{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

Vil USA gerne have krig? {{forumTopicSubject}}

Kina lancerer nye militærøvelser efter endnu et amerikansk Taiwan-besøg

https://www.berlingske.dk/internationalt/amerikanske-politikere-besoeger-taiwan-kort-efter-pelosi

Hvorfor leger de dog med ilden?
Hvad med at tæve Putin for der er der måske en mulighed.
Men jeg ser dem som total idioter.
Måske bliver det ikke forureningen der kvæler livet på jorden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil USA gerne have krig?
  • #3   16. aug 2022 Du har nok ret Kina ligner vel Putin, han larmer også højlydt, og det kalder jeg krig.

Men jeg kender det nok ikke for har aldrig været i Rusland.

• #4   16. aug 2022 Rusland og Kina er allierede, begge har samme standpunkt omkring ikke at opgive noget som helst territorie. Ikke at acceptere nogen at blive et selvstændigt land. Trods at de kunne have haft et godt samarbejde alligevel.

Bare se hvordan det gik Hong Kong, med kæft trit og retning, da de blev givet tilbage til Kina.

Både Rusland og Kina fængsler rask væk systemkritikkere, for landsskadelig virksomhed.

Tænk fx. på Grønland. De har i mange år ønsket selvstændighed, hvilket Danmark ikke vil stå i vejen for. Man Grønland er afhængig af bloktilskud på 5 millarder om året for at de kan eksistere.
    Hvad hvis vi, bare grundet omtalen omkring selvstændighed, indvaderede og førte krig mod Grønland?

• #6   16. aug 2022 Jeg er heller ikke bekymret om at Danmark invaderer Grønland, for det vil ikke ske. Det var bare et eksempel. smiley

Jeg tror at friheden, eller manglen på den samme er rimelig ens, om det kommer til Rusland eller Kina.
    I Rusland må man jo heller ikke demonstrere, jo hvis man kun er een person.

For et par år siden så jeg en dansk dokumentar i 2 dele, om livet i Rusland. Det var uhyggeligt at se den indoktrinering der fandt sted. Ikke mindst at børn fra de er ca. 8-10 blev oplært i færdigheder med forskellige våben. Hvordan de hyldede regimet og Putin.

• #8   16. aug 2022 Der skulle først og fremmest skaffes penge til mad, og så blæste de på vores regler omkring f.eks. ophavsret, stjal ideer og lavede kopier som de kunne sælge. Jvf. Alis

Det er ganske enkel ikke nogen undskyldning for deres ageren!

Hvad med dem som de har stjålet alt dette fra? Som må se deres livsværk gå op i røg, og mister deres livsgrundlag?

• #10   16. aug 2022 Chris. Jeg tror ikke på, at vi i den vestlige verden skal bestemme over alle andre.

Personlig er jeg glad for ikke at være opvokset i Afghanistan, og jeg ser lige nu, hvad vi har udrettet ved forsøget, men som Jeppe Kofoed lige har sagt mener han stadig vi har gjort en forskel, hvilket jeg kan give ham ret i, men men

er forskellen til gavn for befolkningen?

• #11   16. aug 2022 Nej, selvfølgelig skal Vesten ikke bestemme over andre lande.

Men der er nu en gang nogle basale rettigheder som det nødvendigt at italesætte overfor lande der holder befolkningen i et jerngreb.

Bare tænk på, som hér, at vi kan ytre os om alle slags emner, uden at være bange for at blive hentet af politiet og anklaget for alt muligt.

Ja, det er så forfærdelig hvad der foregår i Afganistan, den nød der hersker på alle måder. Da Taliban igår fejrede 1 års dagen for overtagelsen var alle af hunkøn bandlyst i at vise sig ude.

Taliban er løgnere, og man kun håbe på at de snart får deres ende på en fatal måde.

I det allermindste så de en flig af frihed, i tiden før Taliban var tilbage.

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #12   16. aug 2022 #7
    Kina og Taiwan har levet fredeligt side om side i årevis, men nogen har åbenbart en interesse i at ødelægge det.

JA! Kina har interesse i at ødelægge det! Hvorfor kan Kina ikke acceptere Taiwan som en selvstændig nation, hvorfor SKAL Taiwan absolut opsluges af Kina. Man kan jo spørge Hong Kong's indbyggere om, om de er bedre stillet i dag, end før de blev opslugt af Kina - som jo i mellemtiden er løbet fra deres løfter og indført diktatoriske love.

Jeg kender flere fra Taiwan, og de er ikke interesserede i at blive en del af Kina.

Jeg synes at det er godt at USA bakker Taiwan op, og sender et signal til Kina om, at de ikke bare kan invadere landet og kalde det en del af Kina. USA har hjulpet Europa flere gange, både i krige og økonomisk, og hjælper nu også Taiwan. Og alligevel bliver USA gjort til skurken...

• #14   16. aug 2022 Jeg tror Danmark må sende militæret ned/over for at banke dem på plads, og når det er klaret så inviterer Kongen fra Saudi på besøg, det giver nok lidt billig olie.

Men ellers kunne vi måske hjælpe Cuba?
    http://koldkrig-online.dk/historie/cubakrisen-1962-danmark/

Jeg glæder mig til den dag, hvor vi først hjælper vore egne der lever i Danmark, men det oplever jeg sikkert ikke.

Kommentér på:
Vil USA gerne have krig?

Annonce