Nedlæg el. omlæg Jobcentre! Nedlæg el. omlæg Jobcentre!
https://ekstrabladet.dk/nationen/haha-kommune-brugte-14-mio-paa-at-faa-25-i-arbejde/7872740
Jeg er en af dem som lige fra starten af, ikke kunne se noget formål med Jobcentre på den måde de er bygget op på. De er nyttesløse, lige på nær til at bruge penge.
Der bliver taget stort hensyn til nogle, mens andre der er alvorligt syge, nærmest døende bliver sendt i latterlige aktiverings- eller ressource forløb igen og igen.
Mange fagligt uddannede sagsbehandlere løber væk, mens Jobcentre istedet ansætter nogle ledige, der lige kommer på et 8 ugers kursus, ikke tør sige ledere/chefer imod, og vupti kan skalte og valte med folk liv, uden ordentlig indsigt i ting og sager.
Hvis Jobcentre skulle have virket fra starten, skulle deres fokus have været på først og fremmest at opsøge, lave aftaler med firmaer, og derefter så vidt muligt matche folk dertil, ringe dem op og sige du skal møde der og der på mandag.
Det allerbedste ville være at lade a-kasserne/fagforeningerne varetage den opgave, som de før har gjort for deres medlemmer.
Så kan man lade Jobcentre tage sig af de andre.
Det bør også stoppes med alle de dyre, nogle slemt mærkelige, aktiverings tilbud der ingen vegne fører hen.
Men det er da ganske hyggeligt at man kan få varmtvandsbade, gå til boksning, joga, og omkring 100 andre lignende tilbud ganske gratis.
Der er noget helt galt!
Hvad mener I?
Har nogen her prøvet nyttesløse aktiveringer, eller andet, uden det har ført til reelt arbejde?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Hvor til skal man læse om hylekoret fra ansatte i jobcentre - stress, vi bliver ikke hørt, håbløst -jeg giver op. Imens man lader deres frustation gå ud over borgeren.
Lav dog en samlet petition og forlang at der gøres noget, ellers strejke. Man må godt skrive om de uretfærdigheder der foregår i jobcentre....kom nu ud i kampen i forbandede jammerlinge.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 456 Svar: 3.710
Ja, det må ha' været rart med fysioterapeut på motionscenter, varmtvandsgymnastik, og træningsforløb.
Men tænk hvad det koster, for der bliver jo ikke skelnet mellem hvem der har brug for det, men kun for at Jobcenteret kan vise at de følger nogle regler og gør en 'indsats'.
dec 2014
Alle de tiltag er kun at placerer folk på en ståplads fordi de ikke aner en skid hvad de skal stille op med pågældende. Det er uforskammet at bruge folk som gratis ammunition for virksomheder som stort set bare gnider sig i hænderne og venter på det nye hold så de ikke behøver at ansætte nogen.
Ledige i praktik skal have en reel løn for den tid de er der, Den blå regering fik jo afskaffet opkvalificering - så virksomheder kan leve af den gratis arbejdskraft som ruller ind hver 14 dag. Den praksis bruges også i det offentlige - så når der er ansættelses stop så stiger frekvensen af gratis lemminge.
dec 2014
Som du siger, Poly, alt for mange virksomheder, butikker lever af denne gratis arbejdskraft, og det er ikke fair.
Man har jo set hvordan nogle er blevet rost og flair for et praktikjob, og var ret sikre på at bliver fastansat, men nej, ud af døren til det næste kuld ledige kommer.
Det er jo også hér at Jobcentre har forsømt at gøre noget, nemlig lave aftaler om ansættelser efter et forløb med en virksomhed.
dec 2014
"Til Beskæftigelsesudvalget, Folketinget 18 sep. 2018
På de følgende sider har jeg skrevet lidt om min oplevelse af at være ledig på kontanthjælp og nogle forslag til forbedringer.
