{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

WOW {{forumTopicSubject}}

Man kan læse hvad Corona indtil nu har kostet Danmark, den er oppe på 1033 milliarder af statsgælden, som er første gang i Danmarks historie at den er så høj - og vi er ikke færdig endnu, mit bud er at den nok kommer helt op på 2000 milliarder.

Hvordan mon man vil fordele den gæld? det svare til at alle danskere skylder 178.000 kr. Jeg kan erindre at finanskrisen viste at hver dansker skyldte 6250 .-

Så jeg er spændt på hvor de vil hente alle de penge - men jeg kan garanterer at det er bunden som er den største gruppe, kommer til at æde den gæld.

Bare alene at gælden er på 47% af vores BNP siger meget.

Der hvor vi vil se en markant ændring bliver i udbetalinger til FTP - pensionister, hvor man vil beskære i deres pensioner, om at stå sammen i krisen, imens at man på borgen ikke skære en øre af deres løn.

Man kan også tage mere i skat af aktie udbytte, så de små bare stopper med at handle aktier fordi det ikke kan svare sig. De store er sikret for deres portefølje er slet ikke i Danmark så de er total ligeglad.

Man kan heller ikke beskatte virksomheder mere, da mange jo hænger i vandskorpen og spytter vand ud for ikke at drukne - samt at det vil give et meget dårligt signal.

Så der er kun et sted man kan skrue på den og det er på cigaretter, spiritus, øl og internet handel. og boligmarked, rejsebranchen.

Men igen - jeg ved hvor regningen ender og det er den største gruppe som ikke er på arbejdsmarked - 2/3 del. De kan gå efter de rigeste som der ikke er andet end 1 promille af befolkningen, så det batter ingenting, og man kan jo ikke lave difrancerede regler fordi man er rig - for alle er jo lige ifølge grundloven.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WOW
  • #1   1. mar 2021 Polysl jeg tror ikke du finder et land hvor det ikke har kostet dyrt - men der er nok ikke nogen der skilter med det smiley

• #3   1. mar 2021 Alis

Du forsætter med din besynderlige logik,

//citat
    Det er synd med de forretninger, der går ned, men er det mere synd end når lønmodtagere mister deres arbejde?

Sikke et spørgsmål?

Det er sgu da tragisk at alle mister deres indtægt.

Den kommentar lugter fælt af at du har mere empati med dem som mister deres arbejde end dem som mister sin virksomhed.

Vi har set regler som er pløk åndssvag som en som har en frisør ikke kan få barselspenge da reglen er at de skal have arbejdet mindst en måned bagud for ansøgningen.

Alis du glemmer også en ting, at når en virksomhed går ned og beholder deres cvr nr. af hensyn til kommende hjælpepakker ikke kan melde sig ledig og dermed ikke få dagpenge - det kan en ansat som fyres.

• #4   1. mar 2021 Alis C vi skal alle rige som fattige være med til at betale - det vil ikke være fair at det kun er de rige som skal betale og hvis så kan der jo være forskel i beløbene.

• #6   1. mar 2021 Alis C netop alle har ret til mad - tøj og bolig og jeg er det hele smiley

• #8   1. mar 2021 Alis C ja jeg en del af det jeg skal bruge - men jeg mangler en ting - min medicin og jeg vil godt sige til dig at jeg sammen med alle beboerne i det område jeg boer i prøver at gøre en forskel og det gør at dem der her ude i området får en smule hjælp og Alis C pensionen alene gør ikke det hele den bliver man jo ikke rask af at få.

• #10   1. mar 2021 Alis C så kender jo din dagligdag - men alle dem der nu prøver at være i en eller anden form for corona skjul er det jo grænseoverskridende og for mig vil det være en ferie smiley

• #11   2. mar 2021 Alis

Hvem af de 2 har mest i klemme pt. ?

lønmodtager
    virksomhed ejer

Lønmodtager melder sig ledig og modtager dagpenge

virksomheds ejer har inden konkurs søgt hjælpepakke som pga. smøl ikke kommer, men må opretholde sit cvr for at senere at få den. Personen har et kæmpelager som pt. er dødt kapital, altså ingen værdi som råvare - den udvalgte bobestyrer vil normalt råde ejer til at bibeholde sit cvr indtil den endelige afvikling er sket. Bobestyrer vil også kigge på muligheder for at se hvordan virksomheden kan komme ud af en konkurs og afvikling - og imens står virksomheds ejer uden ret til at søge nogen form for økonomisk hjælp fra kommune.

