{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Ytringsfriheden har trange kår. {{forumTopicSubject}}

Ja det er jo let at skrive om hvordan ytringsfriheden ikke længere er for alle og det er jo bare at kigge ud i den store verden hvor lande som Rusland - Kina og Afghanistan lukker ned for de stemmer som taler for frihed og jeg plejer jo at havde den holdning at Kina ikke er dumme så jeg forstår ikke at Kina bare lader Hongkong bestå som deres frihedsføler - ej heller forstår jeg hvorfor Rusland pludselig lukker et menneskerettighedscenter for man kan vel sige at det vil pynte at lade det bestå.
Ja så er der Afghanistan hvor ordet frihed ikke længere består og ve den der siger noget andet i Afghanistan.
Og der er sket meget i 2021.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ytringsfriheden har trange kår.
  • #1   30. dec 2021 Vi behøver slet ikke at se ud i verden, der er da heller ikke ytringsfrihed i DK, det er blevet svært at begå sig, men jeg har valgt at udtrykke mig, som jeg er opdraget til og lært i min skoletid, tag det eller lade være.

Jeg erindre, at det var meget nedsættende at sige SORT om en Neger, nu er det lige omvendt, alle mine børnebøger, som jeg fik læst op, som var så belærende, at i Afrika havde de en anden hudfarve, Sorte Sambo eksempelvis ..... og mange andre, de var ikke racistiske, men det er de så blevet med, at "ytringsfriheden" er YT, det er den så ikke for mig, ta' det eller lade være.

• #2   30. dec 2021 Jetset vi er bare så enig i denne sag og der er netop intet racistisk i en sort kjole ej heller en hvid negerbolle smiley

• #4   31. dec 2021 Der er altid et diplomatisk problem, når konen spørger: ser jeg fed ud i kjolen?

• #6   31. dec 2021 Leon

FUCK AFGHANISTAN...

• #8   31. dec 2021 Jojojo jo R forkerte svar findes vel kun hos dem der søger de forkerte svar + hvordan der tænkes af dem der kigger med smiley

• #9   2. jan 2022 Jeg er ikke enig i, at vi skal være diplomatisk, dem kan vi da ikke regne med. Det koster altid på "kontoen" at sige sin ærlige mening, men jeg tror på, at flere vil sætte pris på ærlige meninger.

Hvad er det, som vi er bange for, når vi ikke tør stå frem og sige, hvad vi dybest set mener ??

• #10   2. jan 2022 Jetset jeg tør da godt og siger nu altid min mening smiley

• #11   2. jan 2022 Jo, men hvad er det, som gør, at nogle bare holder sig til at være diplomatisk, der ligger en hel masse bag, det kunne jeg godt tænke mig en debat om.

• #12   2. jan 2022 Jetset

Politikere som ikke skal have noget klinket?

• #14   2. jan 2022 Diplomati - Diplomatisk jeg syntes jeg er i dem begge to - men det kan ske at det kniber grundet at der findes folk som ikke forstår hvad et godt tilbud består i smiley

• #15   3. jan 2022 Jeg har altid haft en hurtig reaktion som svar, altså det helt ærlige, jeg kan ikke gøre for det, sådan er jeg, og det ved folk omkring mig. Flere skal ikke nyde noget at spørge om min ærlige mening.

Jeg gider ikke rygklappe svar, for så lyver man for sig selv og andre. Diplomati er faktisk at sige noget ligegyldigt - man undgår faktisk det spørgsmål man skal svare på.

• #16   3. jan 2022 Diplomatisk skal man være hos sine venner og familien, det duer bare ikke at kalde min svigersøn for en røvhul selvom han er i nogen tilfælde er. Jr. jojojojo.

Hvad ville der ske, hvis du gjorde det ??

Og rigtigt, vi kommer jo ikke langt med at begynde at diskuttere med ordensmagten, det er bare med at betale og se glad ud.

• #18   3. jan 2022 jojojojo

Nej - jeg kan godt tåle ærlige svar om min person. Hvis man siger jeg er et røvhul, så fint med det, eller andre ord. Jeg ved hvem jeg er.

• #21   3. jan 2022 Jetset det nemmeste er sandheden og hvis han er et røvhul så sig det diplomati eller ej smiley

• #24   3. jan 2022 Jojojojo R jaaaaa Statsminister Mette Frederiksen er ikke populær hos minkavlerne og den dersens historie om mink ku blive lang især hvis vi tager de slettet sms med - så den springer jeg let og elefant hen over og går til den gode måde Statsministeren samt dem der hjælper med at søger for den første ned lukning den syntes jeg var fin også kommer jeg til tiden omkring kommunevalget - J-DAG og jul der nytåret og hvad skal jeg sige folk bliver syge og det vil vi vedblive med resten af vores dage - der findes jo andet i livet end Corona smiley

• #25   4. jan 2022
    Så vil jeg spørge om Pli, er en del af diplomati, eller ytringsfrihed eller om det tilhører begge dele. Jr. jo jo[/i]

Som du selv har slået op i Den store Danske, så handler pli om høflig opførsel og situationsfornemmelse, bl.a. dette med lige at "stikke" fingeren i jorden, finde ud af, hvor man er og i hvilket selskab, det har intet med diplomati at gøre. det har noget at gøre med god opdragelse og opførsel.

At blive spurgt om, hvad man synes om og ikke ønsker, synes jeg, det kræver et ærligt svar, at vælge at være diplomatisk, så mener jeg, vi halvvejs lyver over for os selv.

• #27   5. jan 2022 Selvfølgelig gør du det, jojo, det er jo oplagt, men havde dit barnebarn kommet hjem med en karakterbog der lød på 03'taller, så havde du nok sagt noget andet.

De tegninger mit barnebarn laver, svarer til hans alder, og dem roser jeg også, forøvrigt kan jeg godt se rigtig meget godt i dem smiley

Men jeg vil ikke kalde det, at lyve, det er bare den rigtige situationsfornemmelse du har.

Kommentér på:
Ytringsfriheden har trange kår.

Annonce