259 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Prisstigninger. Prisstigninger.

Ja ingen kan sige at vi ikke var advaret om prisstigningerne men jeg læste om hvor meget et hus og dets forbrug på el og varme var steget til et astronomisk beløb af x-antal mange tusinde kroner og jeg vil ikke engang skrive om det beløb jeg så for så skal familien Danmark til psykolog og man kan vel sige at en ulykke sjældent kommer alene.
Og ja hvad mon 2022 vil byde på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prisstigninger.
  • #2   30. dec 2021 Leon

Det var 60.000 i el om året. Men nu kender man ikke baggrunden for den store pris og EB har så åbenbart heller ikke spurgt ind til hvorfor. Så jeg tror at det indlæg på EB er en løgn.

Ingen normal husholdning har en udgift til el på næsten 6.000 om mdr.

• #3   30. dec 2021 Hello Kitty ja og jeg talte med en som normalt gav 800.kr i strøm hver 3. måned og som nu skulle give 1200.kr smiley

• #4   30. dec 2021 Fejlen ligger i, at folk ikke sætter sig ind i hvad de bruger deres penge på, før det er for sent.
    Alle der har en elmåler tilknyttet til deres bolig, og hvor de ikke betaler el-aconto beløb gennem huslejen, kan fastlåse deres KW-pris for et år af gangen - det samme gælder Naturgas kunder.
    Selv låser jeg min KW-pris hvert år - i hele 2021 har min pris været 35 øre inc. moms pr. KW
    I November fastlåste jeg min EL for hele 2022 til 85 øre inc. moms, så i 2022 stigen min pris ca. 100 kr. pr. mdr. - det er til at leve med smiley
    Jeg har heldigvis ikke naturgas mere, men er kommet på fjernvarme Fyn, de har netop oplyst, at der ingen prisstigninger kommer i 2022.
    Med andre ord - hvis folks priser løber løbsk, er det der egen skyld.

• #5   30. dec 2021 Polysl netop dog kan et el-opvarmet hus blive mega dyrt og folk har jo købt den dersens varme halløjsa som sider på væggen og det kan jo så give bagslag i disse tider.

• #6   30. dec 2021 Å.R. ja men du har så styr på det - men ikke alle er fremsynet og jeg vil nu nok heller ikke gå og tænke på om vi får for lidt vindkraft og solenergi + at olien stiger eller jo den med olien høre vi jo alle om og det var først senere vi hørte om den manglende vind og sol energi smiley

• #7   30. dec 2021 Leon
    Det er jo helt normalt, at der bruges meget EL fra ca. 1. November til ca. 1. April, det burde ikke komme bag på nogen.
    For øvrigt kan man oftest gå ind på sit el-selskab hvis man har fjernaflæst måler, dem med fjernaflæst måler kan spare penge, hvis de vasker/opvasker/tumbler mellem kl. 22 og 06.

• #8   30. dec 2021 Ja, jeg har lige fået min EL-regning, og kan meddele, at den er steget 1000,-, det er da en stigning, der vil noget.

• #9   30. dec 2021 Jetset en stigning på 1000.kr ja men det kommer jo an på hvad dit normale forbrug ligger på smiley

• #10   30. dec 2021 Jeg tror at man skal til at nytænke hvordan man bruger sit komfur, det er en el sluger af format,

Folk har den vane at koge kartofler og grønsager separat, hvorfor ikke sammen?

Man skal gøre mere brug af eftervarme - som når man koger kartofler til kogepunktet så slut og lad dem koge færdig, det er er dog betinget af hvilken type kartoffel man bruger.

Er det nødvendigt at rum er oplyst hvor ingen er?

Er det nødvendigt når du skal prutte på lokummet at det er oplyst?

Standarden er en linje at tændte lys når folk bevæger sig rundt i boligen, er det nødvendigt?

Er det nødvendigt at alle ens tech står i standby?

Hvorfor ikke slukke for alt når man sover?

Hvis man tænker sig om kan man spare tusinde af kroner om året.

Så i grunden gider jeg ikke høre på det jammer.

• #11   30. dec 2021 Polysl der er mange gode iblandt i din tale men tænk at skulle falde ned af en trappe grundet mørke og jeg vil nu ikke koge mine grønsager sammen med et fed hvidløg og en gang brunkål - men den der med de standby lys er god de skulle koste x-antal mange kroner stykket på et år (syntes jeg at huske) smiley

• #12   31. dec 2021 Leon

Selvfølgelig er det ikke alt man kan koge sammen, Men der er et væld af grønsager man kan gøre det med. Hvidløg er meget flygtig, så det er en ting der først kommes i til sidst.

Det gode ved fjernaflæsning af ens el, at at man kan følge det dag for dag.

Ingen skal opleve at falde ned af en trappe, eller snuble over et dørtrin, hvad jeg har lavet i mit hjem er rumfølere tilsluttet LED - som tænder, og slukker når der ingen bevægelse er. Jeg kan stadig tænde for andre lamper som jeg kan slukke, ved en kontakt.

Så kommer spørgsmålet? tænder den LED så ikke når der er andre lyskilder i rummet - nej, en sensor gør at LED ikke tænder, selv om der er bevægelse i rummet når den registrere andre lyskilder.

Hvorfor LED, jo den bruger kun ca. 10 - 15% af en konventionel el pære.

Ummmmm......brunkål....det skal laves i det nye år.

• #14   31. dec 2021 Polysl smart og en god ting at tænke sig om smiley

• #15   31. dec 2021 Claus G netop hvis man bruger el som opvarmning giver det rabat smiley

• #16   2. jan 2022 Uanset om man har lys i hele hytten eller ej, så bliver din regning ikke mindre af at slukke lyset, så glem det, jeg er så heldig at være i besiddelse af et gaskomfur, og det bliver kun udskiftet til et nyt gaskomfur, jeg elsker bare mit gaskomfur, og jeg har heller ikke el varme, jeg har et skønt oliefyr, hvor jeg lige har fået fyldt olietanken op, og den var ikke steget.

• #17   2. jan 2022 Sikke en gang pølse vrøvl jetset

Du kan kun betale for det forbrug af el som du bruger, Men forsæt da bare med at have hele hytten oplyst, det rager mig.

• #18   3. jan 2022 Du kan selv være en gang pølse vrøvl, hvis jeg vælger at leve i mørke, så vil vi elregning blive mindre, det tror jeg faktisk ikke på, måske en 50,-, de her prisstigninger er helt ude af min fatteevne, og det kommer til at ramme rigtig mange familier smiley

Kommentér på:
Prisstigninger.

Annonce