Så min sympati ligger hos den som har mest at tabe. Sit livsværk - arbejdstager har intet at tabe, som bare kan tage sig et andet arbejde, imens at ejer ikke bare har den mulighed.

• #12   2. mar 2021 Polysl jeg er enig med dig - hvis virksomheds ejerne havde fået de penge hurtigt vil meget være sparret i begge ender og ingen skulle blive syg på at spekulere smiley

• #14   2. mar 2021 Alis

Hvorfor skal fyrede låne penge? De får 75% af deres indkomst i dagpenge som varer 2 år - og hvis man ikke kan finde et job på 2 år kan man heller ikke finde det på 100 år. Det var helt fint at man dengang skar det fra 4 til 2 år for at få de dovne og satte i gang med det ene eller andet.

hjælpepakker skal betales tilbage - det er ikke raket videnskab, men det er da dumt at de skal betales tilbage inden deres liberale erhverv åbner igen. Hvad gør de?

Snart forfalder momsen - tror du at de lukkede liberale erhverv har pengene til det?

• #16   2. mar 2021 Alis C ja jeg har set nogen på kontanthjælp og det var fattighjælp smiley

• #17   2. mar 2021 Polysl ordet doven klinger hult i min verden især når det bruges om arbejdsløse da jeg er sikker på at de fleste gerne vil have et arbejde som gør at de har styr på deres økonomi smiley

• #18   2. mar 2021 Alis

Nu kan alle ikke være ansat i det offentlige, og lade det offentlige stå for at etablere job - dvs statsejede virksomheder som jo altid køre med røde tal, som det gjorde i Sovjet og DDR - så det ville være en dum ide - der er ikke fundet en statsejet virksomhed som har haft positive tal - fordi incitamentet mangler - og fordi der bare kan postet en masse penge i virksomheden fra staten.

Hvis man ikke kan finde et job på 2 år så er det mest sandsynligt at personen ikke har de evner som der kræves - det private arbejdsmarked bliver mere og mere baseret på teknologi - så hvis personen ikke opgraderer sig, så er det en selvforskyldt ledighed.

Masser af mennesker kunne heller ikke finde job da man havde 4 år til det - så kom ikke og fortæl at der ikke var noget at søge på 4 år.

Låne på deres varelager? er du hel rask?

Når deres ordrebog er tom så kan de ikke låne en skid - for banker ved jo ikke om de går konkurs i morgen med en tom ordrebog som skal fremvises som garant for at virksomheden ikke er kørt ned til sokkerne.

• #19   2. mar 2021 Polysl dog Hvad med den gang vi havde et rigtigt postvæsen - DONG og det var lige et par hurtige og ja der findes også dårlige forretninger så som DSB og hvis jeg var rask vil jeg vel have alle de krav der stilles for at blive statsminister jeg vil dog nok takke nej tak smiley

• #21   2. mar 2021 Alis du fatter ikke situationen om at kun 1/3 holder røven op på Danmark, og du vil have flere ansat i det offentlige som ikke er anden end en udgift - næ vi skal snare slanke det offentlige og få flere over i de liberale erhverv. De skal nok omskoles for der er ikke brug for blyantspidsere og møde gale offentlige ansatte. i det liberale erhverv.

Danmark har verdens største offentlig sektor baseret på vores antal af borgere - det lyder da helt sindssygt - når man tænker på at mange lande har en lille administration som stadig fungerer.

Så her er kun tale om logistik og planlægning. 20% sygeplejersker er på halv tid, hvis de gik på fuld tid var der ikke mangel på folk - det ville også være en besparelse da man ikke skal betale overtid.

