sikkert kendetegn smiley

Resultatet af denne konsekvente benægtelse og afvisning af fakta vil uværgeligt blive at ingen mere tager dine indlæg alvorligt smiley

Derudover er din trang til at glorificere islam lige så sygelig som Paludan’s modsatte agenda smiley

• #47   8. jun 2019 #46

autismespektrumforstyrrelse - den måtte jeg lige google, for det svære ord er nyt for mig. - men er meget simpel i sin beskrivelse at læse.

• #50   10. jun 2019 Ser du Alis, her kontrollerer og dresserer vi ikke hinanden!

Iøvrigt er jeg enig med Cody. Du har mentale problemer.

Du forsøger med manipulation at lade os alle her fremstå som en flok 'børnemishandlere', der kun ønsker kæft, trit og retning.

Du samligner os med din familie fra 50-60'erne, trods der er gået 60 år siden.

Du formår ikke at være objektiv, men totalt fastlåst i din egen lille forestillingsverden.

• #52   10. jun 2019 Alis.

Bla bla bla…. Hvor mange gange har du efterhånden fortalt os den samme historie?

Og folk må ikke skrive du har mentale problemer, men du selv må gerne skrive du har invaliderende OCD, hvordan synes du selv det rimer?

• #54   10. jun 2019 Alis.

Nå, så fik du guidet mig ind på din hjemmeside, men jeg synes nu at Wikipedia er mere interessant, her står der: "OCD (fra eng.: obsessive-compulsive disorder), på dansk obsessiv-kompulsiv tilstand eller tvangslidelse[1] (tidligere brugtes betegnelsen "tvangsneurose"), er en psykiatrisk lidelse med tilbagevendende tvangstanker og/eller tvangshandlinger. "

Er det ikke en psykose?

• #55   10. jun 2019 Psykoser kan kureres med sex - siger de kloge.

• #56   10. jun 2019 Polysl.

Tjah, men hvem gider dyrke sex med Alis med det snæversyn.... Ok, den dummeste mand i verden, er ikke født endnu.

• #57   10. jun 2019 markgreven

Ideen er at trætte kvinden så hun slet ikke har tid til en neurose.

• #58   10. jun 2019 Polysl.

Vi må finde en gammel fed araber til hende, det vil hun helst have.

• #59   10. jun 2019 de er jo gift? du ved fed araber - fed cigarkasse apparat.

• #60   10. jun 2019 Polysl.

De er jo ligeglade, de drikker også og i visse tilfælde spiser de flæskesvære, så der findes nok en til hende.... Hun kan jo blive indlemmet i et harem som hustru nr. 12.

• #61   10. jun 2019 markgreven

vær ikke misundelig på arabere de har fundet den vises sten - en masse fruentimmer som varter en op. Det er sgu da genialt - du skal bare tjene en 5 krone om dagen.

• #62   10. jun 2019 Polysl.

Og det kun fordi deres kvinder er dumme som snot, så Alis passer fint ind der.

• #63   10. jun 2019 markgreven

stop nu lidt...og moderer dig - du er langt over grænsen. Vi er få tilbage så lad være med at nakke dig selv...

• #64   10. jun 2019 Polysl.

Det er nok for sent, men så kan jeg jo bruge tiden på porno i stedet for Baboom.

• #65   10. jun 2019 Kender et par gode sider - sprøde piger med burka - de har nye modeller hver uge. det er som at se dr.dk

• #66   10. jun 2019 Arhhh….. Duer ikke, sagde prinsessen.
    Jeg har bedre sider. smiley

• #67   10. jun 2019 markgreven

>du kan også gå ind på ekstra bladet og se at alle som har født ikke ligner Thyra Frank, men mega slank 24 timer efter fødslen - en rigtig babe...

• #68   10. jun 2019 Polysl.

Joh, men Ekstra bladet skal vel have penge for det... Og de viser jo ikke særlig meget. smiley

• #69   10. jun 2019 ikke i det her tilfælde - her viser det meget ganske gratis

• #70   10. jun 2019 Jeg véd udmærket godt hvad denne tråd handler om Alis.

Jeg skriver endda: Når man så også ser problemerne omkring vuggestuer/børnehaver, hvor der ikke er nok voksne nok til at tage sig af børnene, ekstrem larm, konflikter, som ingen tager sig af.
    Ja, så er der ikke noget at sige til at de små udvikler stress, adfærdsvanskeligheder i en alt for tidlig alder.

Men det har du vist overset! Jeg ønsker som de fleste at der IKKE bliver sparet på hverken små, større, unge børn. Uddannelse.

