555 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Jobcenter: Raskmeld en borger og få isbar! Jobcenter: Raskmeld en borger og få isbar!

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/blev-lovet-is-hvis-faerre-borgere-var-syge/7696558

Som et andet call-center der jubler højt når de har fået en kunde på krogen, har Helsingør Jobcenter lavet en konkurrence for at der bliver raskmeldt så mange borgere som muligt.
For hver borger, bliver en bold lagt i kurven, borgerens id oplyses på en liste, hvorefter vinderen kan få isbar sammen med torsdagskagen!

Sikke en 'henrivende' god moral, etik og menneskesyn der udvises dér på dette Jobcenter! smiley

Det bør have konsekvenser for dem som har udskrevet og tilladt den form for menneskesyn. Og, som nu vasker deres hænder, for at være misforstået, og alt det dersens pladder der følger med.

Hvad er det alt sammen for noget efterhånden?

Hvad mener I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jobcenter: Raskmeld en borger og få isbar!
  • #1   2. jul 2019 Jeg er målløs, jeg troede ikke at man kunne skrue barren længere ned men jeg tog fejl. Ekstrem smagløst - og er sikker på det får konsekvenser rent politisk. Det er at tage pis på syge og mene de bare er simulanter, dovne, ugidelig,

før fik sagsbehandler 4000.- i bonus hvis man fik syge fra sygedagpenge til et udredningsforløb som resultat er at de mister ca. 5000,.- kr. Den svinske aktivitet blev så stoppet og nu begynder man med is - det kan næsten ikke være mere sygt.

//citat
    Det, jeg tror, ledelsen misforstår i den her situation, er, at medarbejdere i jobcentre ikke er drevet af at lægge bolde i en kasse
    //citat slut

Nej det kræver at man har en legoklods og er det helt tomt mellem ørene så kan jeg godt forstå det er svært at placerer bolden.

• #2   2. jul 2019 Tror ikke det er det sidste vi hører til en dårlig adfærdsudvikling på Jobcentre.

Det bliver jo bare kaldt 'motivering af medarbejdere'!

Men der bliver færre og færre rigtig uddannede socialrådgivere på Jobcentre efterhånden, for flere søger andre veje, såsom privat rådgivning der så koster.
    Eller også er de så trætte og udslidte at de bare venter på pensionsalderen, og gør hvad der bliver sagt for ikke at miste deres arbejde inden, så de undgår at komme i samme situation som alle deres 'klienter'.

Jobcentre har jo igennem flere år ansat ledige, som så lige får 8 ugers 'uddannelse', og pludselig sidder på den anden side af bordet, og holder andre folks forsørgelsesgrundlag, om de er syge eller ej, i hænderne. De ønsker ikke at miste det job, og ser igennem fingrene med hvordan de fra cheferne får af vide at de skal administrere ting, selvom det ikke er rigtigt at gøre.

• #3   3. jul 2019 Nu har denne sag i oplægget jo taget en drejning.

Man vil nu gennemgå hver enkelt sag, hvor mennesker på sygedagpenge, pludselig er blevet raskmeldt, måske, måske ikke, grundet denne konkurrence.

Men det ændrer jo ikke på, at det er en yderst grim måde der er blevet 'leget' med folk på.

Går den så går den, i håb om at de metoder der internt bliver sat, ikke kommer ud til offentligheden.

Det er uhyggeligt hvad der foregår bagom. Ikke mindst ganske uforståeligt at der ikke sker fyringer af ledere der står for disse interne tiltag.

Husk på de mere end 100, der i god tro kom til samtale på Lærkevej, men istedet blev ført til baglokalet, hvor en nyrelæge skulle afgøre om de var raske eller ej. Hvilket var dybt ulovligt!

Ikke mindst hvor Jobcenter blandede sig, da nogle udlærte håndværkere fik fast arbejde, hvor Jobcenter ringede til firmaerne for at tilbyde jobtilskud. Hvilket sætter den ansatte i en dårlig situation og afhængighed af Jobcenter, da de så skal forsøge at finde andet fast arbejde!!!!!

Jeg har været imod Jobcentre lige siden jeg hørte om dem.

• #4   6. jul 2019 Hvorfor er jeg ikke overrasket, det er ikke nogen ny ide. Snart bager de en kage og holder fest for hver rundt tal i rækken der for job.
    Praktikanter i gratis arbejdsprøvning tæller de mon med? Dem er der rigtig mange af, for de blir lovet job i starten men desværre holder det ikke med løfterne i sidste ende, og arbejsgiveren ansætter en ny gratisarbejder. Det kan selvfølgelig gavne at komme igang men ikke kun, det må føre til ordinært job på et tispunkt imo.

• #5   6. jul 2019 Det er en aldeles usmagelig sag og noget kan tyde på, selv personalet synes det, men er under pres fra ledelsens side, ingen er interesseret i at blive arbejdsløs, hvilket er forståeligt, så adlyder ordrene.

De skulle jo stå sammen, nedlægge arbejdet og gå hjem, så blev den nok strøjet fra ordrelisten, men der er ingen sammenhold af nogen art i dagens Danmark, alle er sig selv nok eller også er deres fagforening ikke en skid værd.

Nogen der kan huske typografernes og sømændenes fagforeninger, de var stærke og der var ikke slinger i valsen, de kunne finde ud af at nedlægge arbejdet indtil de fik deres krav igennem, der var sammenhold den gang.