Lige en enkelt kommentar/uddybelse: Jeg skriver i starten at Jeg har været ledig siden april 2014. Ifølge loven, er det korrekt, men det burde det ikke være, da jeg for nyligt har været i et offentligt løntilskudsjob hos Holstebro Kommune. Derfor foreslår jeg også senere i teksten at ansættelse med løntilskud ikke skal anses som ledighed. Årsagen er at jeg finder det nedværdigende at jeg kan sidde i en ansættelse med løntilskud i et halvt år hos Holstebro Kommune og lave arbejde på lige fod med kommunens andre medarbejdere, for derefter at opleve en jobkonsulent fortælle mig at jeg nu har været arbejdsløs i 4 år. Nej nej nej, i det sidste år har jeg reelt set ikke været arbejdsløs, men har arbejdet for Holstebro Kommune. Først i praktik og derefter har jeg i et halvt år væretansatmed løn, i offentligt løntilskud og fritaget fra jobsøgning . Og jeg har lagt det samme arbejde, som jeg ville have gjort, hvis pengene udelukkende var kommet fra kommunens egen løn kasse. Eneste grund til at man i jobcenteret efterfølgende kan få det til at lyde som om jeg har været arbejdsløs i de sidste 4 år, er på grund af den devaluering af lediges arbejdskraft der i dag er bygget ind i ledigheds lovgivningen, omkring ordninger som løntilskud og praktik. Hvis løntilskudsjobs derimod var kategoriseret som arbejde, ville jeg i dag ikke længere være stemplet af jobcenteret som langtidsledig, hvilket ikke mindst ville giv en positiv psykologisk effekt. Folks status skal ikke være baseret på hvilken kasse pengene kom fra, men den aktivitet der har fundet sted. "
dec 2014
De fandt selv deres arbejde, og bag om ryggen på dem ringer Jobcenteret til firmaerne for at spørge om de ikke ønskede løntilskud i stedet. Det takkede 2 af dem ja til.
Så på den måde var de 2 af malerne stadig kontrolleret af Jobcentret og skulle fortsætte med at sende ansøgninger, hvilket de naturligvis var rasende over.
Det har også været vist i tv, hvordan nogle der har været i aktivering, får tilbudt fast arbejde, hvor Jobcentret har sagt nej, fordi de ikke var færdige med deres aktiveringstid.
Dermed mistede de dét arbejde, for arbejdsgiveren ville ikke vente på dem.
Der er virkelig noget helt galt. Og, hvis dem som sidder med disse sager ikke selv kan se det, så er der også noget helt galt med dem!
dec 2014
Jobcentre har ikke pulsen på erhvervslivet, og som sådan rager det dem nok, de har bare en skabelon som presses ned over folk så de er nemmere at stable. Jobcenter er erhvervlivet forlængede arm som uddeler rigelig med arbejdskraft for bistanden.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.931
Jeg kan ikke huske, hvad der gjorde at Arbejdsformidlingen blev nedlagt og Jobcentrene opstod, men var det bedre ??
Men jeg kan huske, da Fagforeningerne havde stor magt, det var dengang, de kunne finde ud af at holde sammen, jeg vil påstå, at det er medlemmernes egen skyld, at de stort set slet ikke har nogen magt mere, der er slet ingen sammenhold mere, alle har nok i sig selv.
dec 2014
Du skulle prøve at google "jobcenter ulovligheder" og "sagsbehandlere får bonus" og læse om alle de ulovligheder de laver som sagsbehandler, det er ikke noget der er dikteret fra borgen.
Her et uddrag.....
Ulovligt at lave lægetjek på ledige i jobcenter
Ulovligheder på de københavnske jobcentre har stået på i årevis skriver arbejderen.dk
Jobcenter Syddjurs i Kolind skal genbehandle 137 sager på grund af sagsbehandling i strid med reglerne.
Så den værre
Sagsbehandlere får bonus for at få folk over i udredning, her spare kommunen omkring 6-8000 kr pr. klient.
Så den værste
Kommuner kan få bonus på 67.000 kr ved at nægte førtidspension.
osv.....
Hvad der er kritisabelt er at folk kan blive sagsbehandler på få ugers kursus, dvs. der kommer sagsbehandlere på jobcenter som ikke aner en huende fis af social loven som er så omfattende at lagde man papirerne i en linje ville de fylde herfra og til månen groft sagt.
Jeg godtager heller ikke det jammer med at de går grædende hjem, bliver syge - hvis man var normal tænkende menneske så ville man stoppe med det job hvis det gik ud over ens helbred - blive mere samlet som enhed og lav en strejke.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.931
dec 2014
Til din #12 ps...
Jeg er som dig målløs over hvad grunden var til at man droppede arbejdsformidlingen og lavede jobcentre....Men med jobcentre har man banet vejen for gratis arbejdskraft som er guf for private aktører. Siden man lavede det om har der været et stigende brug af konsulenter som mindre eller mere var flosset i kanten moralsk og kun havde til hensigt at have snablen nede i den offentlige kasse.
