510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Plastik i verdenshavene. Plastik i verdenshavene.

Ja jeg har her i aften set en dokumentar fra Indien og vist nok England og der viste de en strand fyldt med plastik der var så en del mennesker der renset stranden for plastik mindst en gang om året al plastikken kom fra havet men inderne smider alt plastik i deres vandløb og hvor de ellers kan smide det - dog tror jeg på at skibe og andre lande er lige så kvajet og forstod at der blev fremstillet 300. millioner ton plastik om året.
Der var også en der viste hvordan mikro plastik er over alt også i vores fødekæde og alt dette er sket i vores levetid så det er vel på tide at vi viser vores børn at plastik ikke er vejen frem længere og især engangsplastik som skulle være det værste.
Og som de sage vil det være en god ide at søger for vores verdenshave der jo også er et stort spisekammer + noget så smukt og hvis ikke vi kan redde verdenshavene tror jeg heller ikke på at vi kan redde jorden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plastik i verdenshavene.
  • #1   21. dec 2019 Sålænge U-landene opfører sig uansvarligt, er det nok ikke til megen nytte, at vi kæmper som vi gør og bør på vore breddegrader.

Se bare her :

https://www.youtube.com/watch?v=ni5eYUNh1yM

• #2   21. dec 2019 Å.R. hvis man nu gav en løn i U-landene for at samle plastik på landjorden og ligeså til dem der vil fiske plastik op fra verdenshavene tror jeg på at det vil køre og syntes du at vi gør det godt - jeg syntes vi lige mangler det sidste smiley

• #3   21. dec 2019 Leon.

Hvem skal betale?
    Vel ikke os, hvor kommunerne vil have frivillig arbejdskraft, så de kan fyre folk i 3F.
    Så hvem? - Dem selv? smiley

• #4   21. dec 2019 Markgreven det skal vi alle hvis vi vil redde verden må vi jo stå sammen og altså ikke stå uden for smiley

• #5   21. dec 2019 Leon.

Jeg vil Faneme ikke betale for at inderne med flere er nogle svin.
    Så vidt jeg ved, får de vist endda ulandsstøtte fra os endnu mange af dem.

• #6   21. dec 2019 Leon L

Hvad skal vi gøre med alt det plastik der kan opsamles ?

Jeg er uddannet plastmager, og kender desværre alt for godt til, hvor lidt der kan genbruges.
    Tror det er de færreste der ved, hvor mange forskellige plasttyper der findes - den ene type kan ikke genbruges sammen med en anden.
    Yderligere er det først indenfor det sidste årti, at der er kommet regler for, at plastdele skal mærkes, og udfra mærkningen samles til genbrug.
    Nogen plast tyber er der så mange brændhæmmende fyldstoffer i, at det hverken kan brændes eller opløses, og kan det ikke det, kan det heller ikke komme tilbage i en maskine og omdannes til nyt brugsmateriale.

• #7   21. dec 2019 Å.R.

Måske kunne det presses sammen som vi gjorde med gamle biler, og så oplagre det til evig tid et eller andet sted, lige som atom affald.
    Men det må de selv finansiere, og det vil de ikke.

• #8   21. dec 2019 Å.R. en kvik ung mand fortalte mig for ca. 10 år siden at der kunne bruges en form for kemisk saks og på den måde skille plastikken ad og det er jo nok ikke så ment med alle de former for plastik - men jeg syntes jo verden må betale en pris for at redde verdenshavene og altså general tænker jeg i hele verden smiley

• #9   21. dec 2019 Markgreven jo vi burde betale for det svineri om det er i Danmark eller I Indien er da lige meget - men ok det ser godt nok ekstremt ud der nede fra Indien smiley

• #11   22. dec 2019 Ronald G jaaaa men med en verden hvor robotter og effektivisering over hele jorden gør at der bliver færre arbejdspladser - må sådan oprydnings job kunne gøre en forskel på flere måder og jeg har både børn og børnebørn smiley

• #12   23. dec 2019 Jeg føler mig ikke ansvarlig for mine forældres og deres forældres svineri, som de ikke anede en skid om.
    Skal jeg som 60 årig lægge hele min livsstil om?
    Ej, jeg har ikke mange år tilbage, må jeg ikke få lov at leve som jeg vil, den sidste tid?

• #13   24. dec 2019 ÅH Markgreven vi har vel en 30 - 40.år endnu så du burde begynde og samle plastik op smiley

• #15   24. dec 2019 Ron.

Jamen tillykke med fødselsdagen, jeg tænder lige et julelys for dig. smiley

• #17   24. dec 2019 Ronald G tillykke med de 84.år og du kan jo bare nøjes med at gøre det i egen hule smiley

Kommentér på:
Plastik i verdenshavene.

Annonce