842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Corona dødsfald. Corona dødsfald.

Så rundede vi de 1000 dødsfald smiley

Ialt 1007 døde, næsten 500 indlagte og 15 dødsfald det sidste døgn.
Der er al mulig grund til at frygte smitten for selv raske og unge mennesker er blandt dem der dør af sygdommen smiley

Den svenske konge kritiserede åbenlyst den svenske håndtering af smitten der har kostet uhørt mange ældre livet.
Sverige har for længst rundet 8000 dødsfald og så mange indlagte at sundhedsvæsenet er meget hårdt presset.

Så slemt står det ikke til hos os endnu, men noget tyder på at vi ikke har set det værste endnu så pas nu godt på jer selv allesammen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Corona dødsfald.
  • #1   18. dec 2020 Cody N ja og vi skal hjælpe hinanden det kunne være naboen - genboen OSV - vi kan jo ikke bare stå at se på og som jeg siger hvis ikke vi hjælper hinanden - hvem skal så hjælpe de syge og det kunne jo blive os to - men vi er da altid klar til at hjælpe smiley

• #2   18. dec 2020 Inden man går i panik over dødstal

Vi får nok ikke at vide om det er med Corona eller død af Corona. Hvor mange er død af Corona som også har andre sygdomme.? Vi ved at de færreste døde er unge mennesker, størstedelen er ældre som i forvejen slæber rundt på diverse sygdomme hvor Corona ikke gør det nemmere at overleve.

Men det er uærligt bare at påstå at alle alene er døde af Corona. Hospitaler er ikke blege for at bruge det politisk, for at få flere ressourcer.- det ville ikke være første gang.

• #3   18. dec 2020 Polysl ja men vi panikker ikke - men skal vi så ikke bare blive enig om at corona var det sidste der skulle til før de 1007 døde - vi kan jo kun gisne om hvordan de 1007 vil havde haft det uden corona .

• #4   19. dec 2020 Cody og alle de øvrige her i BBs forum må passe godt på sig selv og ønskes:

EN RIGTIG HYGGELIG JUL smiley

Trods alt. smiley

• #5   20. dec 2020 Madonna M ja i lige måde til dig smiley

• #6   20. dec 2020 Der er da noget positivt ved Corona, den har fået udryddet influenzaen, dem vi kender til, jeg har ikke hørt om en eneste, der har haft influenza, indtil videre. Men jeg husker da, at der sådan ca. hvert år, blev smittet med disse influenzaer, og at dødsfaldet lå på omkring 1500 pr. år.

Så på den måde, er der ikke noget nyt i, at vi dør af det, det rammer hårdt for nogen, men når jeg så tænker på indbyggertallet i DK, 5.8 mill, er det så mange ?? - måske sat lidt hårdt op, det er blevet et fokus, som der tales om konstant hver dag, at det er til at blive skør af, der testes også endnu flere end tidligere, og det er jo klart, at statistikker så stiger.

Men nu er der så en ny Corona virus, der smitter endnu mere dukket op i England, det siges at den smitter op til 70% mere, eller ?? - Mon der er nogen, som ved det reelt.

• #9   20. dec 2020 Danmark er ikke så kloge som andre lande, her er bare et skilt i lufthavnen om at det anbefales at folk lader sig teste. Så folk kan i grunden vælte rundt med mulige smitte til hele Danmark.

Hele flytrafikken skal lægges ned overalt, både indenrigs og udenrigs. SSI maner til besindighed, men det er ikke odiøst at en virus muterer - det gør alle, det er dens måde at tilpasse sig nye udfordringer.

Man vil også i Danmark have et godkendt mundbind som er til forhandling indtil d. 22 januar - hvorefter at man ikke må sælge mundbind som ikke opfylder standarden. Det er naturligvis surt for alle dem som mig der har købt vaskbare mundbind, fordi jeg ikke gider betale for brug og smid væk. Er i forvejen skide træt af det forbandede svineri der er med mundbind hvor folk vader rundt på dem på fortove, gågader, ja selv i butikker ligger de og flyder.

Det er så spørgsmålet om det er sundt at indånde med en masse kemi som helt sikkert kommer i de nye mundbind som skal neutraliserer en virus. Må sige det bliver ikke mig, jeg beholder mine vaskbare, og i grunden ville det være umuligt at håndhæve nogen steder.

• #11   20. dec 2020 Alis

Hvorfor kan folk i lufthavnen bare vade ud? Kalder du det Better Safe Than Sorry?

• #13   20. dec 2020 Alis

OG???

Tror du folk gider det når de lige har siddet flere timer i et fly, så vil de sgu bare videre. Det skal fandme ikke bare være en opfordring, det giver ingen mening. Man opfordre jo heller ikke folk at bære mundbind på som et påbud. <Gider man ikke det, så kan du så ikke handle ind - andet hvis du er fritaget - og dog - for man kan læse at flere er smidt ud af butikker selvom de har papir på undtagelsen.

