358 visninger
|
Oprettet:
Begavede børn. {{forumTopicSubject}}
Begavede børn mangler tilbud og Ja de skal jo også have muligheden for at for at gøre brug af deres begavelse - altså være sammen med ligesindet og sådan er det vel med de fleste hvis ikke børn som voksende gøre brug af deres evner - går de jo til spilde.
og de flestes evner bliver jo kun bedre når de bruges
Blogger
Følger: 14 Følgere: 257 Emner: 442 Svar: 9.892
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 153 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Blogger
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Hvor står der at det er små klasser, eller unge der er færdig med skolen?
Jeg reflekterer kun på det som står i indlægget og derfra giver min mening.
Leon pointere jo netop essensen i at børn som hyper intelligente skal være sammen med ligesindede. Det kan ikke ske i en folkeskole hvor læreren måske ikke bryder sig om at eleven er klogere end ham. (janteloven)
Jeg kan huske en i vores klasse som var meget intelligent og læreren skrev en formel på tavlen som eleven gik op og rettede - altså gjorde kortere og mere logisk - tror du læreren var glad for det?
Det er ligesom at programmere en program stump på den korteste måde, man har endda lavet seminar i USA og Danmark i lukket kreds hvor man gør en program stump mindre. Ideen er jo at jo mere simpel tingene laves jo bedre virker de.
Jeg har i årevis været med til netpartyes for unge som er lidt for "kriminelle" som er i privat regi, hvor de udfordres enten til at løse en opgave på tid, eller at gøre en program stump mindre. Og de trives - når de hver Lørdag kommer til netpartyet.
Så Jo - det giver meget mening at samle unge med en speciel evne sammen med ligesindede. De skal ikke sidde og sode til i en folkeskole hvor lærere køre deres egen jantelov.
Blogger
Begavede børn.