{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Flere læger til udkants Danmark. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ku læse at politikerne i Folketinget igen forsøger at få læger ud i udkants Danmark (grimt ord) når det bruges på den måde.
Og kan forstå at de vil have at de lægestuderende SKAL ud i almindelig praksis samtidigt med at de uddanner sig og nu bryder jeg mig ikke om tvang og ku det ikke være en god ide at give læger som bor og har deres praksis på landet et tillæg som vil gøre at nogle læger tog på landet fremfor at være en by læge som var groet fast til deres stol.
Bare en tanke og jeg undre mig over hvordan jeg som barn mødte en del læger som var land læger og nu findes de dårligt og der sku være så dejligt på landet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flere læger til udkants Danmark.
  • #2   15. mar 2022 Jojojo netop Sverige og Norge kan så burde Danmark også kunne det smiley

• #3   16. mar 2022 Læger har den evne at videreuddanne sig, så de gider ikke slå sig ned i udkantsdanmark, der kan man ikke udvikle sig - Jeg forstår godt læger som ikke gider lars tyndskids mark, men foretrækker storbyer, hvor de tjener mere. Kommuner har lavet forskellige tiltag som med gratis praksis, men intet har hjulpet på manglen. Så folk derude, må bare tage deres pap Skoda og køre ind til byen.

• #4   16. mar 2022 #1
    Nu har eksperten været der så min oplevelse er, hvad der var fakta.
    I Sverige var 1 mil opfattet som i Danmark 10 km.

Og vi behøver ikke El Cykel. Og er helt klar over værdien af os selv, derfor behøver vi ikke prale af den viden vi har.

profilbillede
  • #5   16. mar 2022 Jeg ved at der er lægemangel i Danmark og om det er fordi de får for lidt i løn ved jeg ikke - men det ku nu være sjovt at høre hvorfor det ikke længere er attraktivt at være læge og da slet ikke på landet.

• #6   16. mar 2022 #5
    Leon her er mange påstande på siden som kun er for, har i set mig har i hørt mig, og helt uden viden.

• #7   16. mar 2022 Brok S min viden om huslægen ellers for den sagsskyld sygehus lægen bygger på den erfaring jeg har med de forskellige og det kaldes også for livserfaring smiley

• #8   16. mar 2022 Min livs erfaring her er at brok kun brokker sig - ikke et guldkorn kommer fra de taster. Han gider ikke engang lave indlæg med sine guldkorn. Du må da have en masse oplevelser i dit liv i udlandet som kan deles, det du læser eller andet - det er jo ikke raketvidenskab at lave indlæg.

For mig at se er du bare en der vil lave ballade uden at tage ansvar, nu er du sikker for gammel til at lægge over knæet - ha ha.

• #9   16. mar 2022 Ja nu ser jeg ikke mange guldkorn fra dig, og hvordan jeg skriver på siden er jo mit problem, at jeg er træt af alle bedrevidende tåber er noget andet.

• #10   16. mar 2022 brok

elsker når folk kalder mig tåbe - det fortæller netop at du er tåben - dvs. du skyder dig selv i foden. Du udstiller din egen uvidenhed eller erfaring som manglende -

Jeg har haft et langt liv som programmør - i de gamle modemmer som Cisco, tv2,, jeg har masser at være stolt af. Men du er bare en bange mus som gemmer sig bag en elefant og siger: sikke vi gungre når de går over broen..

Leon er ikke bange for at åbne sig op, Annella er ikke bange for at åbne op osv... men du gemmer dig bag anonymiteten. Ingen skal vide noget- kun at alle skal angribes for deres subjektive meninger. Skriver man noget så er man bedre vidende osv.

• #11   17. mar 2022 #10
    Ja uanset dig behøver jeg ikke skrive eller prale af mit liv.
    Det eneste jeg er virkelig stolt af, er at jeg har lært både, at skrive og læse to gange.
    dog ikke fejlfrit, men uden de helt store problemer.

• #12   17. mar 2022 brok

Jeg har aldrig pralet af mit liv i et job - nogen steder, er ikke bedre og vidende end mange andre, men deler gerne erfaringer ud som på dengang det hed eksperten.dk i Delph programmering som er en meget simpel programmering metode. Folk respekter min viden på eksperten.dk. som nu hedder computerworld. Jeg er lydhør for andre måder at gøre tingene på som beviser en ydmyghed overfor andres viden.

