572 visninger
|
Oprettet:
En skrue løs {{forumTopicSubject}}
//citat EB
'Ja, der findes også oligarker i Danmark.'
Sådan lyder konklusionen fra SFs skatteordfører, Carl Valentin, som i et opslag på sin Facebook-profil langer ud efter Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen.
//citat slut
Så er man igen i gang med janteloven om at alle skal være lige dumme og lige fattige.
Men det er jo nemt at sidde og hykle som politiker når de selv sidder på flæsket.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kalder-dansk-rigmand-oligark-dybt-usmageligt/9204732
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Jeg er glad for vi har innovative folk som tager en risiko, at de så score kassen og bliver den rigeste i Danmark skal man ikke være sur over. Mange i hele verden tager en risiko også dem som får Mikrolån til at starte et eller andet op. Jeg hader NID - specielt her i Danmark hvor nogen mener at man udnytter folk. Nej det gør man ikke, de får en løn som i flere tilfælde er forhandlet på plads af fagforbund.
Hvis man vil have en bedre løn, så må man uddanne sig bedre til jobs, hvor lønnen er højere. Hvorfor skulle en gadefejer have samme løn som en Datalog?
Det eneste udnytning jeg ser i det store billede er ledige som bliver "kanonføde" for virksomheder - men det er jo kommunalt bestemt. Det er jeg meget imod. Kommuner udnytter også ledige i kommunal regi. Man kalder det jobtræning. Jeg kalder det fis i en hornlygte.
dec 2014
Jeg har aldrig hørt om at lønarbejdere ikke kan blive behandlet, problemet er at en masse spilder sygehuset tid når de kommer med småting som ens egen læge kan ordne, som at sy en flænge i fingeren, Jeg har 2 gange fået syet en finger fordi jeg er fumlefingeret med mine køkkenknive.
Med hensyn til overskudsdeling: så har jeg i de fleste virksomheder fået udbetalt en bonus hvert år - endda en ret stor en - selv som freelancer(Cisco) indenfor IT.
Nu er jeg jo imod jobtræning, så om det er folketinget der har besluttet det eller kommuner er da ligegyldigt. Det er da noget den røverøde regering godt kunne ændre på så man undgår den udnytning som jeg ser det.
Nu er det jo regering/kommuner som laver et marked af gratis arbejdskraft og ikke arbejdsgivere. Jeg kan godt lide af få noget der er gratis - Så du må da skrive til din slyngveninde Mette og forslå en ændring - jeg er sikker på hun vil være glad for dit forslag. Eller du kunne lave et borger forslag og så sende til borgen hvor det ryger direkte i brændefyret.
Med hensyn til jobtræning så skulle det tælle timer, man skal være lønnet på lige fod med alle andre i virksomheden - Når man er i jobtræning skal man heller ikke stå til rådighed for arbejdsmarked. Som det er nu så binder man en ledig fast i en cirkel som er svær at bryde
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 344 Svar: 2.151
dec 2014
Jeg har stadig ikke fået svar på at lønmodtagere ikke kan få behandling på sygehus. Hvorfor skulle folk få gratis hjælp på et privathospital? Os med en forsikring bliver behandlet hurtigere - rigtigt, men så må folk jo bare forsikre sig. Ingen smides i en kø hvis det er livstruende på offentlige sygehuse.
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 344 Svar: 2.151
Og bortset fra det så er spørgsmålet nok, hvor mange har vi i Danmark der ikke er lønmodtagere?
En skrue løs