Hekseafbrænding fup eller fakta. Hekseafbrænding fup eller fakta.
Ja jeg så kort en overskrift der fortale at der faktisk var mange lande hvor de stadigt troede på hekse og ja jeg prøvede ellers at søge ind i en gruppe på FB en heksegruppe og som jeg gav som argument var at jeg er vild med det ukendte - det var dog ikke nok til at komme ind i gruppen.
Meeeen jeg kan da godt finde et par hekse om de så ligefrem er moden til en hekseafbrænding er en helt anden sag og jeg er nu af den mening at hekse general er søde - faktisk tror jeg på at ånder - spøgelser kun er af det gode og om i husker da jeg fortalte om døden eller hvad det nu var der kom forbi for 4-år siden dengang gad døden ikke engang tage mig med og jeg var for træt så vendt mig bare om - husker i den historie.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 218
Ha ha, #4 - Jo jo
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 218
Det skal ikke undre mig, at der et eller andet sted er en uoplyst gruppe eller en fanatisk gruppe, som praktiserer det.
Hvis man derimod kigger på begrebet sådan mere generelt, så har afbrænding af mennesker være foretaget så sent som i 2015, hvor Islamisk Stat satte ild til en jordansk pilot.
Pilot var blev skudt ned over et område, som blev kontrolleret af Islamisk Stat, og benyttede lejligheden til at bruge hans voldsomme død, som blev optaget på video, til at skabe skræk blandt deres modstandere. De hældte simpelthen benzin over ham og satte ild til.
Så er man simpelthen nogle små svin!!!!
Mennesket er som race en modbydelig størrelse i nogle henseender. Og jeg stopper aldrig med at blive overrasket over, hvor lavt nogle er parate til at gå.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 463 Svar: 3.732
Det foregår fortrinsvis i Nigeria, hvor overtro er en del af dagligdagen.
"De børn, der typisk bliver stemplet som heksebørn, er børn, der opfører sig stædigt og skiller sig ud fra andre børn. Et dødsfald i familien eller en fejlslagen høst kan være grund nok."
Eller at en familie bare ikke har råd til et barn mere, kan også være grunden.
De små børn bliver tvunget til at bekende, selvom de ikke aner noget som helst om hvorfor de skal gøre det. Og, hvis de IKKE bekender, så bliver de tortureret, hængt, overhældt med benzin og sat ild til.
Det er så grumsomt.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.941
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/beskyldninger-hekseri-rammer-stadig-flere-afrikanske-boern
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 463 Svar: 3.732
Hekseafbrænding fup eller fakta.