200 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rekordmange tvangs-bortadopteret i 2022 Rekordmange tvangs-bortadopteret i 2022

https://www.bt.dk/samfund/rekordmange-boern-er-blevet-adopteret-bort-ved-tvang

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det katastrofalt for både forældre og barn/børn når der sker så stor en indgriben.

Mette Fredriksen præsenterede sig som 'børnenes Statsminister' med ordrene: - Flere udsatte børn skal have et nyt hjem tidligere end i dag. Og vilkårene for anbragte børn skal være langt mere stabile

Ingen tvivl om at der er årsager hvor det er yderst nødvendigt at fjerne børn. Måske endda flere i samme familie.

Men det er først og fremmest vigtigt at der bliver gjort alt fra Kommunernes side, så hjælp, støtte og ændringer der er nødvendige af forældrene, muligt kan fungere.
For det er set at Kommunerne springer over hvor 'gærdet er lavest', fordi det er for dyrt at gi' hjælp og støtte.

Er der tale om meget små børn, bliver de bortadopteret, størrere børn kommer i familiepleje, men der er ikke engang familier nok til familiepleje.

Så oftest bliver børnene smidt rundt i 'systemet'. Hvilket vil sige den tryghed som de har brug for, istedet bliver til 'rodløshed'.

Er børnene lidt ældre, bliver de anbragt på behandlingshjem, hvor de vokser op. Absolut ikke godt for nogen som helst.

Når de bliver 18 år, ja så er de 'voksne' i følge loven, og bliver partout smidt ud i 'den store verden' og pludselig skal klare sig selv, helt alene, og med en rygsæk fuld af spørgsmål, problemer, og manglende støtte.

Jeg har så forfærdelig ondt at de børn og unge som skal vokse op på den kaotiske måde.

Vil gerne høre jeres mening om det?

Men, også et kontroversielt spørgsmål?

Istedet for tvangsfjernelse, tvangsadoption, hvorfor så ikke bruge tvangssterilation?

Der er narkomaner, alkoholikere, svært psykisk syge, hvor flere endda før har fået fjernet børn, men som bliver ved med at sætte børn i verden. Børn som fra start bliver født med misbrugs- symdromer/traume.

Der er også mentalt handicappede som i en voksen krop, med voksen seksualdrift, aldrig ville være istand til at tage sig af et barn.

Det er et svært emne, ingen tvivl. Som der også er meget mere at sige om.

Børn har ret til et godt, værdigt og fornuftigt liv, ret til at vide hvem deres mor og far er.

Så igen, hvordan ser i på dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rekordmange tvangs-bortadopteret i 2022
  • #1   30. dec 2022 Ja, jeg har også meget ondt af disse stakkels børn, de får ikke en god opvækst med sådan en rodløshed og med det, mister de også tilliden til voksne, ingen at knytte sig til ingen kan de regne med.

Istedet for tvangsfjernelse, tvangsadoption, hvorfor så ikke bruge tvangssterilation?

Var det ikke det, som blev gjort før i tiden, når borgere blev tvangsindlagt på Ebberødgård, jeg synes det kunne være en god løsning og mange ulykkelige børneskæbner kunne undgåes.

Vi samler ind og ind ind ind ind, til alle ulykkelige børn i hele verden, undtagen dem i Danmark, hvordan kan det være ?? - Det er kun lige omkring jul, der tænkes på børn i Danmark, samtidig med det, vi også får at vide, der er flere og flere børn og unge, der mistrives, hvilket jeg godt kan forstå, mange burde tvangsfjernes fra skodhjem, der misbruges af skodforældre.

Kommunen har ansvar for, at deres børn trives, den opgave kan kommunen slet ikke varetage, de arbejder uhyggeligt laaaaaangsomt, der er så mange sagsbehandlere involveret i den samme sag, så det er uhyggeligt, men hvor blev MF af, det hele gik op i Corona, Mink og nu er hun et andet sted, slået en streg i sandet og nu er hun videre, måske derfor, hun gerne ville have en bred regering henover midten smiley

• #2   30. dec 2022 Da man tvangssterilliserede før i tiden, så blev det alt for ofte gjort af de forkerte grunde.

