En grønlandsk politiker er klar {{forumTopicSubject}}
Pele Broberg fra Partii Naleraq er klar til at høre hvad >Trump har at tilbyde, for de ser ikke kinesiske eller russiske interesser som en mulighed.
De ønsker så ikke at sælge Grønland men at tillade amerikanske baser på Grønland. Derudover vil der være åbnet op for undergrunden og måske et svineri uden lige.
På den anden side vil det være positivt at Danmark slipper for bloktilskud på 4 milliarder til Grønland som så kan bruges til at få endnu flere analfabeter til Danmark som de røde har proklameret.
Og så har vi så grineren....
// citat
- Jeg kan ikke se, at Danmark er bedre for os end USA. Et selvstændigt Grønland vil naturligvis være afhængig af andre lande, det er sådan verden fungerer i dag. Men forskellen vil være, at vi bestemmer over eget land og vi kan føre vores egen udenrigspolitik, siger han.
// citat slut
Det citat lader jeg lige stå uden den dybe kommentar.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Nej.....for han tænker ikke langsigtet, Danmark hvis de udnyttede råstoffer så vil det være i overensstemmende med befolkningen - USA - skider på befolkningen....De råstoffer der er så meget sjældne at man vil gøre alt for at få den største fortjeneste på bekostning af svineri, slaveri, minimum løn - det bliver ikke nogen klondyke når usa skal bestemme.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Vi har bare fredet grønlænderne med et bloktilskud på 4 mia. om året, så de kunne fortsætte enten deres stenalderliv eller drikke snaps og elefant øl, det er sgu næsten for dumt. - Og nu kommer amerikanerne med deres doller, LOOOOOOL, hvor er det morsomt.
dec 2014
Det er også et ubesvaret spørgsmål fra mig af.
dec 2014
dec 2014
Jo da, Danmark kunne se sig om efter investorer og knowhow så det stadig blev på danske/grønlandske hænder.
dec 2014
En grønlandsk politiker er klar