352 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Astma - skimmelsvamp - åndenød - angst - stress. Astma - skimmelsvamp - åndenød - angst - stress.
Ja jeg ved ikke med jer men hvis man har prøvet at have åndenød altså kæmpe for at få vejret - ved i også hvordan angst kun forværre det endnu mere og jeg husker et par eksempler i mit liv den ene var et ekstremt falskstrube hoste anfald og senere i livet et stress/angstanfald.
Derfor kan jeg jo tale med om nogle af de ting i overskriften men astma og skimmelsvamp har jeg til gode (må det forsætte med det) og hvad så nu i disse Corona tider som gør at folk bliver bange hvis naboen hoster - nyser (før i tiden kaldtes det for forkølet).
Men hvordan har i andre med alt det der.
0 synes godt om
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.269
I mit tilfælde er det selvforskyldt så ingen piveri der, men jeg føler virkelig med dem der uforskyldt kæmper med vejrtrækningen og derfor har jeg også enorm respekt for Corona virus og smittespredning der kan sende raske mennesker direkte i respirator 🤔
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 463 Svar: 3.732
Hun er en del oppe i årene nu, og fik for flere år siden konstateret tinnitus. Det er blevet meget slemt. Som hun siger er det som at ha' et kæmpeorkester inde i hovedet.
Men pludselig her, så kunne hun også høre maskiner af alle slags, folk der råbte, hun troede sågar at en nabo havde myrdet sin kone og skåret hende op. Hun blev så ekstremt bange og bad om at blive indlagt på psykiatisk afd.
Hun er blevet undersøgt/scannet på kryds og tværs, og man mener at tinnitus'en er så slem at det er grunden.
Jeg tror også at det kan være muligt at det er begyndende demens? Hun har de senere år fortalt mig at hun føler der er noget galt med hendes hoved, men er blevet afvist at blive undersøgt.
Hun er nu blevet sendt hjem igen, hvor der kommer sundhedspersonale til at sørge for at hun får sin medicin. Men som hun også fortæller så er der et rend af forskellige mennesker, nærmest aldrig den samme ser hun igen.
Det gør hende også utryg.
Hun har derfor bedt om at komme på plejehjem, men der er meget lang ventetid.
Jeg har det så skidt over dét som er sket med hende. Denne skønne dejlige kollega, som jeg i mange år hentede i bil, og vi sammen kørte afsted. Ikke mindst privat har vi haft mange gode stunder. Konserter, teater, hygge. Også sammen med mine forældre, hvor vi inviterede hende med.
Hun har aldrig været gift, eller fået børn, familie som ikke bor nært, derfor er hun ret alene.
Det gør mig ondt for hende og andre i samme situation.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Astma - skimmelsvamp - åndenød - angst - stress.