{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Igen kan der tales om hedebølge. OSV.
  • #2   16. jun 2022 Tja - jeg kan som sådan ikke gøre noget, har ikke bil, men en cykel, som jeg sjældent bruger, bedre at gå. Jeg spare på el, mit soveværelse har der ikke været tændt for varmen i mere end 1 år. Jeg har 3 kødfrie dage om ugen.

Men batter det noget i det store billede? næ - ikke en prut. Man kan være lige så miljøbeviste i Danmark hvis lande omkring os bare sviner. Så i grunden kan man bare være ligeglad, men nu er jeg så ikke miljøaktivist men fornæret. Det er utroligt hvor meget man kan spare i EL når man bruger eftervarme, koger tingene sammen med andre ting som grønsager når man koger kartofler.

Lige pt. er EL dyr, samt varme så må man være kreativ. Det værste er at hvis alle var kreativ så blev afgiften sat op og man spare ikke en skid. Man får fingeren af regeringen.

Vi skal være grønne, kreative og slukke lyset i de rum man ikke er i siger regeringen. Når man så gør det, så får man et rap over fingrene. Så hvordan kan man oplære en befolkning at være grønne, hvis man straffer dem for at være det?

Det er lidt det filosofiske paradoks med Schrödingers kat som siger at:

Måske har du hørt om tankeeksperimentet med katten, der bliver lukket inde i en boks sammen med et atom, der måske henfalder, og en kolbe med giftig gas?

Hvis atomet henfalder, altså, ændrer tilstand, vil en lille hammer knuse kolben, og katten dør af forgiftning. Henfalder atomet ikke, lever katten.

Nu forlader du boksen i en times tid, og når du kommer tilbage, ved du ikke, om katten er død eller levende – den er i en såkaldt ’superposition’ og er både levende og død på samme tid.

Så snart du undersøger sagen og åbner boksen, vil katten enten være levende eller død - og ikke længere begge dele.

Så jeg forstår på en måde at folk er total ligeglade, når de tager bilen hen til bageren som ligger 800 meter væk.

• #3   16. jun 2022 Jojo ja jeg tror også på at vi bliver ramt af ekstremt vejr og se på det indsatte billede.

profilbillede
  • #4   16. jun 2022 Polysl ja men godt at du gør en forskel og det burde vi alle gøre og jeg forsøger også på det.

• #6   16. jun 2022 Alis C jeg er enig med dig i den menneskelige trivsel og klodens overlevelse højre end økonomiske vækst - dog skal der jo økonomi til at få de 2 andre ting til at fungere smiley

• #7   16. jun 2022 Fint at have visioner og meninger - men nu vil jeg ikke undvære grissebasse, og fugl, og okse. Det må dem der er miljø fanatiker om.

Jeg gider ikke at gnave græs, jeg gider ikke leve af grønsager alene. Jeg er sikker på at dem som er vegetarer har den fineste velplejede ned spiste græsplæne i Danmark. Lad dem leve af selleri bøf, og grønsager og få en mangel på vigtige vitaminer og protein. Hvis de også lige er pakket ind i tørklæde så går den hel galt.

Mange lever af friture shit så de vralter rundt som fede ænder, som bare venter på at en friture ting falder til jorden.

Man er nød til en balance, i vores land, vi kan ikke ændre en skid hvad der sker i andre lande - men bare vi har ren luft i byerne - så rager udlandet mig.

• #8   16. jun 2022 Polysl jeg vil altså også have gris - okse og grønsager - men hvis vi mennesker vil ryde op efter os - altså lave arbejdspladser omkring plastikoprydningsarbejde i vand og på land og der findes jo mange andre former for arbejde omkring forurening på moder jord og de er vigtige for livet på jorden.

• #9   16. jun 2022 Leon

Når du drikker en Cola, får du Micro plastik ned i maven, samt alle andre produkter som er af plast.

faktisk har man fundet Micro plast i blodet. Så er det tid til at fravælge plast beholdere, men det kan nok blive svært.

