458 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Trump, en farlig mand Trump, en farlig mand

Hjælp mig med denne gåde. For jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan nogen overhovedet kan finde på at gøre D. Trump til præsident igen?

Hvis man ser på hans fortid, ikke mindst tiden som præsident, så er manden jo totalt sociopat. Et virkeligt ubehageligt egoistisk menneske.

Jeg mener virkeligt at folk der stemmer på ham må være bindegale.

Han er farlig og utilregnelig, ikke mindst ubegavet når det kommer til viden udover finansverden.

Hvordan ser I på ham?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trump, en farlig mand
  • #2   3. sep 2022 Systemet i Amerika er så også helt anerledes end vores. Et usympatisk system.

Man skal jo være virkelig rig og have opbakning af rige venner for overhovedet at kunne begå sig videre i stigen for tilsidst at få mulighed for at blive præsident.

Men Trump!!!!

Jeg har virkelig ingen forståelse for dem som overhovedet igen vil ha' fjolset som præsident.

• #4   3. sep 2022 Tak jojo, for dit indlæg. smiley Mange ting du nævner er dog uhyggelige.

Joe Biden er også for gammel til at blive præsident igen. Men envær anden end Trump er bedre.

Det er også vildt usmageligt at se den måde som befolkningen opfører sig på når der er valg.
    Ikke mindst når man har set at selv i kirker bliver der prædiket politik. Taget stilling til en kandidat.

Men jeg troede dog at rigtig mange var blevet klogere når de så Trumps ageren som præsident. Alle hans konstante løgne osv.

Ikke mindst efterfølgende, hvor Trump's storhedvanvid ingen grænser har.

Det er virkeligt svært at forstå.

• #6   3. sep 2022 Dysleksis er nok den mindste skavank Trump lider af.

De andre er værrere.

• #7   3. sep 2022 <hvis det sker må vi kigge og se smiley

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #11   4. sep 2022 Der er nogle få emner som afgør rigtig mange stemmer. Det er skat, våbenlovgivning og religion.

De fleste amerikanere hader virkelig at betale skat, og selvom skatten er langt lavere end i Danmark, synes stort set alle amerikanere at de betaler for meget. Der er ganske enkelt ikke en tiltro til, at politikere kan forvalte vores penge på en fornuftig måde, og brugerbetaling (med lavere skat som følge) er vejen frem. Så enhver snak om højere skatter (som demokrater ofte taler om) koster stemmer, og enhver snak om sænkning af skatter giver stemmer.

For de fleste republikanere, og mange som ikke har besluttet sig for hvem de vil stemme på, er våbenlovgivning et vigtigt emne. Retten til at have våben for at kunne forsvare sig er skrevet ind i grundloven, noget der ligger dybt i kulturen, og enhver snak om at stramme den koster stemmer blandt store dele af befolkningen.

Religion er et ømtåleligt emne i USA. Generelt er folk mere troende, end eks. i DK, og der er mange fortolkninger af biblen - en del til den mere styrende og kontrollerende side. Især i de sydlige stater har kirker stor magt og kan vælte en kandidat hvis de vil.

Trump undgår at træde sine vælgere over tæerne på disse tre punkter, og det er nok til at mange vælgere kan leve med alt andet han foretager sig. Det er ikke fordi alle Trump supportere er enige med ham i alt hvad han gør (de tosser man ofte ser i medierne er ikke repræsentativ for alle republikanere), men han er en garanti for at der ikke sker forandringer med det der betyder mest for dem. Frygten for forandringer på de punkter er større end frygten for hvad han ellers kan finde på.

Jeg kan iøvrigt stemme til næste valg, og som det ser ud pt., er der ingen kandidater jeg har lyst til at stemme på....

• #12   4. sep 2022 CarstenJ jeg kan forstå at den Amerikanske befolkning godt kan li politiker som taler dem efter munden når der tales om SKAT - VÅBEN og Religion.
    Og jeg er nu også religiøs ikke for meget og ikke for lidt smiley

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #17   9. sep 2022 #13
    Det er selvfølgelig mere nuanceret end den måde jeg fremstiller det på, og der er også forskel på hvordan republikanere stemmer. Men der er folk nok der har så enkel en stemmelogik til, at en mand som Trump kan vinde. I USA er det jo ikke flertallet der bestemmer, da Trump vandt valget fik han ikke flest stemmer, han fik blot nok stemmer de rigtige steder.

Det amerikanske valgsystem blev jo faktisk designet som det er, for mange mange år siden, for at folk som Trump netop ikke kunne blive valgt. Man fordelte simpelthen en vægtning af stemmer efter hvor de mest intellektuelle boede, da man ikke regnede med at "tosserne" vidste nok om politik til at deres stemme skulle tælle på lige fod med de mere oplyste. Det system har så spillet fallit i dag...

Selvom jeg ville have økonomisk fordel af at stemme på Trump til næste valg, så får han ikke min stemme.

• #18   12. sep 2022 Trump er meget langt fra, hvad der er dansk mentalitet og tankegang. Og iøvrigt har jeg aldrig kunnet forstå amerikansk tankegang, måsker er der mange flere Trump end vi umiddelbart er klar over.

Men har vi mod, så er USA mulighedernes land, forstået på den måde, at vi kan blive selvforsørgende uden at blive straffet for det.

Kommentér på:
Trump, en farlig mand

Annonce