• #16   20. dec 2020 Den største risiko ved Covid pandemien er nok ikke dødstallet i sig selv, men derimod de bivirkninger der følger bagefter og som kan være invaliderende.

https://www.berlingske.dk/danmark/coronavirus-traekker-en-hale-af-lidelser-efter-sig-de-langtidssyge

Der er pt. rekordmange indlagte smiley

• #17   22. dec 2020 Region hovedstaden indkalder til pressemøde grundet det stigende antal Covid-19 indlæggelser på hospitalerne.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/region-hovedstaden-indkalder-til-pressemoede/8410086

• #19   22. dec 2020 Ja nu breder uhyggen sig og omgangskredsen melder nu om venner og bekendte der er smittede og tilmed et dødsfald efter kun en uges indlæggelse smiley

• #20   22. dec 2020 Ja jeg så lige at der nu var en ny variant men jeg er mega træt af at høre om corona.

• #21   22. dec 2020 Leon

Man skal bare passe på at Corona ikke fylder for meget af ens hverdag. Men en ting har jeg lagt mærke til og det er hvor beskidt et mundbind bliver bare ved brug første gang. Mit stofmundbæ bliver vasket 1 gang om dagen -

• #22   22. dec 2020 Alis #14

//citat
    så handler det vel også om hvorvidt man har testmateriale nok og mennesker nok til at foretage tests.
    //citat slut

Det er sgu da en jammerlig undskyldning for at folk så bare kan vade forbi testcenter og ud og smitte rundtom. Hvis de ikke engang har styr på logistikken så er det tak for kaffe og så giver test ingen mening - for så bliver det test i det uendelige. Formål med test er at inddæmme smitten og se smitte frekvens, og det kan den så ikke ved bare at folk vader forbi uden krav.

• #24   22. dec 2020 Alis

Syntes du at vestegnen og KBH som borger viser samfundssind Her har regeringen prøvet med at folk viste ansvarlighed - det kan de så ikke, og derfor vælter de rundt i smitte. og det har intet med mink at gøre på vestegnen og KBH:

• #27   29. dec 2020 Det går sku den forkerte vej smiley

Antallet af indlæggelser er steget med 55 personer, og det betyder, at det samlede antal indlæggelser er oppe på 872, fortæller SSI. 113 af disse befinder sig på intensiv, mens 66 ligger i respirator.

Derudover rummer de seneste tal fra SSI også en trist dagsrekord. Det seneste døgn er 30 corona-smittede afgået ved døden. Det er det højeste antal på et døgn nogensinde her i landet.

Det ser alt andet end lovende ud med tanke på nytårsaften lige om hjørnet smiley

• #28   29. dec 2020 Cody

Det er speciel mærkbar i KBH og vestegnen, men her vil Mette F.. åbenbart ikke gøre noget , for det er hendes kernevælgere område. Så hun køre det politisk og ikke tanke på den enkelte borger.

Sæt dog de områder i total isolation.

• #29   29. dec 2020 Lige præcis - luk Sjælland ned til smitten er under kontrol.

Som jeg ser det forsamles de fleste lige nu på testcentrene rundt omkring og lur mig om ikke også en hel del bliver smittede der 🤨

Jeg kører forbi et grønt marked hver dag og det minder grangiveligt om en kolort på en varm sommerdag smiley
    Totalt mylder, ingen afstand, ingen masker, ingen sprit - kun ejerne har masker på, men de hænger nede under hagen smiley

Overvejer kraftigt at anmelde dem smiley

• #30   29. dec 2020 Cody

<der er ikke krav om at bære mundbæ udendørs.

• #32   29. dec 2020 Alis

Det kan du takke Region Sjælland for. Resten af landet er smitten faldende...

• #33   29. dec 2020 Ja var vi ikke alle klarover at der vil være kaos her efter jul folk tror jo de er immun fordi det er jul og i mit lille univers holder jeg vejret og siger 7-9-13 og banker under bordet.

• #34   29. dec 2020 Alis #31

Hvad er det for en sabotage du taler om smiley

• #35   29. dec 2020 Polysl #30

Det troede jeg faktisk der var for næringsdrivende med udendørs betjening smiley

• #36   29. dec 2020 Leon #33

Ha ha Leon hvor længe kan du holde vejret og tror du det hjælper smiley

• #37   29. dec 2020 #35 cody

Nej,,,ingen skal jo bære mundbæ udendørs. - så jeg hygger mig med det marked vi har hver onsdag og lørdag. - uden en mundbæ..

• #39   31. dec 2020 Claus

Jeg kan selv se på mit mundbind hvor beskidt det bliver bare på en ½ time,

Men det er nu slut, for jeg har fået en genial lille næse/mund skærm - slut med duggede briller.

Nu handler jeg meget ind i Netto, og de er begyndt at bruge noget håndsprit som stinker af kamfer, så det bruger jeg ikke - for alt jeg røre ved kommer til at stinke af kamfer - så jeg har selv nogle servietter med som jeg rengøre mine hænder og kurvens håndtag.

• #40   31. dec 2020 Tag lige et billede af din Corona skærm Polysl og et link til indkøbsstedet smiley

• #41   31. dec 2020 her

profilbillede
  • #42   31. dec 2020 Fået den foræret og kender ikke producent

• #43   31. dec 2020 Super - jeg prøver at finde den på nettet smiley

Kommentér på:
Corona dødsfald.

Annonce