{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Atomkraft - den grønne energi. {{forumTopicSubject}}

Ja vi har jo tid nok til at gå og tænke over tingene og jeg ser jo hvordan der i disse tider også sker gode ting - vandmænd der rejser rundt i Venedigs kanaler - Havskildpadder har fået gode kår - luften er blevet renere og der findes nok en masse gode historier om forandringer på moderjord.
Og så tænkte jeg på om atomkraft er så skidt energikilde og hvis verden skulle gøre brug af det hvor mange værker skulle der så være - vi ved jo at vindmøller som er lavet af glasfiber ikke er så grøn som vil gerne ønskede at den skulle være - solenergien er fin men der er vel stadigt langt til mål - vandenergien er også fin men hvis vi tager Nilen og hvordan der som jeg husker bygges det ene vandkraftværk efter det andet + der jo tales om hvem der nu ejer retten til Nilens vand og kraft + det jo har omkostninger når så stor en flod tæmmes så som faldne vandstand færre fisk.
Så jo jeg er begyndt at tænke i atomkraft og så kan verden lege med alle de andre energikilder til den dag hvor man har opfundet energien i de kilder som den dag vil kunne gøre benzin og atomkrat overflødige.
Ja tak til en grønnere verden og selv regnskoven vil juble smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Atomkraft - den grønne energi.
  • #1   29. apr 2020 Jeg har opfundet ren energi- men tiden er ikke til det. - skal jo tænke på mine medmennesker.

• #2   29. apr 2020 Polysl HUM jaaaa men lad os nu høre smiley

• #3   29. apr 2020 135Te ———> 135I ———> 135Xe ———> 135Cs ———> 135Ba .

< 0.5 min. - 6.7 timer - 9.2 timer - 2 * 106 år smiley

Det kræver adgang til Cern - men det har jeg ikke, for jeg er kun en uvidende privatperson.

• #4   29. apr 2020 Polysl det er de fleste af os jo nok - men atomkraft er skidt når det går galt - men hvad så med al den glasfiber ved vindmøllekraft hvor fugle også bliver ramt eller hvad med vandsænkningerne eller alle det biologiske så som fiks der ikke længere kan komme frem tid deres ynglesteder - landbrug der ikke længer kan få flodvand og jo jeg er begyndt at tænke på om atomkraften ikke er vejen frem.

• #5   29. apr 2020 Polysl jeg kunne jo bare spøger om hvornår du tror plastik og dens oprydning der af vil blive så færdigt at det ikke længere vil være en fare for alt liv på jorden - altså så det ikke længere vil kunne måles.

• #6   29. apr 2020 De største udfordringer ved en kraftig øgning i antal atomkraftværker world wide vil uden tvivl være en omfattende og risikabel transport af uran og den deraf følgende ophobning af brugte brændselsstave.
    Alt i alt en uhørt sikkerheds risiko som verden nok er bedst foruden - ikke mindst med tanke på alle de slyngelstater der ville gøre hvad som helst for at få fingre i skidtet smiley

• #7   30. apr 2020 Vi kan ikke undvære atomkraft de første mange år, nogle mener at der går 500 år inden grøn energi står for Klodens 100% energi tilførsel.
    Men der er ingen grund til bekymring for fremtidens atomkraft bliver bygget som Thorium reaktorer hvor brændslet har en halveringstid på en brøkdel af hvad vi kender i dag fra vore nuværende atomkraft værker.
    Der går nok tyve måske tredive år før Thorium atomkraft har overtaget hele atom industrien, men den er da nok værd at vente på.
    Og endnu bedre så kan man anvende udbrændte brændsels stave fra vore nuværende atomkraftværker som brændsel.
    Rest produkterne skal ganske vist opbevares i et par hundrede år, hvad der trods alt er bedre end de tusinde af år som restprodukterne fra vores nuværende Atom værker år skal opbevares i.

• #8   30. apr 2020 Renere end vandkraft?

https://www.nbi.ku.dk/spoerg_om_fysik/fysik/thoriumreaktor/

• #9   30. apr 2020 Der er sådan set kun eet problem der for længe siden kunne have løst så meget. Et problem ingen i virkeligheden tør røre ved, eller gøre noget ved.

Problemet har længe været overbefolkning.

Jo, flere mennesker, jo mere skal der produceres med høj forurening tilfølge.

• #10   30. apr 2020 Ja Cris7 den evigt varme klima kartoffel som ingen tør røre ved.

Alle kender til problemet og sågar løsningen derpå, men ingen magthavere tør bringe det til torvs af frygt for fordømmelse og udskamning og sågar dødstrusler.

FN’s klimapanel og verdens ledere tordner hyklerisk mod klimasyndere på alle niveauer vel vidende at miljø og klimasynderen over dem alle er overbefolkningen.

Hellere udpine jorden totalt og fortsætte mod selvudslettelsen end foretage de nødvendige indgreb der kunne redde kloden.

Mennesket er sin egen største fjende fordi empatien fortrænger logikken smiley

• #11   30. apr 2020 Man behøver jo ikke engang tilsidesætte empatien, for der skal ikke være forbud mod at få børn, men begrænse det til højst to.

Men så har man alle de kulturer hvor drengebørn er det vigtigste, og hvis der fødes piger, ja så slår man dem bare ihjel. Bare se Indien, hvor der er et kæmpe overmål af drenge/mænd.

Så er der den katolske kirke som forbyder brugen af svangerskabsforbyggende midler.

Det er ikke engang en gotisk knude som er uløselig, men tale om en grundlæggende ændring i mange ting.

Man kan lave alle de klimatiltag, grønne omstillinger som man vil, problemet/erne bliver IKKE løst af den vej.

• #12   30. apr 2020 Selvom det lyder hård, så mangler vi en stor verdensomspændende grim virus som rydder op i milliarder af mennesker. Tror ikke på man får en begrænsning på verdensbasis af børn. Det man kan gøre i Danmark er at begrænse børnepenge - så bliver det en økonomisk blokering.

• #13   30. apr 2020 I det hele taget mener jeg at der efterhånden er så meget galt med den måde som folk vælger at leve på.

• #14   30. apr 2020 Cody N ja sådan er det - men som Ole S skriver er atomindustrien jo også kommet længere og jeg har også på et tidspunkt læst om rener og bedre atomkraftværker og igen kunne jeg gentage talen om plastik og tage benzin og diesel med selvom mit univers har haft det rigtigt godt med de ting kan jeg godt tænke i fremtid smiley

• #15   30. apr 2020 Cris7 jeg hørte en klog kvinde på TV fortælle om hvordan de lande hvor der fødes mange børn jo når deres land kommer ind i den farvere nye verden kun vil føde 2 børn eller mindre - så det skulle komme helt af sig selv smiley

• #16   30. apr 2020 Polysl man skal passe på med hvad man ønsker sig og en virus nej tak smiley

• #17   30. apr 2020 Cris7 jeg kunne nu godt se dig sige til verden som den store diktator i må kun leve et liv som jeg ønsker det - du ved noget alla arbejde gør fri og jeg er nu glad for at jeg ikke kan bestemme over andres levemåder smiley

• #19   2. maj 2020 #18

Ikke alle naturligvis, men rigtig mange, uanset hvilket land eller race de kommer fra.

Kommentér på:
Atomkraft - den grønne energi.

Annonce