{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Udviklingshandicappet låst inde. {{forumTopicSubject}}

Ja når jeg læser om hvordan et bosted for udviklingshandicappet bliver låst inde med eller uden besøg kommer jeg til at tænke på om udviklingen i Danmark køre den forkerte vej for man låser vel ikke mennesker inde fordi de er udviklingshandicappet og jeg er på det nærmeste mundlam og det er sku godt at formanden for LEV er fremme i skoene.
Ja jeg kommer til at tænke i de historier om Sprogø som var før min tide eller om den gang jeg var på Kysthospitalet på Refsnæs oppe ved Kalundborg og hvor manglen på kærlighed og kærlige hænder gjorde stor skade på børn - jeg husker det.
Men er det blevet sådan at penge styre hvordan børn - syge og ældre skal leve grundet privatisering et udviklingshandicappet barn kan jo ikke forsvare sig over for sådan ugerning ej heller en udviklingshandicappet voksen - det er helt galt at jeg så tænker mange år tilbage.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udviklingshandicappet låst inde.
  • #1   5. jun 2020 Tror du at det er sikkert at udviklinghandikappet kan rende rundt i samfundet? og hvis det er.. - hvorfor så have dem samlet på et bosted for udviklinghandikappet?

• #2   5. jun 2020 Polysl det kan godt være rigtigt men der for skal de ikke låses ind på et værelse - vil du syntes om at være låst inde jeg vil ikke bryde mig om det og det er vel kun forbryder der låses inde.

• #3   5. jun 2020 Leon

er sandheden ikke at det er hele afdelingen som er låst af og ikke den enkelte i et værelse - det vil give et større rend når den enkelte skal på lokum - bad osv..

• #4   5. jun 2020 Polysl hvorfor skal den mor der er på besøg lukkes inde med sin datter imens hun er på besøg og nu kunne jeg godt fortælle dig historier fra den store verden om det dersens med at låse døre - hvad sker der hvis der kommer en brand.

• #5   6. jun 2020 Hvis der var personale og resurser nok, kan man jo bare have de psykisk handicappede mandsopdækkede i døgnets 24 timer.

Desværre er der ikke den mulighed i vort samfund.
    At demente og handicappede skal have mulighed for at løbe rundt i samfundet, til fare for dem selv, uden at kunne finde hjem, er ganske UVÆRDIGT. Adskillige bliver fundet døde hvert år.

Der bruges et utal af personaletimer (og politiets resurser) på, at fare rundt, for at lede efter den slags, - timer, der burde bruges til kærlig pleje til mange andre beboere.

• #6   6. jun 2020 Det kan godt virke ubarmhjertigt at låse mentalt syge inde på deres værelse, og også farligt som du nævner Leon. i tilfælde af brand. Men jeg så en udsendelse hvor der var valgt at holde hoved dørene åbne, og det afstedkom så at der forsvandt patienter fra huset,der ikke havde mere IQ end en 2 årig. Og en 2 årig passer man på. Så det er sikkert grunden til de låste værelser. Okay det er ikke den ultimative løsning på problemet.

Men så skal hele systemet opgraderes, alle skal have en støtte pædagog som holder øje med dem, men der er personale mangel, og mange ældre sidder også på deres værelser i en kørestol som de næsten ikke selv kan håndtere uden hjælp. De er lige så låste i deres tilværelse som de mentalt handicappede.
    Der er meget tilbage at ønske men sådan er forholdene. jeg synes også at det er hårdt.

• #7   6. jun 2020 #5

Der er desværre IKKE personale og ressourcer nok, og er der det, har jeg ved selvsyn set i et bofællesskab 3 medarbejdere gå sammen i kantinen/madsalen for at tørre borde af, og til gengæld er beboernes lejligheder grusomt forsømt.

Og ja, nogle beboere forsvinder jævnligt, og politiets arbejdstid belastes også her med at finde og bringe tilbage til bofællesskabet.

I bofællesskaber med psykisk syge og retarderede, og ligeså demente på plejecentre, kunne det være mere humant at modtage en chip, fremfor at se pårørende sætte efterlysninger op i indkøbscentrene, og mange fryser jo ihjel om vinteren, før man finder frem til dem.

• #8   6. jun 2020 Busmann der er så mange arbejdsløse som sikkert har de kvaliteter der skal til for at være nattevagt eller gøre rent.

