505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

What? What?

Skal man ophæve vaccineproducenters patentrettigheder.?

Min personlige mening - NEJ -

Det vil være et kæmpe selvmål at begynde at eksproprierer patenter, samt at vaccine producenter ikke gider kaste milliarder ud i forskning hvis de ikke får en skid ud af det- de ville måske helt stoppe med fremstillingen da det ikke giver nogen mening mere.

Som investor ville jeg straks sælge mine aktier, hvis det skete. Det ville også i fremtiden blive svært at skaffe sponsorer og investorer.

Hvis man gjorde det alvor ville det udsulte vaccine producenter, og sende aktien i bund - så den tanke er da torske dumt.

Man kunne også forstille sig at vaccinen blev ringere, når ral og krat bare kan fremstille en vaccine.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  What?
  • #2   14. maj 2021 Alis

Staten vil aldrig bruge milliarder, på udvikling og forskning af vacciner, vi kan bare se den varmluftballon i Israel, Israel gider heller ikke at lave en vaccine fabrik som de ikke får betalt via udvikling. Israel er da også det mest besynderlige sted at placere en vaccine fabrik da de slet ikke forsker i virus.

Men det var da godt at de fik solgt deres vaccine fabrik i Danmark til et tørklæde hvor pengene vælter ud til Saudi Arabien så der er råd til at købe våben i USA:

Det er også tåbeligt at begynde at bygge en vaccine fabrik i Danmark, det vil koste milliarder, og vanskelig ved at finde de bedste folk - og så har vi det statslige hvor alt som staten røre ved går konkurs eller at man skal fylde en masse milliarder i et stort sort hul.

Nu kan du jo læse de bekymringer på finans, Ingeniøren osv. men de er nok ikke seriøse nok for dig- så du vil heller påstå at Facebook er mest seriøst - for mig at se er det nok det dummeste sted at komme med noget som helst seriøst.

• #5   14. maj 2021 Ja jeg vil nu også sige at gå hen og begynde på at ophæve vaccineproducenters patentrettigheder vil være som at skyde sig selv i foden og hvad bliver det næste smiley

• #7   14. maj 2021 //citat
    Ja, der kan skaffes penge til produktion af vacciner, hvis staten overtager
    //citat slut

Tror du at man bare kan trylle en fabrik op, milliard udstyr, forskere osv. sådan lige?

Det ville tage mindste 5 år, og til den tid er der en ny sygdom som mindst tager et år at lave vaccine.

til den tid har de nok også solgt den vaccine fabrik til endnu en klaphat fra Mellemøsten.

Det klogeste vaccine fabrikker gør pt. er at udvide produktionen - hvor de forsætter produktionen. Men det tager også tid inden de er på plads med udstyr og folk - men den tanke venter man med nu hvor man vil eksproprierer patenter. Så den idiotiske tanke betyder bare at produktionen står i stampe, for de gider sgu ikke investerer en masse penge hvis man tager deres livs grundlag.

• #10   15. maj 2021 #5 leon

Hvis man først fik foden indenfor at kunne deaktiverer patenter, så kunne man bruge det i mange sammenhænge - når der er kriser og pandemier.

Medicinal branchen påpeger at man faktisk giver licens til at producere deres vaccine, så i grunden er der ingen grund til at deaktiverer patenter som WTO gerne ser og støttet op af mere end 60 lande.

Moderna har skrevet at de ikke vil retsforfølge kopi medicin - så længe at pandemien kører - så large er mange andre ikke. Med hensyn til licenser så har de en udløbsdato og så kan det være en dyr historie at forsætte med at lave kopi medicin.

Men nu er det ikke så nemt bare at kopierer medicinen da det kræver en masse speciel udstyr og eksperter for at producerer det - så det er nok meget få som kaster sig ud i det.

• #12   15. maj 2021 "sludder - producenterne kan da bare henvende sig til Alis, hun har jo patentløsningen, smiley mener hun ihvrtfald selv."

smiley smiley smiley ...den var sgu go, Annella...

• #14   15. maj 2021 Alis
    En seriøs debat er at du mener at du er i besiddelse af de vises sten, når jeg skriver kigger jeg mere bredt - du har bare en tunnelsynet tilgang til alt.

Seriøs debat??

Jeg kommer med kommentar om:

Licens til fremstilling
    ekspropriering af licenser

Og så tror du at bare fordi man eksproprierer patenter - så tror du automatisk at der følger en godkendelse med. Du kan ikke tage mere fejl. For der er ingen garanti for at kopi medicinen virker på samme måde. Så der skal oprettet en beta forsamling for at se evt. bivirkninger og virkninger - det er sgu ikke noget man bare lige gør. Det er noget der tager tid. Så et er at man kan fremstille kopi medicin inden for et år - et andet er at det først skal godkendes ud fra deres forskning.

• #16   15. maj 2021 <Jo men du vil hellere sejle hen over problemerne og gør det komplicerede simpel som ikke på nogen måde er logisk.

Jeg skrev at licenser gør det muligt at fremstille kopi vaccine, men at det kræver tid for at få den godkendt.

Det underkender samtidig brugen at eksproprierer patenter.

Så jeg har klarlagt muligheden for at øge produktionen af vaccine.

Kommentér på:
What?

Annonce