314 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Menneskelige livssyn. Menneskelige livssyn.

Ja jeg syntes jo mit menneske syn er meget bredt og jeg mener alt et vært menneske burde ku leve et liv i fred og ro - altså et vært barn har ret til en god barndom og eksempelvis lege i vandpytter - bygge hytter som på byggelegepladser i min barndom.
Jeg er også af den mening at alle vores ældre skal ku nyder deres otium og ikke tænke på om de når de skal have hjemmepleje om de nu er til besvær og om de er gået hen og blevet til ældrebyrden (et skældsord i min verden) de ældre har arbejdet og gjort sådan at Danmark har et velfærdssystem - Sikkerhedsnet som gør at vi - altså os kan leve et liv og det uanset om vi er syge eller friske vi ved at det sikkerhedsnet er der.
Men og ja der kommer et men - for der findes så mange sårbare og du er selv et af dem og du kan kun hjælpes hvis du ikke holder din sårbarhed hemmeligt over for dine venner eller familie - HUSK DET.
Og husk det brede menneskesyn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Menneskelige livssyn.
  • #1   27. mar 2022 Som jeg har nævnt for lang tid siden, så mener jeg ikke at man kan være bekendt at bruge ordet 'ældrebyrde'.

Der er snarere tale om en 'ungebyrde'.

Unge har så mange muligheder idag. Så meget mere frihed end de generationer som netop ville gøre det nemmere for dem, havde.

De er snotforkælede, og de fleste vil hellere nyde end yde noget som helst.

Forældrene gør dem virkelig en bjørnetjeneste ved at hjælpe dem i et og alt, og ikke lære dem de vigtige ting, så de kan klare sig i livet.

Alt for mange unge mener at de er berettiget til at starte på toppen af rangstien, og absolut ikke gøre fx. rent for at betale husleje eller få mad på bordet.

• #2   27. mar 2022 Måske er jeg også lidt knotten i øjeblikket.

Jeg har lige været vidne til, igen, hvordan en ældre dame på 83 år bliver behandlet.

Hun har arbejdet siden hun var 16 år, hvor hun startede på en fabrik, og senere kom til en bedre arbejdsplads, hvor hun blev indtil hun blev naturlig pensionist.

Jeg mødte hende for 32 år siden på den arbejdsplads, hvor jeg var i 20erne. Hun har siden været en kær veninde, da vi ikke boede langt fra hinanden, kørte hun med i bil så ofte det var muligt.

Hun har aldrig været gift, eller fået børn, og den familie hun har, kommer kun når der er udsigt til en fødselsdagsfest, med gratis mad og drikke. Ellers har de nok i deres eget.

Hun er et utroligt sødt menneske, og har aldrig ønsket at ligge til last for samfundet, eller bede om hjælp, hvis det ikke var absolut nødvendigt på et tidspunkt.

Det tidspunkt er så kommet nu. Men hjælpen er godt nok ikke noget at snakke hjem om.

Hun har fået KOL samt tinitus grundet arbejdet, men har klaret sig okay, indtil for kort tid siden.

Hun begyndte at blive slemt svimmel, ondt i hovedet, og følte noget var galt. Blev totalt ignoreret af egen læge.

Hun kontaktede hjemmeplejen, bad om hun kunne få støvsuget bare 1 gang om måneden, men nej, det var hun ikke syg nok til.
    Senere bad hun om hun kunne få en alarm om halsen ifald hun skulle falde i badet, for det havde hun gjort indtil flere gange. Men nej, hun kunne bare tage sin mobiltelefon med i bad! Ringe 112 hvis hun faldt.

Det resulterede i at hun blev bange. Flere ting skete efterfølgende.

Hjemmeplejen kom endelig hjem til hende. Hvilket kun resulterede i stærke antidepressive piller, samt sovepiller til natten. Pillerne gjorde hende bare forvirret, direkte angst, og hun 'sejlede' rundt.

Da hun så en dag var så angst, og ringede til hjemmeplejen for at fortælle det, bad dem om at komme, så sendte de hende istedet på psykiatisk akut modtagelse.

Der fik hun af vide, at der intet psykisk var galt med hende, derimod at hun pludselig ikke kunne de ting mere som hun kunne før, at hun var blevet afvist til at kunne få den hjælp hun behøvede fra Hjemmeplejen. Ikke mindst fået for meget medicin.

Der er mere, men jeg orker ikke, for det gør mig så ked af det, på hendes og andre gamles vegne, der forsøger at beholde deres værdighed så længe som muligt, og først når det står helt skidt til beder om hjælp, og så ikke får den.

• #3   27. mar 2022 Cris7 jeg må sige at jeg i den menneskelige ikke bryder mig om ordet (byrde) og ja de unge sku måske have et arbejde efter skoletid - men der findes vel snart så mange regler at de besværliggøre det så meget at unge mennesker ikke orker at sku tage det bøvl inden de kan få lov til at arbejde + verden er ret meget anderledes end for 50.år siden smiley

• #4   27. mar 2022 Cris7 når jeg høre din historie om den ældre dame tænker jeg stakkels den ældre dame - desværre ved jeg at det ikke er et enestående tilfælde og de ældre kan have flere forskellige der kommer fra hjemmeplejen flere gange dagligt og det gør dem forvirret og utrygge og det er utroligt at sådan politiske pedalsvinger ikke forstår hvordan vores ældre bør behandles - de opdager det først når de selv bliver gammel.

• #6   27. mar 2022 Godt du kan komme ud, Alis

Jeg er totalt imod at man pludselig i vanviddets tegn, vil investere så meget i militæret.

Det er så latterligt at man opruster fordi man lige pludselig vil vise styrke. Uanset hvor meget oprustning der var i forvejen, så ville denne krig mellem Rusland og Ukraine ikke være undgået.

Det er en panikhandling.

At bruge penge på krudt og kugler har ingen ende, på galsskaben.

Kommentér på:
Menneskelige livssyn.

Annonce