588 visninger
|
Oprettet:
Har vi lært noget {{forumTopicSubject}}
af alle vore krige, hvor det meste ikke blev kaldt krig. Men humanitær hjælp til f.eks. Taliban. og kvinde undertrykkelse.
Lige nu ser jeg kun, at udgifterne til militær oprustning giver som
dengang, hvor Tyskland havde fuld beskæftigelse på grund af fabrikation af varer til død og ødelæggelse.
Hykleriet kender ingen grænser.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 193
Uanset hvor civiliseret, høflige og uddannede vi bliver, så er der ikke noget, der slår ren og skær primitiv vold, krig og anden nederdrægtig opførsel.
Når krybdyrhjernens mest primitive instinkter sætter ind, så er viden og uddannelse forlængst sat skakmat.
Og ja - det er sq sørgeligt
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Danmark har mistet sit humanitære image.
dec 2014
apr 2019
Følger: 3 Følgere: 27 Emner: 310 Svar: 2.099
Hvor er det lige din familie får plads i om vi har lært noget.?
Jeg tror alle i hele Danmark der har været inde på en side med debat
ikke er klar over, at det er samfundets skyld.
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
Ja, mine forældre bestemte også over mig, indtil jeg kunne klare mig selv, men Alis har altså ikke magtet at frigøre sig og blive selvstændig, da det var tid....
Og nej, vi har ingen forslag ti, hvordan det kan gøres anderledes, dine forældre har sikkert været foran, og gjort dig til et curlingbarn, de må ha' været forud for deres tid.
apr 2019
hvis du havde ret var der ikke mange der gik frit rundt i Danmark, men var på den lukkede.
Det er vores skyld, at du ikke var stærk nok til dit liv.
dec 2014
20 år alene i en lejlighed, kan ingen overvinde, frygten for menneskekontakt er stor -- det er psykologisk bevist.
dec 2014
Putin har sin dagsorden og spiller bare for galleriet, så Nato ikke går ind i krigen. Vi skal ikke handle men lade dem selv klare det. Putin kan måske have i tankerne at hvis nato går ind så har han jo frit spil og angribe nato lande.
Med 200.000 russiske tropper som ikke kan klare Ukraine siger meget om moralen i den russiske hær. Hæren er desperat og skyder mod ubevæbnede civile, man bomber boligblokke, hospitaler. Det er en beskidt krig som mange i store dele af verden er enig i.
apr 2019
dec 2014
//citat
Vi mangler alt for mange detaljer til at kunne side, hvad Putin og Rusland tænker, og jeg gætter ligesom så mange andre. Jeg tror han kæmper for at stoppe neoliberalismen og den stærkes ret.
//citat slut
Hvad har neoliberalismen med at overfalde et demokratisk land? Vi du også accepterer at Danmark bliver bombet sønder og sammen fordi der er neoliberalister?
Sker det - vil du skulle ud af døren og samle dåser for at overleve. Husk at stjæle en indkøbsvogn fra Bilka....For du ville ikke få din pension....så sørg for det er en af de store til dit bohave.
dec 2014
Du er virkelig over i at leve på mars -
Når man vil have et landområde så hjælper det ikke med kommunikation - jeg ved ikke hvor du har den skøre ide om at alt kan løses med møder. Putin er da ligeglad med møder han gør bare det han vil. Hvad vi har set og hørt om at de stridende parter er mødt til det 10 meter lange hvide bord - har ikke givet noget resultat. Du skal tænke på at våbenhvile er farlig, for så kan man mobilisere.
dec 2014
dec 2014
Putin vil glæde sig til at besøge Alis i hendes "kælder" Hun kan sikkert få ham påskrevet og læst om hvad man skal - måske en te på bordet og en drømmekage.
dec 2014
Nogle gange er der bare ikke noget at forhandle om, Putin har en plan som han ikke viger fra. Man laver en våbenhvile - og stadig banker de bomber ind i boligkvarterer.
Hvordan forhandler man med en pløk åndssvag leder? Det er som at bede en psykisk syg at være normal og smide sine piller i lokummet.
PT. køre han vestens ledere næse helt ned i gulvtæppet, han røvrender dem, lyver værre en Munchausen - vesten skal vedholde deres økonomiske pres på Rusland, uden penge kan man ikke føre krig, det vil give opstand. Man siger at Putin er god for 500 milliarder, men jeg tror ikke at de bliver brugt af hans regering. Det er hans redningsbåd. Jeg ved så ikke hvor de er placeret men gætter på steder hvor man ikke konfiskerer aktiver.
apr 2019
Polysl på den anden.
Jeg er lidt i tvivl om, hvem der er mest inde i hovedet på Putin.?
Men det overrasker mig, hvor meget Alis har oplevet i sin isolation,
og at cykle rundt på en El cykel giver nok samme indlæring.
dec 2014
jan 2010
Følger: 1 Svar: 1
Er det helt umuligt at diskutere uden at blive personlig?
I mine øjne er der forskel på, når en person udmelder noget personligt om egen person (som når Alis tager udgangspunkt fra egne oplevelser) og når andre er personlig mod andet menneske.
dec 2014
Mange som er født i 50'erne har ikke haft det nemt med de store krav om uddannelse og en streng familie - et bælte som sad løst - men sådan var tiderne dengang. Man var bare minimum hjemme så kan det ikke gå galt. Men det er ikke noget man bliver ved med at udbrede for 1000 gang. Folk bliver træt at det hyleri, og som jo faktisk er at piske sig selv i medynk.
Men det hjælper ikke noget at give alle andre skylden - at bruge det slidte ord Neo, alt er neo - det er som et bandeord for mig. Ord kan slides op og miste sin betydning som racist - ingen gider høre det ord mere, det er uddateret. Der er masser af negre i reklamer - som om at man er udgået for hvide mennesker, det er så bare en observation og ikke noget som jeg vil blive ved med at skrive om - for så er man en forbandet racist.
dec 2014
Programmel kan man analyserer, mere af den grund at mange ting er konstanter, mennesker er ikke konstante, men uberegnelige - du kan ikke analysere, om at når der går ud af døren så går de til venstre når de går ud af hoveddøren.
Hoveddøren er en konstant, din dør til lejligheden er en konstant - at analysere et menneske beror på rent gætteri og erfaringer indenfor et felt - men igen mennesker er ikke ens, og reagerer forskelligt ud fra grunde, jeg ikke kender til - men analytisk er det den frie vilje som bestemmer.
dec 2014
apr 2019
Nu har vi snart været igennem alt Alis og hendes liv kontra Danmarks BNP.
Har vi lært noget