Jeg taler ikke om endegyldig sterillisation, for der er flere andre muligheder idag. Det kan jo ske at et menneske for hjælp/støtte og vender helt rundt, og kan få et godt familieliv, så den mulighed skal der være.

Du har helt ret, Jetset, kommunen kan ikke varetage opgaven, for det ses på dem, de fleste, som er opvokset på den måde.

Så en dokumentar for ikke længe siden, hvor en nu voksen pige fortalte at hun og hendes 3 søskende var blevet fjernet fra hjemmet. Men til hvert sit sted.

Hun havde ingen kontakt med sine søskende eller vidste hvor de befandt, men hun havde oplysninger om at de levede er 'kummerligt liv' på gaden.

Da hun blev 18, blev hun smidt ud af behandlingshjemmet, og så måtte hun klare sig selv, men havde ikke lært de mest grundlæggende ting som er nødvendige.

Hun havde så været stærk nok til at finde ud af det, trods det var hårdt, havde et godt arbejde nu. Men ingen familie, ingen der reelt elskede hende.

Det skær i hjertet.

• #3   30. dec 2022 Det skær også i mit hjerte. Det skulle ikke være tilladt at skille søskende ad, de aner slet ikke, hvad det gør af ondt, ved disse børn, men det er nok svært at skaffe Familiepleje til 3 søskende, for der skal jo være plads til dem. Mange Familieplejer har dels egne børn og så plejebørn.
    Disse 3 søskende burde havde været anbragt på en døgninstitution indtil de fandt en god Plejefamilie, som kunne rumme dem alle 3. Mon det blev undersøgt inden de splittede dem ad ?? - så dårlig en sagsbehandling smiley

Og godt med flere muligheder ift sterillisation, men en tvang burde det være.

• #4   30. dec 2022 De var 4 søskende, kun pigen som fortalte, er okay. Men hun aner ikke hvor de andre er.

Ja, der burde være tvang for at nogle ikke kan få børn, grundet deres egen situation.

Der er virkelig trist.

• #5   30. dec 2022 At skille familier ad er grimt og ja der kan være tilfælde - men familie/børne/tvangspolitik er et ømtåligt emne for er det nu det rigtige i en sag - kan det være skrubforkert i anden sag og man skiller ikke søskende ad.

• #6   30. dec 2022 Som loven skulle være nu, så skal man ikke adskille søskende, men hvordan håndtere man det så?

For plejefamilier kan ikke som regel ikke tage mere end et barn.

Bliver det så et behandlingshjem?

Eller nærmere kaldt opbevaringshjem?

• #7   30. dec 2022 Jeg vil ikke genere jetset, så min viden om emnet skal jeg undlade,

Men dog sige sterilisation af mænd ikke fjerner sex lysten.

• #8   30. dec 2022 #7 - tak.

• #9   30. dec 2022 #7 Brok

Jeg vil ikke genere jetset, så min viden om emnet skal jeg undlade, jvf. Brok

Hvorfor skulle du genere Jetset med din viden?

Iøvrigt sandt at sterellisition ikke nødvendigvis fjerner sexlysten. Men det fjerner muligheden for at sætte børn i verden.

Men det er jo ikke kun manden der evt. skal stereliseres, men også kvinden.

Nogle påstår at det er en overtrædelse af menneskerettighederne.

Men det er nu engang ikke en menneskeret at få børn.

Tilgengæld er det en menneskerettighed at børn opvokser på de bedste vilkår.

Ikke mindst at børn har ret til en mor og far.

• #10   30. dec 2022 Nogen plejefamilier kan godt tage flere og når jeg høre ordne behandlingshjem - opbevaringshjem bliver jeg helt blank.

Kommentér på:
Rekordmange tvangs-bortadopteret i 2022

Annonce