{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
246 visninger | Oprettet:

Bankernes grådighed. {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/graadige-banker/9586313

Bankernes grådighed har aldrig en ende. Ej heller ofte normal anstændighed eller en god moral.

(Hvidvaskningsskandaler).
(Hjælp til at gemme penge i skattely). Osv.

Bankdirektørene har uanstændige høje løninger og bonusordninger. Aktionærene forgyldes.

Ingen tør sætte foden ned og sige, nu må det være nok!

120 milliarder gode danske kroner. Det er prisen på en hidtil hemmeligholdt redningspakke for bankerne, som blev gennemført efter finanskrisen. Gælden, som svarer til omkring 20.000 kroner for hver eneste dansker, er staten først færdig med at afdrage på i 2039. jvf. Information 11 maj 2022

Negative renter, som vi lige har set. smiley

Stærkt forhøjede renter af lån, hvor bankerne mere polstrer sig selv, end hjælper de nødlidende. smiley

Vi er alle ikke kun afhængige af banker, men direkte nødsaget til at ha' en bankkonto.

Hvordan ser I på det hele?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine og tørretumbler 625 kr.
  • Min knap på min tørretumbler har sat sig fast. 599 kr.
  • Skift emhætte og opsæt gardin 1.300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Resetting Philips hue spots 750 kr.
  • Tilslutning af komfur 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bankernes grådighed.
  • #1   13. jan 2023 Ja det burde jo gå begge vej og de forskellige bankhjælpepakker burde jo gøre at der burde være en linje om anstændighed.

• #2   13. jan 2023 Ja, vi er pisket til at have en bank, sådan er vores samfund desværre blevet, vi er også pisket til at have et helt hjemmekontor, for hvis vi ikke kan dit dat dut, så er vi ude.

Men måske skulle vi begynde at tænke alternativt, have konti helt uden om bankerne, altså få nogle konkurrenter, det har aldrig gjort nogen skade, tværtimod, men jeg synes, det er besværligt at skifte bank, jeg er selv meget utilfreds med den bank, jeg har, synes ikke jeg får den service, som jeg burde have, og hver gang de skal gøre noget, så koster det gebyr, de kan intet gøre uden.

Og så har jeg undret mig over, hvorfor udlån- og indlånsrenten ikke er den samme på visse konti.

Det har efterhånden været sådan, at bankerne ikke gider se deres kunder, vi skal stort set sidde på hjemmekontoret og lave det hele selv, kæmpe store lokaler har de med masser af tomme skriveborde, og så kan man, hvis vi er heldige lige få øje på 2-3 medarbejdere - meget lidt service, men masser af gebyr smiley

• #4   13. jan 2023 Jetset sidst jeg var oppe i min bank længesiden men der var ikke mange ansatte tilbage fik dog stadigt en god service - men bankene skulle måske tænke sig om da internettet ikke kan klare alt.

• #5   13. jan 2023 Alis C der må jeg give dig ret smiley

• #6   13. jan 2023 #2 Jetset

Det er ok at vi er nødt til at have en bankkonto, men som man så højt og flot gjorde klart i 'tidernes morgen' så var den digitale løsning hvor man selv kunne styre ting, samt en bugetkonto gøre alt lettere, men også billigere, så man slap for en masse gebyrer.

Jeg er med på at det koster at vedligeholde digitale systemer, optimere, hele tiden at være på vagt overfor hackere osv. Men synes dog at gebyrene stikker af.

Men måske skulle vi begynde at tænke alternativt, have konti helt uden om bankerne, altså få nogle konkurrenter... jvf. Jetset

Hvordan konti uden om bankerne?

Mon ikke det isåfald vil være den samme metode som bruges? Samme bankfolk, der bare skifter job?

• #7   13. jan 2023 Du ved sikkert, den der reklame: Helt uden om banken, dem der giver lånetilbud.

Cris, jeg ved ikke, hvordan det lige skulle gribes an, men der findes jo et hav af eksempler på alternative metoder på snart sagt alt, så hvorfor ikke på banker. Jeg husker 20-30 år tilbage, der fik jeg masser af service, jeg får 0 service i dag og hvis jeg får, så koster det, jeg har protesteret, noget har hjulpet, når jeg true med at flytte bank og siger, at det kan I bare ikke være bekendt.

Noget kan jeg godt forhandle mig til, men det er svært, det kræver lange mails og en bunke energi.

• #8   13. jan 2023 På trods af at jeg kunne programmere i basic dengang de første hjemme pc’er kom er jeg IT analfabet idag og kan nu dårligt finde ud af at opsætte en mail konto 😄
    Det kunne være spændende med et helt nyt bank koncept hvor personlig betjening og kontanter i kassen blev prioriteret højere end selvbetjening på nettet.
    Det samme gælder iøvrigt den offentlige kommunale “service” 🤔

• #9   13. jan 2023 Jeg er en af dem, som godt kan li' kontanter.

Det er en nem og enkel måde, så man har et rådighedsbeløb hver måned man skal overholde, og så kan spare lidt op til andet, fx. en uforudset udgift.

Hvilket har været godt nu, hvor elpris, gaspris, varmepris, ikke holder sig inden for det normale buget.

Derfor er jeg helt og adeles imod at kontanter skal væk.

Jeg føler det også som 'overvågning' at hvert sted man har handlet kan ses. Ikke at jeg handler nogle steder eller ting som ikke er normale og gængse, men princippet i det, ja det generer mig.

• #10   13. jan 2023 Jeg begyndte at blive rasende, da jeg blev henvist til automaten på gaden, ikke på vilkår om jeg ville stå der ude, når jeg skulle bruge kontanter, du sidder jo i kassen og kan passende give mig mit ønskede beløb smiley - men noget af den næsten ikke eksisterende service er, at bankrøverierne er gået over i historien, for der er nul kontante, kun hvis de er blevet bestilt og til afhentning på et klokkeslet er mit indtryk.

Og rigtigt, det er virkelig også en joke, at de kalder den Borgerservice, for jeg kan ikke få øje på den, den stopper allerede når man prøver at ringe, der er man nr 39 i køen, og når det endelig bliver ens tur, bliver man sat om til en person, som ikke tager telefonen for igen at ryge ud af systemet og så kan begynde forfra, det er virkelig dybt frustrerende og mit blodtryk er steget voldsomt, mere end godt er. Det er under al kritik.

• #11   13. jan 2023 Ja jeg husker stadigt den gang jeg fik løn i en pose og nej det var ikke lommepengene smiley

• #12   13. jan 2023 Holda op Leon, er det ca. 100 år siden smiley smiley smiley

• #13   13. jan 2023 Jeg fik rent faktisk også en pose med løn, og det var sidst ca. i 89. Endda et stort firma.

• #14   13. jan 2023 Jetset syntes at huske at det var i 1979 smiley

• #15   13. jan 2023 Det er jo ikke så mange år siden, det har jeg så aldrig fået .... jeg tænker lige lidt, hvis det er muligt for mig smiley

• #16   14. jan 2023 Bankerne nægter stadig hjælpe trængte danskere, nægter også interwieu's ang. deres store indtjeninger.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/erhverv/har-skruet-prisen-op-afviser-hjaelp-til-danskere/9587082

Kommentér på:
Bankernes grådighed.

Annonce