581 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Prøv at ser den positive side. Prøv at ser den positive side.

Ja corona tiden har for mange været en lang og hård tid og det forstår jeg jo godt - men hvis vi tager de positive briller på og ser hvordan folk har taget i skoven - til stranden og ja ligefrem på telttur - altså en oplevelse af naturen.
Som jeg forstår er hjerteanfald - blodpropper faldet i corona tiden - der har været et fald i influenza og mange andre sygdomme.
Desværre er der i Danmark 550 corona døde - men hvis vi skal sætte tal imod tal dør der omkring 1200 - 1300 af influenza i Danmark om året - hvis vi så tager andre tal vil tallet jo være mikroskopisk - så Danmark må jo kunne kaldes for at være heldig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøv at ser den positive side.
  • Lone B
    Lone B Tilmeldt:
    maj 2020

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 2
    #1   24. maj 2020 Jeg ser positivt på det. Jeg elsker afstanden hvis folk ellers lige gad holde den . Jeg elsker at mange spiter hænder .naturen har jeg altid brugt meget det er min terapi:)
    Vi har været heldige at du blev lukket ned så hurtigt.

• #2   24. maj 2020 Lone B positivitet er en god ting smiley

• #3   24. maj 2020 hvem husker starten på corona virus nogen gik i panik - andre tog det med ro for eksempelvis ikke at skabe panik som jo giver stress men den tager vi måske i morgen smiley

• #5   25. maj 2020 #4

"Jeg husker skam godt din start med Corona-virussen: "Stop det hysteri" - nu ved du i mellemtiden, hvad der blev ud af det hysteri"

Den start er vi flere der husker, men enhver har jo ret til at blive klogere... smiley

• #6   25. maj 2020 Annella ja kan vi ikke sige at vi har været heldige især i Danmark hvor der blev lukket ned og det er ligeså godt når der nu lukkes op - men alt med måde smiley

• #7   25. maj 2020 Madonna M ja det er vi alle blevet smiley

• #8   25. maj 2020 Ja, gjort op, Leon, så kan vi nok godt konstatere, at det har været hysterisk, og det mener jeg så længe, vi ikke kan få oplyst, hvor mange der reelt er døde af Corona, det er der nemlig ingen, der kan oplyse os om, det hedder 550 døde med Corona, det betyder i realiteten, at disse døde har fejlet eet eller flere ting og så er det lige Coronaen, der har fået bægret til at flyde over.

Ingen aner, heller ikke de kloge herinde ved, hvor mange der er reelt er døde af denne Corona, måske er det bare noget, vi kan tælle på een hånd, og så kan vi vidst godt sige, at det har været en smule hysterisk.

Og ja ja, ser vi syd på og til øst og vest, så har der været tale om ældre, gamle mennesker med masser af sygdom, ingen kan holde til at få en ekstra oveni. Vi anbefaler iøvrigt, at ældre, gamle mennesker bliver vaccineret for influenza og nu kommer der nok også en vaccine mod Corona, som de skal vaccineres imod.

Corona er til eftertanke at analysere, for den er yderst forskellig, så den udarter sig, nogen ved slet ikke, at de har haft den, helt uden symptomer eller kun ganske små symptomer og ældre, gamle ender med, at gøre deres liv forbi.

Men luk ned eller ej, så kan vi ikke udrydde denne virus på den måde, den skal nok dukke op til efteråret igen, men de er langt med medicin og nok også lige om lidt klar med en vaccine smiley

• #9   25. maj 2020 Jetset jeg er enig men vi skal nok prise os lykkelige for at det gik godt og ja andre steder gik det ret skidt eksempelvis i de lande hvor der døde og stadigt dør mennesker grundet den corona virus og læste om en medicin der kunne reduser dødligheden med 80% og syntes at verden skulle sende hjælp til Brasilien og ligeså Afrika vi er jo alle i samme båd i den sidste ende smiley

• #10   25. maj 2020 Det er håbløst i Afrika og Brasilien ligeså, de har ikke styr på en skid og hvor meget har vi ikke hjulpet Afrika, og "lært" dem, hvordan og hvorledes, de er fuldstændige ligeglade, de gør som de altid har gjort, ingen ting - det nytter ikke at leve skødesløst og så bare regne med, at nogen af verden kan redde dem, for det de ikke selv kan finde ud af, lovløse lande er nytteløse.

