Et slaraffenland når det gælder svindel i million/milliard klassen. Et slaraffenland når det gælder svindel i million/milliard klassen.
Ja med tanken om hvordan svindel i flere millioner/milliarder-klassen efter hånden er en dagligdags historie tænker jeg på hvornår SKAT vil få flere medarbejder så at sådan sager vil ku tages i opløbet.
Og jeg vil tro at med alle de million/milliard svindel og salg af CO2 kvoter som der er begået i Danmark vil man komme op på et beløb der vil ku betale for en bro der gik jorden rundt og det ku faktisk være "sjovt" at høre hvilken tal der er blevet svindlet for i de sidste 30.år eksempelvis ku det være sjovt at få de historier frem om da Goldman Sachs købte DONG aktier for en skilling og listen ku blive lang.
Desværre er loven i Danmark ikke fair over for alle dem der bliver berørt af sådan svindel - nok også der for at stor svindel forsat har så gode kår i Danmark - i eksempelvis USA vil sådan svindel ku give x-antal mange år i fængsel.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Der snydes stort med rejse/kørsel godtgørelse - det har SKAT ikke en chance i helvede at bevise - måske andet hvis man føre en kørselsbog som hvor hver kørsel godkendes af firmaet med et stempel.
Men snød jeg da jeg gratis blev fragtet fra Odense til København og trak det fra som kørselsfradrag?
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Man kan ikke gøre skat forenklet, fordi der er så mange ting folk kan gøre. jo.... man kan forenkler det til at alle skal betale en vis % af sin indtægt og intet andet. Men det går ikke i et digitaliseret samfund, hvor det er nemt at snyde. Skatteregler er blevet en mursten hos SKAT, de gider ikke store sager da de ikke kan overskue dem. Men jeg er da glad for jagten på skyldnere i Lufthavne - det er ikke det store de trækker hjem, men så kan man være sikker på at pengene ikke løber ned i terrorkassen.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Et slaraffenland når det gælder svindel i million/milliard klassen.