• #9   6. jun 2020 Kisser D du sage det og ja en støtte pædagog og som du skriver sidder mange ældre på deres værelser og det er da ikke et liv.

• #10   6. jun 2020 Madonna M jeg er enig i at politiet har rigeligt at se til og at det er gået for vidt at der skal sættes sedler op i centre og andre steder jeg vil dog mene at man skal skille de forskellige ad du ved psykisk syg et sted - ældre et andet sted og mentalt handicappet et andet sted og Danmark er et lille land så det burde kunne lykkes smiley

• #11   6. jun 2020 #10

Så lad os sige, dem der ikke kan klare sig selv af mentale årsager, i stedet for alle de grupperinger... smiley

• #12   6. jun 2020 Madonna M jeg forstår at du vil blande dem og jeg tager sådan en som en ung kørestolsbruger som ikke kan klare sig selv og så må på plejehjem hvor der kun er ældre og den tale lyder grimt for det kan godt være en glæde for begge parter men det kan også være det modsatte smiley

• #13   7. jun 2020 Det er dybt ulovligt at låse dem inde.

• #14   7. jun 2020 Me.: "Det er dybt ulovligt at låse dem inde.

Det er dybt uetisk, at de skal have lov til at gå i døden, fordi det er ulovligt at låse, eller andre tiltag, der kan forhindre dem i at forsvinde.

Var det min gamle demente pårørende, der forsvandt dagligt fra plejehjemmet, vil jeg betegne det som omsorgssvigt, hvis de ikke sørgede for, at vedkommende ikke gik bort.

• #15   8. jun 2020 Ja Busmann Jeg har det på samme måde, hvis ikke et menneske er i stand til at passe på sig selv, så må andre drage omsorg for det.
    Det er jo svært at holde åbent hus med demente der bare forlader bo stedet.
    De er jo ikke i stand til at forstå følgerne, ligesom børn heller ikke forstår at de ikke må forlade en børnehave. Der er der også sat lås på dørene.
    I den ideelle verden ville der være opsyn med hver især, men sådan er det ikke i den virkelige verden,

• #16   8. jun 2020 Det her med åbne døre har været prøvet utallige gange, hvor demente bare vader ud og bliver væk. Og så siger familien at personalet har et ansvar. Tjo hvis det er ulovligt at låse folk inde - så vil jeg godt høre om en bedre løsning uden at døre er låst.

En bedre løsning er flere plejere - men det er jo utopi da man hele tiden skære i staben, og får unge til at underholde de gamle til 50 kr i timen.

• #17   8. jun 2020 Busmann der kunne jo være flere til at passe på dem og det koster men det gør et velfærdssamfund smiley

• #18   8. jun 2020 Kisser D lad os få flere pædagoger til børnene smiley

• #19   8. jun 2020 Polysl ansvar ja det må være plejehjemmene der har ansvaret og flere plejer - personale det koster men det gør et velfærdssamfund smiley

• #20   8. jun 2020 Kisser D da jeg skrev flere pædagoger skulle der også stå at det koster men det gør et velfærdssamfund smiley

• #21   8. jun 2020 Har Leon mon et pengetræ eller lever han i en drømmeverden???

Eller måske en seriøs anvisning på, hvor alle de penge til pædagoger og servicemedarbejdere skal komme fra?!

Mange af de forhv. velhavere som f.eks. Jason Watt og Mads Blærerøv m.fl. er jo allerede begyndt at sælge ud af deres ejendele...

• #22   8. jun 2020 Leon

Plejecenter har kun en vis antal penge at bruge og der er ikke råd til mere personale - de køre i forvejen på pumperne - for kommuner elsker at lægge deres besparelser på de svage som er gennemgående for alle kommuner.

• #23   8. jun 2020 En afprøvet metode på at de ikke bare går ud er at man laver det sådan at man skal løfte dørhåndtaget opad for at åbne døren virker.
    Og så har man ikke låst døren. smiley

• #24   8. jun 2020 Madonna M jeg ved godt at regnestykket ikke sådan går op men jo flere ældre der bliver jo flere penge koster det - men man kan jo også lave et krav til dem der skal være på plejehjem - de skal være døende - det vil være en falliterklæring i min verden - men ja verden er under stor forandring.

• #25   8. jun 2020 Polysl jeg siger det så på en anden måde til dig hvor meget og hvor længe skal der spares på vores ældre det ender jo med at de smides udover en skrænt.

Kommentér på:
Udviklingshandicappet låst inde.

Annonce