300 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Internet mønt. Internet mønt.
Jeg sad og læste om hvordan der var forsvundet 6,5 milliarder af en internet mønt og er internet penge ikke en form for fantasi penge - penge der kun findes på nettet og i print - eller findes der en som kan give mig en god forklaring på internet penge.
0 synes godt om
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
Egentlig var ideen med Bitcoin og andre coins at man skulle have en valuta til at belønne dem der stillede computere og servere til rådighed for blockchain netværket, og en valuta som man kunne bruge til betaling for brug af servicen. Tænk på det som en slags point system.
Men så begyndte folk at handle med denne valuta, og pludselig gik det amok. Den del er jeg ikke fan af, for det tiltrækker spekulanter og folk der kun er interesseret i crypto for at score en gevinst. Det ødelægger mange af de fede ting der bliver udviklet på blockchain. Det har dog udbredt anvendelsen af crypto, og det i sig selv er godt.
Helt grundlæggende er blockchain den næste generation af internettet, men hvor ejerskabet og kontrollen er lagt mere distribueret end det er i dag, og i højere grad ligger hos brugerne.
Jeg synes at det er en spændende teknologi at arbejde med, og være med til at præge udviklingen af den næste generation af internettet.
dec 2014
dec 2012
Det er super nemt at overføre eks. Bitcoin fra én person til en anden, eller fra en virksomhed til en person - eller fra en person til en virksomhed. Det fungerer meget i stil med MobilePay.
dec 2014
dec 2012
dec 2014
Internet mønt.