• #11   25. maj 2020 Jetset ja jeg ved det godt men vi vil vel heller ikke ønske at resten af verden bare så på hvis det var Danmark der havde brug for hjælp smiley

• #12   25. maj 2020 Nej, men vi har så hjulpet os selv, det kan vi, fordi vi faktisk har et rigt og godt samfund, takket være al den megen skat, vi betaler. Men dette her hysteri får konsekvenser, så nu må vi se, om vi stadig kan klare os selv smiley

• #13   25. maj 2020 Jetset ja Danmark er et dejligt land og jeg kan godt forstå dem der er udsat - jeg er dog selv en af dem og trods det har jeg nu været tæt på corona ramte de skal jo stadigt have hjælp syg eller ej eksempelvis gik jeg forbi en ven der var ramt og jeg bankede på døren og tog 3 skridt tilbage og så fik vi en snak du ved fordi folk har corona eller andet er vi i 2020 og ikke i 1200-tallet og hvor folk var bange for spedalske smiley

• ­
    ­ Tilmeldt:
    aug 2011

Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 65
    #14   25. maj 2020 #10
    "Det er håbløst i Afrika og Brasilien ligeså, de har ikke styr på en skid og hvor meget har vi ikke hjulpet Afrika, og "lært" dem, hvordan og hvorledes, de er fuldstændige ligeglade, de gør som de altid har gjort, ingen ting"

Åhh Afrika, det kære "sorte hul".

Jeg spurgte en gang en sociolog, hvordan det kunne være at Afrika var så langt bagud, når det kommer til det generelle verdensbillede.
    Hans svar glemmer jeg aldrig;
    "Det er fordi negeren er doven. Han vil hellere ligge i skyggen og slappe af, end at rejse sig og udføre et stykke arbejde."
    Om han har ret, har jeg aldrig fået bekræftet, men det satte da gang i de små grå.
    Jeg tror bare vi skal være glade for, at vi er bosat på disse breddegrader...

• #15   25. maj 2020 HUM intet navn og ja det kan vi glæde os over - men syntes at se hvordan Afrika er ved at rejse sig det tager tid men de er på vej og Brasilien plejer da at være godt kørende og hele verden har jo kunne mærke den corona virus og verden kommer kun i mål ved at løfte i flok smiley

• #17   26. maj 2020 #16

Og underligt nok, så ser det bekendt ud, som papegøjesprog og et sammenkog af al det man kan læse fra dem helt uden kendskab til sundhedssektoren på diverse debatter... smiley smiley

Godt vi har SST og diverse kendte virologer i baghånden... smiley

• #18   26. maj 2020

profilbillede
  • #20   26. maj 2020 Annella ja virolog eller ej det går skidt i Sverige smiley

• #21   26. maj 2020 Madonna M ja en vær fugl pipper med sit næb smiley

• #22   27. maj 2020 Jeg synes godt om dine kommentarer, Leon, du er bare så positiv smiley smiley

• #24   27. maj 2020 Annella så er jeg jo som altid og jeg forbliver som jeg er altså Leon der ævler smiley

• #26   27. maj 2020 Det kunne være en hel befrielse, hvis du sprang BB over. Nu har jeg lagt mærke til, at du går direkte efter alle dem, som du har blokeret, hvorfor ?? - Du er direkte ondskabsfuld, nedladende, hånende, bedrevidende og sarkastisk - jeg behøver ikke at skrive profilnavne, du ved selv, hvem du har blokeret og en enkelt, som du ikke har blokeret, men som du lover, du fremover vil springe over.

Du er mere end trættende, du er til at få lange patter af, men det er desværre tilladt at at være nederdrægtig her, og du har en medløber, der er lige så trættende.

Det er samtlige tråde, der bliver spoleret af jeres nedladende, hånende, bedrevidende og sarkastiske indlæg, trådene handler ikke om jer, men I røvkeder jer tilsyneladende med jeres afstumpede kommentarer, jeg fatter slet ikke, hvordan blokerede profiler kan have så stor en interesse, men det har vi åbenbart, det er taber adfærd.

• #27   27. maj 2020 Annella det er ok at springe over de debatter man ikke ønsker at svare på smiley

• #28   27. maj 2020 Jetset når folk i et debatunivers blokere en anden debattør syntes jeg det er en falliterklæring af rang da debatten jo så ikke køre ret langt og den slutter jo aldrig da den ingen slutning fik smiley

• #32   28. maj 2020 Uha, jeg forstår # 26 er rædselsslagen over de lange babbelutter, det matcher ikke rigtigt det fancy navn, og de høje lyserøde stilletter... og så alle de blå mærker, der kommer på knæene... smiley smiley smiley

• #34   28. maj 2020 Jeg syntes nu stadigt at sådan stietter er pæne smiley

• #36   28. maj 2020 Annella jeg tror nu på at dem der går i stiletter kan holde balancen da de jo ellers vil skifte til et par flade sko smiley

• #38   28. maj 2020 Sådan en gentleman som Leon skal da ha' andre boller på suppen, end en med tørklæde og halm i træskoene... smiley smiley

• #39   28. maj 2020 Annella sikken sang og jeg kan li begge dele det kommer jo an på hjertet smiley

• #40   28. maj 2020 Madonna M hum hjertet du ved hjertet smiley

Kommentér på:
Prøv at ser den positive side.

Annonce