621 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor det. {{forumTopicSubject}}
Ja når jeg tænker på hvordan verden har været i forandring i århundrede og tænker i alverdens opfindelser tænker jeg også på hvordan det kan være at sådan noget som bødkerfaget og træskomager ikke længere er et fag folk gider/ønsker og lad mig tage træskomageren og hvor jeg jo er til rigtige træsko og det er ikke længesiden jeg så en udsendelse fra England hvor de viste hvordan træsko blev lavet før i tiden nu er de jo i gummi.
Ja jeg husker i mine ungedage hvor jeg også gik i træsko og hvor selv om de var godt brugt - endog flækket i snuden OSV - var der stadigt et par 1000 kilometer tilbage i dem og træsko er vel godt for miljøet
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Men generelt går jeg i sandaler hele året, lige undtagen hvis der er risiko for at gå i sne. Men det er flere år siden det var en risiko herhjemme.
Mine sandaler holder ca 1 år - men køber altid 5 par af gangen specielt hvis de er billige. Sidst var der et tilbud på nettet på str. 47 - til 230 pr par - jeg bruger 46 men hvad fanden de er billige.
I mine unge dage gik jeg også med træsko, men har ingen i dag.
SÅ min sko beholdning er:
1 par sorte
1 par brune
3 sandaler
1 par gummistøvler
1 par hjemmesko lukkede i læder
Så jeg er nok ikke den der er den store forbruger.
Men spørg lige en kvinde, pige, en lille pige, så skal i fandme se sko så det batter.
Mine sko osv..er dansk produceret -på nær dem fra Floyd - så jeg er ikke den som får dårlig samvittighed over at en indisk snottet unge sidder og bliver skæv af at lime sko.
Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg speciel i så stor omfang vælger danske produkter, Men helt undgår man ikke at vælge produkter fra Kina, eller Taiwan osv.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
www.træsko-manden.dk/fodtoj/bsm/traesko-med-traebund/traesko-med-traebund-sort-med-kap.html
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
Hvorfor det.