Hverken Cody, jeg eller andre meddebattører ønsker at 'knuse' dig, men vi har alle igennem årene set dig vende alt på hovedet og komme tilbage til DINE egne tidligere problemer, DINE meninger, DIN opfattelse af os andre, der alle tager fejl, iflg. DIN mening.
    Så, jo du har mentale problemer, og sikkert altid haft.

Du taler om det højreekstremistiske Danmark, hvilket ingen af os tilhører!

Hvis der er nogen, der mangler objektivitet, så er det mennesker som dig og Cody. I fatter ikke andet end hvad der gavner jeres egne interesser. Prøv selv med lidt sygdomserkendelse! jvf. Alis.

Hvad ialverden véd du om det???? smiley

• #71   10. jun 2019 ALIS ::::: at du skriver at børn skal sidde stille og i det hele taget efter din overbevisning er underkuet, viser blot os andre at du er så meget ude af trit med tiden at man næsten ikke kan bære det, eller må briste i latter.
    Hvad er det så jeg vil have min vilje med, sikke da en gang bavl at fyre af, Jeg skriver min mening og debatterer, og er totalt ligeglad med hvad du er i stand til at fatte.

Min datter er i en børnehave hvor de har lavet et nyt tiltag med børnene, De skal vælge forskellige ting de vil Feks. ville nogen i kreativitets delen og lavede Robot, eller nogle ville være med til at spille teater, andre igen ville digte nye udendørslege, De var med lige fra tegnebrættet og til fabrikation af indbydelser til familien. De var så optaget af projekterne at de voksne var helt forbløffet over at de kunne så meget selv, Så kom ikke og sig at de kun skal sidde stille og er underkuet.

Og så er det således ar det må være træls for dig selv at sidde og skrive din sygdoms historie flere hundrede gange, kunne du ikke bare tage en kopi, vi læser det jo ikke alligevel, Og det er fordi vi kan den ordret, med alt dit neolibralistiske pladder som er træls at genkende gang på gang på gang på gang på gang.
    Hvad angår min søn så er han opdraget til i allerhøjeste grad at have sine egne meninger ,nøjagtigt lige som mine tre andre skønne børn der alle er meget glade for deres mor, Så helt forkert kan jeg da ikke være vel???

• #74   10. jun 2019 Alis.

Tak for belæringen, men kan man så blot sige du er psykisk syg?

Min søn har også OCD, det afspejler sig ved forskellige ritualer, enten skal han vaske hænder 30 gange i timen, eller også skal han ustandseligt pudse briller.... Det kan da godt være han i dine øjne er helt normal, men jeg er ikke helt enig.

• #76   10. jun 2019 Skrat skratterat skrat skrium skrat,
    tingeling dum dum,
    Ga bom ga bom ga bom,
    hjernen er fuldstændig tom.

• #78   10. jun 2019 Alis drop nu dine latterlige beskyldninger, og misfortolkninger!

Ingen af os gider spilde tid på din hjemmeside.

Se noget fodbold.

• #80   10. jun 2019 Alis - Jeg er ikke i tvivl om at dine forældre har haft sit hyr med dig, men du skal ikke bilde os ind at de ikke har forsøgt at forstå dig i en tid hvor OCD endnu ikke var opfundet smiley

Din fortsatte antiparti mod dine forældre vidner til gengæld om at din OCD har medført en udpræget egocentrisme der nok har fulgt dig det meste af livet og som har resulteret i en afstandstagen til alle som ikke deler dine synspunkter eller orker at høre mere om dine lidelseshistorier smiley

Hele verden er ikke imod dig Alis og samfundet er ikke skyld i alting for vi lever faktisk i et demokrati hvor vi alle er medskyldige i tingenes tilstand og hvis du blot kunne forlige dig med den kendsgerning ville dit liv og forhold til andre mennesker med garanti blive markant bedre smiley

• #82   11. jun 2019 Alis man fornemmer tydeligt at dine omgivelser betragter dig som “a pain in the ass” der konstant brokker sig smiley

Du er gammel nok til at huske dengang børn havde respekt for sine forældre og lærerne i skolen og det skyldes alm. opdragelse hjemmefra smiley

Sidenhen afskaffede man revselsesretten og den nye venstreradikale skolereform, baseret på hippie kulturens frisind, blev vedtaget smiley

Resultatet af denne venstreorienterede marxistiske skolegang ser du nu hvor første generation af den frisindede skole selv har fået egoistiske børn der slæber rundt på diagnoser fordi mor og far ikke fandt det nødvendigt at gøre ungerne opm. på at alt ikke kun drejer sig om dem når de kommer i skole smiley

