Frihed. Frihed.
Ja nu kan vi alle jo snakke og det er den letteste sag i Danmark og general i vesten for i nogle lande rundt omkring i verden kan det koste livet eller langtid i fængsel hvis man ikke udtrykker sig politisk korrekt.
Og når jeg nu tænker i frihed tænker jeg også på Ukraine og det de bliver udsat for og som jeg har forstået var Ukraine blevet et frihedens land - altså et land hvor du måtte ytre dig og leve et liv i frihedens navn
Og nu kæmper det ukrainske folk for deres frihed.
Og jeg vil nu godt væde en af mine gamle hatte på at største delen af den russiske befolkning ikke deler Putin ønske om krig - men de er jo bundet på hænder og fødder så de taler Putin efter munden.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
ja.....
Ukraine er en demokratisk republik, hvor den lovgivende, udøvende og dømmende magt er adskilt.
Dvs.. man kan ikke udøve vold mod prorussiske separatister som Ukrainsk borger uden at de er i krig med hinanden.
Så det rabler for Putin når han bruger en grund at de prorussiske separatister bliver truet - før han gik ind i Ukraine.
Putin er en god strateg men han er også rablende gal. Så måske vi skal have gjort jod tabletter klar. Når han smider den første atombombe.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 324 Svar: 2.128
dec 2014
Men måden en styreform er kørt på har været brugt politisk for at overfalde et suverænt land, som Iraq og Afghanistan -
Krige er ikke imod en styreform men for at sikre ressourcer. Igen kan man nævne Iraq og Afghanistan -
Iraq olie
Kuwait olie
Afghanistan sjældne metaller eller mineraler som bruges i mobil industrien.
Det rager dem en høstblomst hvor mange der ryger med af civile -
Syrien har jeg så ikke luret, men en masse syrere mistede livet da Danmark kastede en masse lort ned over dem til en ½ milliard. Så kan de lære det de syrere. Vorherre til hest - og har det hjulpet? ikke en skid.
Og nu vil de fandme også begynde at bombe Ukraine og sender tropper.
apr 2019
Der er nok noget i forsidefruer der er mere fornuftig end svare på ævlet..
dec 2014
Du har ret - ingen gider give et fornuftig svar på dit ævl.
apr 2019
Nu skriver du jo du er ligeglad med hvordan andre kører deres lande.
Så hvad mener du?
Frihed.