• #6   6. jul 2019 #3

Lærkevej er nok en af de værste, som du skriver at folk bliver undersøgt i baglokaler af en nyerelæge på trods af at ingen har problemer med at pisse. De forsætter den ene ulovlighed efter den anden - og jeg gider ikke høre det piveri fra dem på bt eller eb om hvor hård det er som sagsbehandler. De er alle nogle dumme svin, og forståeligt at der er grund til at have vagter på Lærkevej. Jeg vil ikke blive overrasket hvis der en dag er en der smider en bombe på stedet - det er så sørgeligt at det kommer så langt men folk kan ikke komme igennem med demokratiske midler i mod et statsapparat som skider på deres egne borgere.Jeg er forbløffet over at de ledere på Lærkevej kan forsætte uden konsekvenser - så det eneste der er at gøre nu er at folk samlet og laver en manifest til politikere på borgen, og vil de ikke tage affære så får jeg ikke søvnløse nætter af hvis der sker noget meget dramatisk der.

Mange i befolkningen vil i et evt. kommentar spor ikke være overrasket men mere svinde dem til og at de selv har skylden. Nogle vil gnide deres hænder og hygge sig,

• #7   10. jul 2019 https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/ramt-af-mettes-sparekniv-vi-har-brug-for-hjaelp/7700296

Ja, der er virkelig grund til at gøre noget ved de reformer hvor nogle er kommet slemt i klemme.

Jeg kan fx. ikke glemme den kvinde på ca. 60 år, som mistede sin mand, fik blodprop i hjernen og derefter sad i kørestol, fik ligeså demens. Havde hjemmehjælp 4 gange om dagen, men alligevel fik hun brev om at hun skulle i aktivering eller resoursseforløb.

• #8   10. jul 2019 cris

Selv dødsyge på ouh har fået brev om at de skal møde til aktivering, Jeg venter spændt på hvornår man graver døde op og prøver at få dem i aktivering - for vi kan ikke have nogen der bare ligger og driver den af. Ja de lugter lidt, men et dufttræ med gran duft kan gøre underværker.

• #9   10. jul 2019
    Ja, Poly det er frygteligt, og så grimt.

Det kan godt være at intentionen med disse reformer var lidt okay, men den måde som de bliver misfortolket på, og brugt, er så langt fra okay.

Den måde som Jobcentre agerer på, koster så meget. Og det virker nærmere som om at de forsøger at gøre sig selv uundværlige, ved deres umådeholden brug af penge til alle mulige mærkelige tiltag.

• #10   10. jul 2019 Cris

Jeg skrev for år tilbage den måde jobcenter arbejder på med en blyant.

En taber blyanten, en samler den op, en bringer den hen til den som skal spidse blyanten, den spidsede blyant bringes så tilbage til at en tage blyanten og bringer den til den som bringer blyanten som så bringer den til den som tager blyanten til spidsing og giver den til den som tabte den. Hvis nu at mellemleddet er syg så er er der ikke en kæft der ved hvor blyanten.

Man skal forstå at jobcenter ikke er et sted hvor man kan få et arbejde og hvor man hjælper den ledige, det er stedet hvor man holder den fast i nosserne, eller et fast greb i brysterne så de ikke begynder at finde et job selv for det kan vi ikke have for så bliver vi jo arbejdsløs. Næ... deres fornemmeste opgave er at kontrollere, rådgive i hvordan man bliver en fast del af deres job. Oveni sørger man for at så få som muligt får en førtidspension for det koster kommunen så heller holde dem fast i hjernedøde job prøvninger for det giver tilskud fra staten. Så ledige, syge er bare et nummer - noget som man holder fast i uanset hvor umenneskelig den måde er.

Helt ærligt tror jeg ikke at der kommer nogen forskel på den måde blå kørte det og nu den røde - der kigges mest på udgifter og ikke i anstændighed.

• #11   10. jul 2019 Helt enig Poly.

A pro po, blyant. Så var der en speciallæge som sagde ang. Jobcenter: Hvis du ingen arme eller ben har, så stikker de nok en blyant i munden på dig og siger så kan du skrive!

• #12   11. jul 2019 Ja har I ikke set den billedkunstner der maler med penslen mellem tæerne og i munden smiley
    Arme og ben er de rene luksus lemmer og blir kun foretrukket hvis de kan sætte farten lidt yderligere op i moderne tider smiley
    Tiggere uden arme og ben behøver heller ingen jobplan, de har naturlig forudsætning for at skaffe indkomst på anden vis.
    Henvis evt til foto fra Indiien og lign foregangslande......
    Ironi kan forekomme.

• #13   11. jul 2019 Jeg var imod Jobcentre fra starten, og mente at Jobcentre kun burde være for folk der ikke var i en fagforening.

Det fungerede nemlig godt på et tidspunkt. Fagforeningerne havde informationer om deres medlemmer, arbejdsgivere ringede og bad om en person der kunne det og det.

Hvorimod Jobcentres sagsbehandlere ikke har nogen faglig viden om de forskellige fag.

Jobcentre har heller ikke været opsøgende i forhold til at lave aftaler med arbejdsgivere, lave en database over hvem der passer hvor, alt efter uddannelse.

Jobcentre, selve ordet er forfejlet og forkert, for de gør ganske enkelt ikke dét som de burde gøre, nemlig at skaffe reelle job, og ikke sende folk i nytteløses job med løntilskud, hvor de ikke har en chance for at blive reelt ansat bagefter.

Denne måde bliver nemlig udnyttet af mange virksomheder, som ser det som en nærmest gratis arbejdskraft i en periode, hvorefter de opsiger, og bare får en ny med løntilskud.

Kommentér på:
Jobcenter: Raskmeld en borger og få isbar!

Annonce