Aldrig har skolesystemet været mere sygt end det er nu, det rene ragnarok af utrygge selvmordstruede børn og respektløse voldelige elever der truer lærerne med røvfuld smiley

Flere og flere sender ungerne i private skoler hvor der endnu findes en enkelt sanktionsmulighed tilbage, nemlig bortvisning fra skolen hvis man ikke opfører sig ordentligt smiley

Resultatet af hippiernes frie “opdragelse” taler sit tydelige sprog og det er hvad der sker når forældre ikke finder det nødvendigt at lære sine børn om rettigheder og pligter og at respekt går begge veje samt at alle handlinger har konsekvenser smiley

Heldigvis findes der stadig ansvarlige forældre der har formået at give sine børn den nødvendige ballast med videre og det er disse “børn” der skal forsørge hippie kulturens diagnoseramte ofre fremadrettet smiley

Du efterlyser mere velfærd og flere og flere behandlere og ansatte i vuggestuer og børnehaver uden at skænke det en tanke at alt dette var unødvendigt hvis forældre gav sine børn den nødvendige opdragelse hjemmefra smiley

Der findes kun en årsag til dagens forkvaklede uorden i livsmønstre med curlingbørn og diagnoser og det er den frie “opdragelse” som jo betyder ingen opdragelse smiley

• #83   11. jun 2019 jamen jamen cody

Jeg kan ikke få armene ned over en så logik og for mig rigtig analyse - jeg er så dødtræt i mit hovedet at alt dårligt skyldes samfundet og samtidig frikender forældre for deres manglende interesse i at opdrage poderne.

Det man kan klandre samfundet for er at sende børn af indvandre i klasser hvor de i stigende grad er i overtal. Læste flere eksempler på den dumme ide på ekstra bladet hvor et etnisk barn var eneste i klassen -

Der siges at skoler skal opdrage børn -alene at påstå noget så forrykt vidner om total mangel på viden om hvem der er opdrageren i samfundet. Skolers opgave er at tilegne elever lærdom og ikke sociale relationer til hvordan man behandler andre - men desværre er den opgave blevet hældt ned over lærere som udover at skal lave en lærerplan også skal til at lave en opdragelse plan med fokus på de elever som ikke er opdraget hjemmefra, så er det ikke noget at sige til at flugten er massiv hos lærere.

• #84   11. jun 2019 Helt enig Cody. Flot velskrevet indlæg. smiley

• #85   11. jun 2019
    Alis # 77
    " Du vil have ret i dine autoritære holdninger, og du bruger de metoder, der virker, incl. dobbeltydet diplomati. Du er i en tråd, der handler om at forældre ikke gider at opdrage deres børn. Den nedladende holdning over for andre forældre protesterer du ikke imod. "

Vi tager lige den der med de autoritærer holdninger,

Jeg er nok det mest diplomatiske menneske, der giver andre plads til at have deres egne meninger.
    I familie regi går jeg under navnet "Diplomaten" og jeg har bestemt ingen intensioner om at "Underkue" nogle mennesker, det være sig børn voksne, eller husdyr.
    Du har dannet dig en helt forvrænget opfattelse af mig som person.

# 77 Alis ,Og der var så et eksempel på dine metoder. Jeg har netop lavet en hjemmeside, så jeg kan linke til den, så jeg ikke hele tiden skal gentage. Det er ikke kun om du læser det, der er også andre, der læser med. Hvis du ville stoppe dem, der ustandselig angriber mig for at være i denne situation, så ville du virke mere troværdig, men det gør du ikke.
    Jeg argumenter også for mine holdninger, og jeg bryder mig ikke om at det bliver kaldt pladder.

Du har åbenbart selv behov for at udbrede dig om din sygdom, her og i alle emner der skrives, det tyder på at du gerne selv vil delagtig gøre os i din barndom og hele dit liv.
    Hvis du nu "Kunne" forstå eller var villig til at lytte til hvad vi andre debatterer om så kunne du måske blive lidt mere nuanceret i dine meninger.
    Det er som om din barndom går igen i dit hoved hele tiden, og det er bestemt ikke nogle af os der skriver her, der ligefrem beder dig om at gentage din syge families opdragelse af dig, For vi kender dig åbenbart bedre end du kender os.

