289 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Forbrug. Forbrug.

Ja jeg sad og tænkte på hvordan jeg her og nu tager de første 3 liter vand som er koldt i en spand og der ved har jeg jo 1.095 liter vand der kan bruges til vanding - så tænkte jeg i at bade og kan vi blive enig om at der let kan løbe 250 liter vand ud i åen dagligt og her tales så om 91.250 liter vand om året - men kun 45.625 liter vand hvis vi kun bader hver anden dag - så skal der jo børstes bisser og hvis ikke man lukker for vandet imens kan der let løbe 10-15 liter vand i åen altså 5.475 liter vand - men vi lukker jo imens så den tages ikke med - så er der jo vand til madlavning og den kan jeg ikke greje ej heller til vask af tøj eller opvask - men de vil jo nok få det til at løbe op - men de to jeg kan sætte tal på koldt vand og bad 92,345 liter vand og jeg syntes nu vi taler om meget vand hvis vi tager land for land og deres befolkninger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbrug.
  • #1   19. jul 2022 Leon, du er nok kommet ind på de store spørgsmål, for der finder masser af muligheder for genbrug af vand, men økonomi er nok et stort problem.

• #2   19. jul 2022 En god løsning med når folk er i bad, er at man kan opsamle vandet, i stedet for det ryger i kloakken. Men det kræver at man kun bruger vand til bad og ikke kemi som sæbe, shampoo. Så er der masser af vand til haven. Måske biologiske midler til at rengøre kroppen.

Men det er nok ikke et alternativ i huse som er bygget, men i fremtidige huse, boligblokke som måske har et have område.

• #3   19. jul 2022 Brok S jeg er som sagt selv begyndt at have en spand stående som jeg så bruger til at opsamle de 3 liter koldt vand som kommer inden mit varme vand bliver varmt - jeg børster så bisser i mit køkken og bruger meget lidt vand til at skvulpe mund i og der efter tager jeg vand til min kaffe og det med spanden er jo en let og billig løsning - tager vi så den med at tage bad hver anden dag sparre sådan en som mig over 45.000 liter vand om året og igen det var de lette løsninger.

• #4   19. jul 2022 Polysl det er jo det jeg vil kalde for en skyller - altså når der kun tales om vand - man kan ikke bruge vand med diverse sæberester i det vil ødelægge meget for man ved jo snart ikke hvad sæberne indeholder og det kan godt være at et rensningsanlæg kan rense de fleste ting fra - men jeg syntes der er nogle men-er og hvad hvis vi tager de to synder vaskemaskinen og opvaskemaskinen hvad lukker de efterhånden ud i afløbet og som måske ikke kan nedbrydes.
    Og det sidste jeg tager frem og fundet mange steder i Danmark PFOS og syntes at huske at det også kaldes for evigheds kemikaliet - men det har jo intet med forbrug at gøre.

• #5   20. jul 2022 Leon

Nu er der et hav af økologiske midler på marked, både til vaskemaskiner, og opvaskemaskiner, og når man går i bad. Problemet er om folk vil betale lidt mere for det.

• #6   20. jul 2022 Polysl køber du økologisk og der er mange der må fravælge sådan økologiske ting da de normalt koster mere og i disse inflationstider gør det meget ondt på dem der mangler i forvejen.

• #7   20. jul 2022 Fremtiden koster en bondegård, og det har vi ikke.

• #8   20. jul 2022 Leon

ja- jeg køber økologisk, det er efterhånden så billig at der kun er få kroner forskel for andre produkter. Jo ældre man bliver skal man skærme sig for skidt. Er jeg sikker på at der ikke er skidt i økologi? Ved det ikke - jeg ha jo ikke dyrket det. Men håber der er en vis kontrol.

Jeg har aldrig været den store miljø aktivist, jeg kigger mere på min egen sundhed, ingen slik, kun en smule sukker i min kop kaffe jeg får om dagen. 3 dage om ugen uden kød. Det er dælme noget der slanker en om året. Min fodbolds mave er væk, jeg er næsten nede på vægten da jeg var for 20 år siden.

Så der kan være personlige grunde til at være miljøbevist, bare med forskellige agendaer.

Gider ikke rende rundt med bannere "red jorden" til en demo - det er jeg blevet for gammel til. Jeg vil hellere nyde min sidste tid på jorden.

• #9   20. jul 2022 Polysl - For ikke længe siden fortalte du ellers vidt og bredt om dine flæskestegs indkøb til spotpriser til udsklæring og nedfrysning, som alle mindrebemidklede kunne lære noget af, og de var bestemt ikke økologiske.
    Adspurgt svarede du osse, at det var slut med dine økologiske indkøb (fx kyllinger( fra gårdbutikker), da du ikke længere har bil.
    Men tillykke til dig og klimaet, hvis du har overvundet din nærighed og nu bruger lidt flere penge på økologi,
    Det skyldes måske dine tanker om at sende din formue i skattely
    for at kunne score flere pensionsydelser fra det offentlige .
    Og angående kødfri dage har du ellers med hån sværget, at du fandme ikke ville spise græs.

