355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Rasmus Prehn's datter vil i Folketinget Rasmus Prehn's datter vil i Folketinget

19 årige Nikoline Linnemann Prehn vil i Folketinget

Nicoline er nyudsprunget student, og vil nu følge i fars fodspor.

Jeg mener at det er helt forkert at så ung en pige, en teenager uden uddannelse, uden nogen form for erfaring/livserfaring skal have mulighed for at komme i Folketinget.

Folketinget lovgiver om vores allesammens liv.

Det kræver at man har indsigt og forståelse for hvad der sker i 'det virkelige liv' rundt omkring i samfundet. At man selv har oplevet vikårene for at gennemgå en uddannelse, arbejde, miste arbejde, blive syg, osv.

Det har en så ung pige, uden uddannelse ikke! Hun har ingen ballast i bagagen.

I forvejen ser vi jo hvor virkelighedsfjerne mange politikker er, fordi de ikke selv kender til, eller har følt på egen krop, hvad deres lovgivninger egentlig har af betydning for deres 'undersåtter'.

Hvordan ser I på det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 400 kr.
  • Samling af basketball stander 500 kr.
  • VVS varmtvandshave i stykker 1.500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rasmus Prehn's datter vil i Folketinget
  • #1   20. mar 2022 Nu er der mange i folketinget som kun har en uddannelse og ingen praktiske erfaringer i erhvervslivet. Den boglige erfaring giver ingen forståelse for dem på gulvet. Men man ved ikke om hun kan gøre noget - men man ved aldrig. Man kunne blive overrasket.

• #2   20. mar 2022 Du har fuldstændig ret Poly, omkring erfaringer i erhvervslivet og Folketinget. Og, jeg har i mange år ment at det er et stort problem.

Man har jo ført sagt så flot, at Folketinget skal afspejle befolkningen. Men det gør Folketinget på ingen måde.

Overraskelse eller ej. Så mener jeg at der skal og bør laves regler for hvem som kan komme i Folketinget.

Som minimum skal man ha' en uddannelse, som minimum 5 års arbejde ude i virkeligheden.

Iøvrigt, prøv at tænke på da du/I var 19 år gamle, og hvordan man så på tingene i den alder.

Selv var jeg 1½ år inde i min uddannelse. Masser af fester, sport og sjov.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 328 Svar: 2.130
    #3   20. mar 2022 Jeg er sikker på, at jeg ikke vil kende navnene eller deres politik, hvis jeg skulle gætte på de nuværende medlemmer af folketinget.

Hvis jeg fik et billede af alle valgte til folketinget, så var der ikke mange jeg kendte navnet på eller deres parti.

• #4   28. mar 2022 Jeg er enig med dig, Cris - det er meget forkert, at man kan gå direkte fra UNI og ind på Christiansborg, helt uden erfaring på erhvervs- og livserfaring, det kan godt være, de har haft studiejobs, men det er bare ikke nok.

Der er uddannelse på stort set alt, meget få job til de ufaglærte, jeg mener også, der skal være en vis "faglighed" til at blive politiker. Ser vi tilbage i historien, så var der efter min mening meget bedre politikere, end vi har i dag, de havde alle en erhvervsuddannelse først og så var der heller ikke den udskiftning, som der er i dag, vi/jeg ved ikke, hvem der er på sin pind i morgen, en helt forfærdelig udskiftning, eller også er det godt.

Det er også efter min mening alt for nemt - der skulle være et meget større krav til at kunne stille op til Folketinget.

• #6   29. mar 2022 Man kan ikke repræsentere nogen under uddannelse, når man aldrig har prøvet det selv!

Man kan ikke forstå hvad det vil sige at rende rundt til det ene sted efter det andet, sende 1 million ansøgninger i et forsøg på at få et arbejde.

Heller ikke vide hvordan det føles at blive fyret, osv.

Hvad ved en 19 årig om dem uden for arbejdetmarkedet, de danske hjemløses problemer?

I den alder vil hun blive præget netop dem du ikke bryder dig om Alis. For det meste af Folketinget består af akademikere. Endda en del, som intet problem ser i at nogle rager til sig, med et væld af kasketter.

Kommentér på:
Rasmus Prehn's datter vil i Folketinget

Annonce