Hele det offentlige system er så gennemvædet med at komme til kassen, som store bonusser på sygehuse for dem på toppen, folketingspolitikere med favorable fordele at man kan melde sig syg og gå på orlov uden at der kræves noget som helst, at kunne træde af som Morten Østergård og få løn i 4,8 år uden at løfte en finger. Kommuner som ødsler med borgers penge til skrammel kunst og flytter ting 200 meter for 800.000 kr, politikere på rådhuse som holder møde udenfor rådhuset og hygger sig på hoteller til helt vilde priser som seneste 300.000 kr - når alle bor i byen og at rådhuset har en kantine som nemt kunne levere maden osv.

Det er her Mette Fup skulle hente pengene og sætte mere ind for al det ødsel som forgår overalt i det offentlige. Men hendes strategi er mere at hente dem i bunden af samfundslaget med vilde priser på cigaretter og luftboble afgifter. 17 nye skatter er vedtaget pt. som mere udsulter bunden end toppen. Jeg kan som sådan være ligeglad jeg mangler ikke noget men jeg kender godt til det at være fattig - så det harmer mig når man påstår at Mette Fup er de svages værn som socialdemokrat - det er løgn og latin her er ikke forskel om det er blå eller rød.

Man har i årevis forsøgt at rationaliserer goderne på borgen som eksemplet morten Østergård - men ingen vil løfte en finger - man lavede en kommission engang til samme spørgsmål men ikke en kæft har hørt fra dem siden - for man skyder jo ikke sig selv i foden.

For mig at se har man bare gjort det tilladt at være korrupt, for ingen vil være en forbryder når man kan få 3.2 million for ikke at lave noget som Morten Østergård.

Alt det har ikke noget med farve at gøre om det er rød eller blå eller andre nuancer

• #22   2. mar 2021 Alis, hvordan havde du tænkt en lille selvstændig skulle stille sikkerhed i noget som helst når der ingen kunder er og mange selvstændige har ikke nethandel.
    Et varelager er nul og niks værd uden efterspørgsel/ kunder og medfører ofte en stor gæld for den selvstændige og det kan banken selvsagt ikke bruge til en skid - det er vist dig der der ikke har forstand på regnskab !

Jeg har skrevet det før og gentager gerne.
    Ca. 1/3 af danskere i den arb. dygtige alder genererer penge til statskassen fra det private erhvervsliv.
    Ca. 2/3 lønnes af statskassen på den ene eller anden måde så hvordan havde du lige tænkt dig at financiere et højere serviceniveau end tilfældet er ?
    Hvordan tror du lige fremtiden ser ud hvis endnu flere fra det private erhvervsliv går konkurs ???

Nåh jeg kan se at Polysl kom mig i forkøbet smiley

• #23   2. mar 2021 Polysl jeg siger stille at alt ikke er statsministerens skyld og ja de dersens fratrædspolitiker får sku en god hyre og det er helt væk og jeg tænker nu på alle dem der er ramt af det coronacirkus smiley

• #24   2. mar 2021 Leon

Jeg blamer ikke Mette Fup, men her har hun en mulighed for at gøre noget -

Det værste eksempel på rygklapperi er da en offentlig direktør fratrådte en stilling og fik en fratrædelse bonus på mere end 200.000 for så at søge samme stilling. Det er pamperi af værste skuffe. Det offentlige er blevet mere for de offentlige ansatte end borgerne som de skal servicerer.

Det er pamperiet jeg vil have gjort op med i det offentlige. Det harmer mig når man sidder og sover på hoteller og spiser luksus mad for over 300.000 imens man har travlt med at lave stramninger indenfor de handikappede.

• #25   2. mar 2021 Polysl jeg er helt enig i at det er gak gak at sådan tåbelighed kan lade sig gøre og syntes at folk har let ved at give statsministeren skylden for meget og hun er jo ikke vor herre ej heller herre over vejret og fremtiden kan der kun spås om smiley

• #27   5. mar 2021 Alis - Jeg er nu endegyldigt overbevist om at dit kursus i samfundsøkonomi er pure opspind.
    Det private arb.marked tjener pengene og det offentlige bruger dem - længere er den såmænd ikke.
    Det private arb.marked kunne groft sagt klare sig uden det offentlige hvorimod det offentlige ikke eksisterede uden det private - det burde være logik for selv dig Alis !

Hvis ikke vi kan blive enige om noget så indlysende er der ingen som helst grund til at fortsætte med at debattere Alis smiley

Kommentér på:
WOW

Annonce