Jeg har foreksempel aldrig oplevet forældre i børnehaver eller vuggestuer, eller skoler, der på nogen måde er blevet behandlet nedladende, og jeg har været på børne området i 35 år. Du må leve i et parallel samfund fra oldtiden. Alle børne institutioner samarbejder med forældrer omkring deres børns ve og vel. At så det er vanskeligt at nå hele vejen omkring, hvad angår nærvær er på grund af under nomineringer på området.
    Hvad angår din udtalelse om at jeg ligefrem er dobbelttydig diplomat lyder for mig som ren idioti, jeg har vist ikke forståelse for dobbeltspil.
    Men din fremlæggelse af mit sindelag og væsen får mig kun til at smile lidt: Du har dannet dig din egen mening, og den fastholder du fordi det er hvad der passer bedst ind i dit system af forfølgere og andre individer som bare er nogle håbløse eksistenter som er dig midt imod i dine meninger, men der tager du helt fejl jeg er når det kommer til stykket nok mere fleksibel end du. Men du har haft en opfattelse af hele samfundet som ikke er til diskussion eller som ikke kan rykkes en tomme. Og sådan vil det blive ved med at være i alt evighed, du er ikke diskussions villig, kun villig til at gentage dine fasttømrede holdninger i en uendelighed. Så jeg kaster håndklædet i ringen, der kommer ikke andet end mudderkastning ud af det, og det er ikke fordi jeg vil have min vilje, som du åbenbart tror men fordi jeg er træt af at slå i den samme dyne igen og igen. Intet ændrer sig. og vil aldrig gøre det.

• #86   11. jun 2019 Alis

Du skriver at vi altid bringer din sygdom på bane, nej det er altid dig som starter

Den skal altid flettes ind, men det er ikke dig indlægget handler om - så lad os forholde os til det i stedet for at skulle glo på et link til din historie som vi kender til bevistløsehed som web er så utrolig grim og ligner noget fra internettet startede med at folk kunne lægge en web ud.

• #87   11. jun 2019 #83 tillæg

https://bit.ly/2F59jtM

Opdragelse? nej stalking.

• #88   11. jun 2019 Alis

Uanset hvad der bliver skrevet her, af gode og velmenende holdninger, så vælger DU at se negativt på ALT.

DU skriver aldrig: Det kan du have ret i; eller hvad mener du med det?

Nej, det er KUN DIG OG DINE MENINGER, der er det rigtige. Alle andre tager fejl.

DU mener at flere her taler ned til dig, mens det i virkeligheden er DIG der nedgør os andre, og ikke respekterer vores holdninger, men forlanger at vi skal respektere dine!

Opdragelse af børn skal ikke være autoritær, dresséring eller kontrol, som du tilsiger os at mene.

Opdragelse er at vise kærlig omsorg for sine børn, så det må gå dem godt.

• #89   11. jun 2019 #87 God artikel Poly.

• #91   11. jun 2019 Alis, du er skringrende vanvittig! smiley

Den måde som DU irettesætter os på, og fuldstændig tilsidesætter eller omfortolker vores meninger på, er at DU forsøger at kontrollere os, dressere os, til at mene hvad DU mener!

• #92   11. jun 2019 //citat
    Den autoritære højefløj troede på straf, og virker det ikke så hæver man strafferammen. Folk skal da ikke begynde at have selvstændige meninger, det kan de slet ikke finde ud af.

//citat slut

Nu er selvstændige meninger ikke strafbare - sidst jeg læste straffeloven.

//citat
    Det bliver ekstra grotesk, når man på den ene side skælder forældrene ud for ikke at have tid til deres børn, og på den anden side skælder dem ud, hvis de er i mobilkontakt med deres børn hele dagen.
    // citat slut

Hvad mon man gjorde førhen da mobilos ikke var opfundet eller lignede en mursten som ikke var noget eller slet ingen i Danmark havde?

jo...man stolede på børnene - men det gør man åbenbart ikke i dag når de skal stalkes 24/7 med konstante opringninger så poden rigtig kan føle sig tabt og uselvstændig.

• #94   11. jun 2019 alis nu er børn ikke som et stykke software som går galt og man vil undersøge hvorfor.og derefter fejlrette det. Forældre skal i stigende grad fejlrette sig selv i stedet for at lave undersøgelser, nævn, for at finde ud af noget så basalt.

Hov du siger forældre... er det ikke samfundet som skal opdrage?

Debat med børnene<? eh???

Hvis barnet trækker en ak47 så vil jeg mene at der er andre alternativer end debat.

• #95   11. jun 2019 Hæ hæ…
    Nøjes med at se det udefra og hvad klovnen Alis tilfører tråden, det er herlig underholdning. smiley

Kommentér på:
ADHD diagnoser sprøjtes ud!

Annonce