305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Minoritet Minoritet

Efterhånden føler jeg, at vi snart skal leve efter

Minoritet betyder mindretal - modsat majoritet/flertal. Anvendes på flere sprog også om umyndighed og mindreværdighed. Kan også betyde egenartet gruppe som i omfang eller styrke er en anden gruppe underlegen, men ikke nødvendigvis undertrykt - seksuelle minoriteter, religiøse minoriteter, politiske minoriteter osv.

I min verden har det taget overhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Minoritet
  • #4   24. jul 2022 Alis, i mine øjne er det mere en drøm, som startede med Adam og Eva, men i den virkelige verden kan vi aldrig blive ens, hvilket også ville være uhyggeligt.
    Men men den verden vi har fået opbygget så er det umulig.

Jeg har det dårligt når mennesker skal have særstatus, uanset hvor.
    Jeg husker tydeligt da jobopslag fik kritik, hvis ikke der stod M/K nu er det nærmest
    ikke tilladt at foretrække en mandlig ansøger.

Positiv særbehandling som, hvis folketinget skulle være halv mænd og halv kvinde, så hvor skal vi så have de mennesker der har en anden opfattelse af sig selv?

• #6   24. jul 2022 Annella,
    jeg vil aldrig kunne forstå, at nogen bliver valgt bare fordi de har en bestemt hudfarve eller er kvinde, hvis det handler om f.eks. som de for ikke så længe siden blev foreslået, at kommunalbestyrelsen skulle være ligelig fordelt mellem mænd og kvinder.

Kommentér på:
Minoritet

Annonce