772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Igen igen Day zero. Igen igen Day zero.

Ja var det sidste år eller året før Cape Town var ramt af ekstrem vandmangel grundet tørke og nu sker det for flere byer i Australien hvor vi høre og læser om hvordan de er begyndt at skyde kænguruer så de ikke slukker deres tørst i vand det lyder helt vildt i mine øren.
Men hvad er det der gør at det skal blive ekstremt før folk forstår alvoren i det.
Jeg stod og talt med en dame her forleden og vi talte om hvad vi vil gøre langt før det stod sådan til ingen brusebad ej heller tøjvask osv. osv.
Hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Igen igen Day zero.
  • #1   21. jul 2019 Jeg siger at moder jord har fået en kræftsygdom der hedder mennesket og denne sygdom spreder sig så hurtigt at moder jord har fået feber og svedeture.
    Denne sygdom er ekstrem svær at slå ned så det er nødvendigt med en radioaktiv strålebehandling før bakterien er under kontrol og moder jord er rask igen smiley

Du kan roligt fortsætte med dine daglige klimabelastende gøremål Leon fordi den fase jorden er inde i nu kan ikke ændres før menneskeheden er halveret og det kan kun ske ved en omfattende atomkrig der nok vil indfinde sig indenfor de næste 50-100 år smiley

Den fattige del af verden er en ukontrollabel fødemaskine der producerer klimabelastende mennesker og den rige del af verden kæmper for at holde liv i det klimabelastende menneske længst muligt - en selvdestruktiv ond spiral smiley

Når manneskeheden ikke engang kan finde ud af at begrænse sig selv vil kampen om jordens utilstrækkelige ressourcer uværgeligt medføre krig smiley

I den mellemliggende tid kan vi dog underholde os med alle de spøjse påfund det intelligente menneske kan udtænke af nyttesløse klimaplaner smiley

• #2   21. jul 2019 Godt formuleret, Cody, og desværre nok med megen sandhed i. smiley

• #3   21. jul 2019 Ja Madonna, menneskets produktion har haft store omkostninger der har ødelagt balancen på jordkloden der ikke mere kan kompensere for skaderne da vi også har ødelagt de redskaber som jorden behøver for at restituere sig smiley

Mennesket er et empatisk pattedyr der ikke er istand til at begrænse sig selv og derfor var det uundgåeligt at vi havnede over vippepunktet smiley

Jorden viser sine sygdomstegn nu og det bliver værre endnu desværre, men spørgsmålet er blot om det bliver atomkrigen eller naturkatastroferne der først får bugt med overbefolkningen smiley

• #4   21. jul 2019 Cody N helt enig men hvis der skal en atomkrig til så ønsker jeg da at den først starter om 50.år + eller at den første bliver smidt i min forhave og ellers må vi sammen kæmpe imod natur katastrofer eller måske bare nyde naturkatastroferne i deres fantastiske måde at vise styrke på smiley

• #5   21. jul 2019 Jorden er genial, for den har sin egen måde at sige stop på, epidemier, jordskælv, flodbølger - som specielt rammer de steder hvor folk er flest. Oveni er mennesket så uintelligent at forsætte rovdriften af jorden og så får vi en forstærkning af katastrofer som i stort tal rydder lidt op i overbefolkningen - det er også grunden til at fattige lande yngler helt ukontrollerbar i håb om at en eller 2 overlever

Så har vi politikere som er klimabeviste og som stadig køre rundt i store biler, flyver og tordner for at vi skal tænke på klimaet. Klimatosser er også et helt folk for sig, som er så dobbeltmoralske når de er færdig med at demonstrerer så tager man da lige en ferie langt væk med fly, for de har den her tænd sluk funktion at når de selv er med til at svine klimaet så slukker de for kontakten.

Politikere var store fortalere for el biler, men fakta var at de ikke var så klimavenlige hvis man beregner produktionen med, batterier som har en kort levetid er en stor klimabelastning at producerer - men stadig taler man om kun at give lov til elbiler i byer i fremtiden og stadig er hele infrastrukturen ikke på plads som i flere andre lande - og så vil man begynde at tage afgift på strøm så det slet ikke kan betale sig at købe en elbil.

• #6   21. jul 2019 Helt enig Leon hellere sidde på første parket når den lander end sidde 100 km væk i alverdens kvaler smiley

• #7   21. jul 2019 Korrekt Polysl alle de tiltag er kun til grin og sat i verden for at please klimatosserne og virke handlekraftig smiley

• #8   21. jul 2019 Ja jeg tror der er gået penge i at være klimavenlig desværre for så ser vi ikke dem der bare gerne vil være klimavenlige smiley

• #9   21. jul 2019 Nu er vandmangel et af de få klima problemer der kan løses, dog ikke fra dag til dag.
    Gibraltar har været i den situation i hundrede af år, ikke en dråbe af ferskvand har de bortset fra regnvand. Men de klare sig fint med havvand og havvand som de destillere under lavt tryk i stor stil. Det medfører så at hele vandforsynings nettet er dobbelt, et rør til havvand og et til drikkevand.
    Det er nok nødvendigt at gøre ligeså fremover mange andre steder på kloden.
    Så mon ikke Gibraltar fremover vil få mange besøg ude fra af folk der vil se med ejne øjne hvordan man "fabrikere " vand i stor målestok.

• #10   21. jul 2019 #9

Jeg var også helt for udvinding af saltvand til drikkevand, indtil jeg læste om at der er et biprodukt som er koncentreret saltvand som man hælder ud i stor stil i havet som så får den negative effekt at det ødelægger havbund, dyreliv koraller osv. fordi man ikke kan udvinde det 100% for så var der kun salt tilbage.

biprodukt:::

Brine er en ekstremt saltholdig vandig opløsning

• #11   22. jul 2019 Ole S Gibraltar har været kloge i 100-er af år og hvordan resten af verden mangler gør Gibraltar åbenbart med lethed imens resten af verden sover smiley

• #12   22. jul 2019 Polysl enig og det er helt væk at det saltvand ikke bliver til bordsalt smiley

Kommentér på:
Igen igen Day zero.

Annonce