Jeg har en viden militær som privat person og udstiller mig ikke,

• #13   17. mar 2022 Hvad i alverden skulle jeg bruge viden om programmering til?
    Og en viden om militæret kan jeg heller ikke bruge til noget fornuftigt.
    Og din nedgørelse af utrolig mange mennesker burde være noget naturligt ikke, at gøre.

Du burde lave din egen kanal, hvor du kunne lægge alle dine guldkorn til dem der søgte din viden.

• #15   17. mar 2022 jojo
    ja du tager fejl, men denne debat er snart som FRIT Debat,
    Jeg er modstander af krig, og hvis det kan glæde dig har jeg været soldat 14mdr
    Høvelte Kasserne. Det var i min optik det største spild af tid, derfor mener jeg ikke vi bør have værnepligt, men kun frivillige.

• #17   17. mar 2022 Ja jojo man kan jo brokke sig.
    Og vise min gamle hund der drikker kold kaffe.
    Jeg kan sige meget med billeder og youtube musik.

profilbillede
  • #18   17. mar 2022 brok

hvad fanden skal man bruge den luse farm til som det billede viser?

• #19   17. mar 2022 Ja jeg ved jo godt, at der ikke forventes andet end Brok.

profilbillede
  • #20   17. mar 2022 Forskellen mellem en hund og kat, er at hunden slikker sig i røven og slikker sin herre, det gør en kat ikke.katte er mere renlige end en loppebefængt møg køter. kysser du også køteren på snuden efter den har gnedet sig med snuden i røven fordi den klør?

• #21   17. mar 2022 Er du nu sexfikseret på både hund og kat.
    Men klog det er du, Som selvpensioneret er du jo flyttet ned til dit andet hjemland,
    hvor du jo har pas. Og bla bla bla

• #22   18. mar 2022 #15 brok

Værnepligt, er ikke spild af tid, det giver selvtillid, modner folk, giver energi til at komme ud i samfundet som et helt menneske med mod. Nogle vælger så at uddanne sig i Militæret i forskellige retninger, jeg tror ikke de mener det er spild af tid. Jeg har ikke noget negativ at sige til min værnepligt - kun at det kunne være pissekoldt at være i en skov i 3 dage om vinteren. Øvelser er med til at skille folk ud som giver adgang til at uddanne sig i militæret. Ingen gider høre på en "kylling" som piver hele tiden, ikke kan tilpasse sig sine omgivelser.

• #23   18. mar 2022 Ja som vanlig er der ingen over, under eller ved siden af dig.
    Men du kan alligevel ikke fjerne min mening om MIN værnepligt.

• #24   18. mar 2022 brok

Nu er jeg ligeglad hvad du har fået ud af din værnepligt. Du havde mulighed for at nægte din værnepligt og sidde og lime julekalender i en arrest. Du har sikkert ikke gennemtænkt dine muligheder. Faktisk burde det ikke være lovligt at sanktionere overfor folk som nægter værnepligt. At få 6 måneder i fængsel er da helt ud i hampen. Man kan dog ansøge om at blive fritaget hvis militæret finder begrundelsen logisk, af religiøse grunde eller andet. Men så får de så smækket en bøde op i fjæset.

• #25   18. mar 2022 Nu ser det jo ikke ud til, at du hverken kan eller vil godkende, hvad jeg mente om min værnepligt. Og havde jeg været militærnægter ser det ikke ud til, at du kender, hvad der så var af sanktioner for det.

• #26   18. mar 2022 brok

Jo 6 mdr i fængsel eller bøde..hvis man udebliver eller nægter, men du kan jo uddybe hvad det er jeg tager fejl af.

• #27   18. mar 2022 Civil værnepligt bestod oprindelig af skovarbejde o.l., men i 1960'erne blev det muligt at opfylde værnepligten ved civilt arbejde på institutioner med almennyttige formål inden for den sociale og kulturelle sektor. I 1970 blev det endvidere muligt at aftjene civil værnepligt i form af ulandsarbejde i to år.

• #28   18. mar 2022 brok

Jeg er mere interesseret hvad det i dag betyder. jeg ved at den regel blev indført i 1917 at man aftjener den i et civilt arbejde....

• #29   18. mar 2022 Nu når du igen og igen fortæller om din store viden, hvorfor mente du så jeg skulle i fængsle, hvis jeg havde været militærnægter. Så stop nu dine kongelige udsagn,

Jeg alene vide hvad der tjener siden bedst, du kunne jo samle op på skramlet andet sted, der trænges mere.

Kommentér på:
Flere læger til udkants Danmark.

Annonce