• #11   16. jun 2022 Polysl så må jeg drikke noget mere Cola - døden skal jo have en årsag og ja jeg har fulgt med i det dersens mikro plast.

• #12   16. jun 2022 jojo ja det er skræmmende at plastik er kommet så vidt at det findes over alt.

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #13   17. jun 2022 Jeg bor i Californien, og vi har indtil videre ikke haft det super varmt. Det højeste vi har været oppe på i denne uge var 37 grader, og det er ikke engang rigtigt varmt. Jeg synes først at det begynder at være slemt når vi kommer over 45 grader.

Vandmangel er egentlig et større problem. For hvert år der går, synes jeg vore vintre bliver mere og mere tørre. Meget af det vand vi bruger er smeltevand fra bjergene, som fylder reservoirer op om foråret. Og når vinteren er varm og tør, kommer der ikke nok smeltevand, eller regnvand. Og så har vi problemer.

Helt konkret er vi blevet bedt om at spare på vandet, især at vande udendørs skal begrænses (hvilket betyder græs og planter dør), og vi skal betale 3x normalprisen for vandet pt. Normalt kommer restriktionerne først sidst på sommeren, men i år kom de allerede i foråret.

Landbruget er hårdt ramt, da de ikke kan vande så meget som de har brug for. Det gør det svært for dem at dyrke deres frugt, grøntsager og lign.

Varmen kan også have indflydelse på elnettet, da aircondition kører konstant i mange hjem. Jeg kan huske et år hvor elselskabet slukkede for strømmen kortvarigt, område efter område på skift, for at kunne følge med. Men de har opgraderet en del siden, ikke mindst ifm. opgraderinger for at sikre at der er kapacitet til alt det nybyggeri der er, og alle de elbiler der er kommet på vejene.

• #15   17. jun 2022 CarstenJ jeg syntes 37 grader er meget og ja vandproblemerne bliver kun større og større og det undre mig at der først tages hånd om det når det er ved at blive slemt og ja strøm der er den samme tendens efter el bilen er kommet frem.

• #16   17. jun 2022 Jojo ja der bliver vel også færre og færre træer og jeg tænker jo i at træer og anden form for beplantning beskytter jorden og andet imod solens stråler og varme - du ved lige som en dyne.

• #19   18. jun 2022 jojo

Det er dælme svær at at fange fisk med en Cola flaske i munden, hvis man sætte det på en smiley smiley spids. Men indtil videre fanger jeg flere fisk i mit fristed hvor ingen kommer. - er det ikke mærkeligt? en stor strand, lyng, en pynt som hæver sig mere end 20 meter op - man kan se en snog kravle op på en sten for at få varmen. Så kan det natur mæssigt ikke blive bedre. forberede et bål, hvis man er heldig at fange noget. Ulke smider jeg ikke ud igen, de ryger op på land. De smager af h til.

• #22   18. jun 2022 jojo

Jeg vil ikke engang blive fornærmet hvis man kaldte mig en original - det er faktisk en ros i min verden. Nu er jeg normalt ikke til danske musik, men de gyldne løver beskriver det fint. hvis man Googler lidt.

https://www.youtube.com/watch?v=Z2OYP5NOQXY&ab_channel=OleJensen

• #26   18. jun 2022 Annella ja jeg læste godt om det og håber der kommer styr på de brande.

• #29   19. jun 2022 Annella også her fra håber jeg på det bedste og du må godt skrive om hvor slemt det er omkring jer - vi høre lidt men ikke meget i Danmark.

• #32   19. jun 2022 jeg har før skrevet om hvordan det undre mig at der ikke sættes mere mandskab ind når så store brande opstår - men jeg håber på det bedste for jer.

• #35   19. jun 2022 Annella det lyder godt og håber at de har styr på det og jeg husker som barn når man var på ferie over ved vestkysten (Vesterhavet) og hvordan der var lavet brandbælter i alle plantagerne og jeg syntes ikke at have set det senere i mit liv.

• #42   20. jun 2022 Det må være skræmmende at sku håbe på regn - når det brænder i ens nærhed.

Kommentér på:
Igen kan der tales om hedebølge. OSV.

Annonce