Eu mindsteløn {{forumTopicSubject}}
Nu må tilhængere klappe sig på låret og glæde sig og sige hygge ....for nu kommer der måske en mindsteløn i Danmark på 90 kr i timen som svarer til ca. 13.200 kr brutto - det vil så resulterer i at bistandshjælp også skal justeres nedad - for det skal jo kunne betale sig at arbejde og ikke arbejde for mindre, end en bistand.
Det vil så betyde at man får en helt ny klasse i Danmark som en enorm fattig arbejdsklasse.
Det ville resulterer i en offentlig større udgift til boligsikring - men tilhængere af EU er nok ligeglade - men det er de så nok ikke på længere sigt da man så også skal nedjuster pensioner og førtidspensioner - mon de så stadig er glade for EU?
Den ordning ville være guf for virksomheder som i flæng vil fyrer løs og senere ansætte folk på 90 kr - i stedet for 120 eller 150 kr. Man vil i stor stil ansætte øst arbejdere som er ligeglade - til forskel for danskere som ikke engang gider søge job til 150 kr i timen. Vi så allerede effekten da Jensens bøfhus fyrede medarbejdere som ikke var indbefattet af den nye ordning - så nu kan de hyre folk på den nye ordning og spare 20% på lønudgiften.
Det ville være en kæmpestor indgriben hos danskere - så mon ikke det ville kræve en folkeafstemning da det som jeg ser det er afgivelse af suverænitet på løn området.
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
Så nu er det hendes tur til at dele med andre...
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Tror ikke hun vil det - det skal være de rige som skal dele ud af deres penge som de har risikeret på innovation og forsyn - held og risiko, på trods af at deres ansatte får en anstændig løn.
Det morsomme var at hun påpegede det med at få del i virksomhedens overskud, ikke indbefattede når der var underskud.
Da virksomheder for mere end 10 år siden var begyndt at dele ud af overskud som bonus - så var hun tavs. Shit - nu var der ikke det man kan klage over.
Jeg har altid spekuleret på hvordan en offentlig virksomhed deler ud af overskud som faktisk ikke genererer noget som helst. Det var så heller ikke noget jeg fik svar på.
Østlande som er medlem af EU korser sig, for nu skal de til at betale 90 kr i stedet for 45 kr i timen. Det ville givetvis give en masse konkurser. Men så bliver vi jo oversvømmet af alle de fyrede østarbejdere - og igen guf for danske virksomheder.
Eu mindsteløn