• #10   20. jul 2022 Agent

Nu skrev jeg at jeg godt kunne finde på at købe en flæskesteg tæt på udløb til 30 kr, og man kan faktisk få økologiske kyllinger i butikker hvor jeg bor. Nu kan man lave mange spændende retter uden kød uden græs. En grønsagsblanding med pasta er da en dejlig middag med basilikum.

• #11   20. jul 2022 Polysl økologi du kan finde både kulstøv og plastik oppe på Nordpolen og du kan finde plastik de dybeste steder i verdens havene - så økologi ja men det kan kun ske ved at sætte en grænse for hvor meget GIFT økologi må ind holde.

• #12   20. jul 2022 Polysl jeg er enig i din tale om grønsager og pasta smiley

• #13   20. jul 2022 Jeg tror aldrig jeg når dertil, at min mad skal bestemmes af andre end mig selv.

Selv en gratis middag på Restaurant Geranium ville ikke kunne friste mig.

• #14   20. jul 2022 Brok S helt enig i at ingen skal bestemme hvad vi vil putte i munden smiley

• #15   20. jul 2022 Jeg sætter også en spand under når jeg skyller frugt og grønt.

• #16   20. jul 2022 Hvis vi vil klimaændringerne til livs, skal vi først og fremmest have stoppet "evig vækst"filosofien, som først og fremmest blå blok dyrker, det er hovedproblemet.

Danmark og ikke mindst USA har et bekymrende og stigende overforbrug af jordens resourcer, der yderligere forøges af vores store import fra Kina og fattige ulande, der producerer vores tøj, Tv, vaskemakiner eller dele deraf.

Bortset fra coronaproblemerne, som vi deler med andre lande, har erhvervslivet særdeles attraktive forhold i Danmark.
    Vi har (eller havde) en god infrastruktur, uddannelser, skoler, børnepasninger, hjælp under sygdom, vejnet og mange andre goder - alt sammen ideelle forudsætninger for erhvervslivet, som det har taget en menneskealder ar opbygge.

Jeg er ikke socialdemokrat og S laver osse mange fejl ved at lytte for meget til de blå.
    Ikke desto mindre er der en stor sandhed i, når Mette Frederiksen gør grin med Papes "vores penge". Virksomhedernes overskud beror jo netop på vores ordnede forhold i velfærdsstaten.
    Men alt dette er i stor fare for at skride med blå bloks utallige
    og ublu forsøg på at unddrage sig deres del af fællesregningen.
    Det er en kendsgerning at forskellene med rige og fattige er øget betydelig i de senere år, det viser al statistik.
    Jeg husker ikke, hvor mange milliarder partier som Nye Borgerlige, LA og konsertative forlanger i skattelettelser, men det er virkelig mange, i forsøget på at afmontere vores velfærdssamfund. Stop myten om vores penge.
    Og stop "evig vækst" filosofien med krav om billigere Porche biler, som bestemt ikke er vejen frem for klimaproblemerne.

Og selvfølgelig skal vi stoppe konventional landbrugs udnyttelse
    af den store soyaimport fra ryddede regnskovsområder og massive brug af vore få naturområder.

Og et stort Nej til bæredygtig landbrugs dummebøder i bedste rokkerstil med deres krav om store erstatninger, hvis selv mindre områder skal gøres sprøjtefri.
    Et sundt princip, at forureneren betaler.
    Lad landbrugets talsmænd demonstrere deres egne giftstoffers ufarlighed i TV, hvis vi skal købe deres påstand om, at giftene ikke skader vores drikkevand.
    Og selvfølgelig er økologi vejen frem. Om det i en overgangsperiode er dyrere, er ingen hindring. vi kan fx sætte bundfradraget op eller momsen ned på økologi, vi burde udbygge offentlig transport i stedet for at sænke benzinpriser, så vores samfund og storbyer ikke drukner i endnu flere enmandsbetjente biler og endnu mere asfalt.
    Og selvfølgelig er endnu mere kød filosofien bevidst skadelig for klimaet. Lyt da for pokker til videnskaben, i stedet for alle disse amatør"videnskabsmænd".

• #17   20. jul 2022 Og jeg fatter ikke en brik af Leons private klimaforskning.
    som netop ikke tager fat i hovedproblemet med mindre CO2 udledning,
    og stort set aldrig tager afstand fra blå bloks "evig vækst"filosofi
    med Støjberg, Pernille Vermund m.fl. i front.
    men i stedet er lappeløsninger på, hvordan skaderne evt kan afbødes,, når DE ER SKET
    med finurlige spareforslag, som næppe læses i andre lande.
    Rent vand burde ikke være en mangelvare.

Der er ikke brug for flere super EGOer.
    Vi har alle et ansvar som en del af fællesskabet.

ps Rettelse: TV-demonstration ved at drikke sprøjtegiftene -gled ud af forrige indlæg.

• #18   20. jul 2022 Agent A38 du burde tage dine politiske briller af og ku du ikke skrive hvad det er du ikke forstår eller er du gået i et kommunikationshul og uden vand intet liv og jeg ku forstå at du i 1960 skrev et eller andet om jetstrømmene - Gudskelov for at du som alle andre har opdaget at der er entringer i jetstrømmene.

Kommentér på:
Forbrug.

Annonce