Løsningen at slanke det offentlige hjælper jo ikke - for det fjerner bare de erfarne så der kun er dummies tilbage som endnu mere skal bruge konsulent bistand udefra. Fyr for helvede alle de dummies og ansæt folk som kan håndterer det som konsulenter kan.
dec 2014
https://ekstrabladet.dk/nationen/numse-forhoer-paa-jobcenteret-hvordan-toerrer-du-dig/7901416
dec 2014
Læste det godt...Hvorfor sker der intet på borgen som kan få de DDR "kællinger" fjernes fra Jobcentre.?
dec 2014
Det er jo igennem flere år, at 'overgreb' og krænkende adfærd har fundet sted på mange Jobcentre, især Lærkevej.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Grundet nærmest kroniske smerter i lænden, og fysioterapi, måtte han opgive sit arbejde på et lager.
Han får nærmest dagligt digital post fra jobcenteret eller fagforeningen om påmindelser om det ene eller det andet.
Det sidste nye er, at til trods for han bor midt i København og søger tjenerjobs, så skal en del af det han søger ligge minimum 10 km. fra hans bopæl..... Øhh, hvorfor er det så vigtigt?
dec 2014
Tror de minimum 10 km. er vigtig, så der er en større flade man søger på, flere muligheder end hvis man kun lige søger i nærområdet.
Hvis han er medlem af en fagforening, kan de så ikke hjælpe med at finde nogle muligheder der gør det nemmere for ham?
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Altså der er jo masser af værtshuse i København, så der er vel ingen grund til at søge tjenerjobs i Helsingør, før han først har fået afklaret København.
Fagforeningen?
I dag virker det mere som om de har overladt det til jobcentrene, det er i hvert fald dem der indkalder til kurser og samtaler med mere.
dec 2014
Det lokale jobcenter i Næstved siger i dag farvel til 20 medarbejdere
Det kalder man sgu ******Breaking News*****
Hvordan mon luften er på den anden side af skrivebordet er? Hvis de har ondt i skridtet - så skal medarbejdere udspørge hvor mange gange de dyrker sex - er den økologisk? Har du nogensinde spist en halal pølse eller fået en foræret i nattens muld og mørke?
dec 2014
dec 2014
Må så håbe du ikke skal i numseforhør, og aflægge en prøve på deres dørmåtte, for i deres termorlogi, kan du skide så kan du arbejde - dem som ikke kan skide, får et kursus i amerikansk olie, her lære folk at det skal drikkes og ikke stoppes op i røven.
dec 2014
Mistede du jobbet pga. en brækket hånd?
dec 2014
dec 2014
Ressourceforløb....avs....det er fandme ikke mange penge man får der, som svarer til en bistand.
Det var jo Lars ulykke der fik ødelagt opkvalificering for at fastholde folk som gratister i virksomheder. Jeg havde håbet at den røverøde regering havde rullet den tilbage, men der hører man intet pip fra.
Må indrømme det er en ret meget låst situation du er i ..
Har selv været der, men jeg fik firmaet til at ansætte mig - så jeg kunne gå på et opgraderings kursus i KBH: Kunne bo hos familie der i den periode så jeg ikke havde udgifter til bolig og mad -
Opgradering var dengang integration af Delphi > net...
dec 2014
dec 2014
Dét at man ved et kursus på kun 6 uger, selv vil betale for at få jobbet, burde Jobcenteret gribe med kyshånd, istedet for at modarbejde en ansættelse.
Den latterlige måde de opfører sig på er helt skør.
dec 2014
Hvad har du af andre muligheder for at få trumfet opgraderingen igennem?
Kunne du ikke snakke med den arbejdsgiver og få en ansættelse - hvor du selv betaler for opkvalificeringen?
dec 2014
Der er et bestemt beløb som kan bruges pr. år, og hvis hele beløbet ikke er brugt bliver der givet mindre næste år. Derfor løber de altid tør for penge sidst på året.
Det er ufatteligt at 8000 kr. må stå i vejen for et fast arbejde!
Jobcentre fastholder folk i deres latterlige cirkus, regler eller den måde som de bliver administreret på SKAL og BØR ikke stå i vejen for at nogen kan få job og blive selvforsørgende.
https://cepos.dk/artikler/det-koster-ca-12-mio-kr-at-faa-en-ledig-i-job-og-maaske-var-det-gaaet-helt-af-sig-selv/
dec 2014
Nedlæg el. omlæg Jobcentre!