{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
222 visninger | Oprettet:

Landet der er i Centrum {{forumTopicSubject}}

Nu ser vi hvor meget demokrati og verdens eneste stormagt som godkendes af utrolig mange.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-23-endelig-kongresrapport-giver-trump-skylden-for-stormlob?fbclid=IwAR0JiczNc5QRGrC_PLh7MK6n8uGasWKlQTiV0sdTdsiesIugzIIwWlpUsuE

For mig er et land hvor samfundet er så splittet ikke lige dem jeg ønsker vi retter ind efter.

For mig er USA både på grund af størrelsen det land i verden der viser, hvor svært lov og orden kan udøves.

Desværre er vi i Europa på vej til, at efterligne USA med troen på, at med mange lande bliver vi stærke.

Jeg ser ikke EU som et gode for freden i verden, men som et problem.

Men nu er jeg jo ikke kriger på nettet men mere fredselsker.
Det beklager jeg meget, men uanset hvem der slår først ser jeg intet godt i hverken borger krig eller krig mod naboerne.

Men jeg har nu tøfler på og nu er det også et problem, først klages der over ungdomsbillede fra stilletter og nu er den gal med mine tøfler.

Men efterhånden bliver det nok Polles side, men der er anderles tænkning heller ikke velkommen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Landet der er i Centrum
  • #1   23. dec 2022 Brok S Amerikanisering skete allerredde da jeg var barn min mor gik ud med amerikanske marinsoldater så ja der var det godt i gang og frihed er da ikke noget jeg ønsker skal forsvinde - gør du smiley

• #2   23. dec 2022 Leon, du mener så, at alle der ikke ser Amerika som verdens frelser har noget imod frihed.

Men du kan jo starte med Cuba, og se hvordan USA brutalt holder dem nede fordi Castro
    ikke ville rette ind efter den form for frihed USA mente var godt for dem.

Og se lige på migranter der kommer til USA, som meget gerne må arbejde på lignede betingelser som det vi ser i Qatar. I USA er det bare hushjælp som bruges eller misbruges på det groveste. Og hvor meget frihed er der i abortloven m.m. og selv dødsstraf er der flere stater der stadig har.

Så gud eget land har glemt lidt menneskeret også der hvor kommunister ikke lever frit.

Så dit frihed og menneskeret kan vi nok ikke være enige om, da hverken Putin eller USA skal undertrykke befolknings grupper.

Udnyttelsen af fattige er ikke noget der kun sker i U lande.

• #3   23. dec 2022 Brok S vi ku jo prøve at måle de enkelte landes frihed og Cuba det var jo der Cubakrisen opstod da USSR vil opsætte atomvåben i form af raketter - det var godt at USA havde en stærk præsident og nu taler du så om hvordan fattige udnyttes og der til må jeg sige de arbejder jo for at overleve + kan sende penge hjem til deres familie og det vil de ikke ku gøre uden arbejde og om vi 2 så syntes deres arbejdsvilkår er gode nok er en helt anden sag - men deres arbejde gør altså det at hele familien overlever.

• #4   23. dec 2022 Leon, hvad tror du ulovlige migranter har af overskud på slavearbejdet hos rige Amerikaner, nul kroner for de skal jo betale for både sengen og maden i det hus hvor de arbejder, så fortæl mig lige hvad penge de skulle sende hjem.

• #5   23. dec 2022 Brok S jeg tager den lette udgave og det kaldes for overlevelse.

• #6   23. dec 2022 Leon, så går du også ind for trafficking, det er jo overlevelse.

https://da.wikipedia.org/wiki/Menneskehandel

Men det tror jeg dog ikke, men du har meget med, at gætte hvad du tror og ikke hvad du læser der er skrevet.

• #8   23. dec 2022 Brok S du skal nok ikke tale om overlevelse med mig - da jeg i hele mit liv altid har sat andre først og i mine aktindsigt 10/11.år står der hvis Leon har har alle - det er et socialt gen og jeg deler gerne frem for at se andre mangler - dog tænker jeg på hvordan jeg er blevet ældre og der ved må til at tænke anderledes.

• #9   23. dec 2022 Alis C hvad og hvor skal de raketter stå er det det missilforsvar du taler om.

• #10   23. dec 2022 Leon, problemet med dine gode sider er, at nogle af dem ser jeg ikke som gode.
    Du får aldrig mig til, at se noget godt i krig. Og husk der er andet end vores lille land med storhedsvanvid.

• #11   23. dec 2022 Brok S du behøves heller ikke at syntes om det jeg gør eller det jeg tænker - du må bære over med mig smiley

• #12   23. dec 2022 Leon, jeg kan aldrig tilgive, at nogen vil have krig og ikke fred på grund af en politisk ideologi.

Som det ser ud lige nu ser jeg intet positivt i den fremtid der er for kommende generationer. Jeg troede i min naivitet, at vi havde set for meget krig og ufred,
    men det tror jeg ikke har været en øjen åbner.

Men lige nu tror jeg vi laver samme fejl som vi har været gode til Irak, Afghanistan
    og alle de såkaldte fredsoperationer som ikke virker.

• #14   24. dec 2022 Brok S de fleste stormagter har brændt snuden på Afghanistan.

• #15   24. dec 2022 Leon, mener du, at hvis andre har lavet fejl så er det OK at vi gør det samme?

• #16   25. dec 2022 Brok S vi 2 har ikke mandat til at lave sådan fejl som flere lande har lavet i Afghanistan smiley

Kommentér på:
Landet der er i Centrum

Annonce