Bankernes grådighed. {{forumTopicSubject}}
https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/graadige-banker/9586313
Bankernes grådighed har aldrig en ende. Ej heller ofte normal anstændighed eller en god moral.
(Hvidvaskningsskandaler).
(Hjælp til at gemme penge i skattely). Osv.
Bankdirektørene har uanstændige høje løninger og bonusordninger. Aktionærene forgyldes.
Ingen tør sætte foden ned og sige, nu må det være nok!
120 milliarder gode danske kroner. Det er prisen på en hidtil hemmeligholdt redningspakke for bankerne, som blev gennemført efter finanskrisen. Gælden, som svarer til omkring 20.000 kroner for hver eneste dansker, er staten først færdig med at afdrage på i 2039. jvf. Information 11 maj 2022
Negative renter, som vi lige har set.
Stærkt forhøjede renter af lån, hvor bankerne mere polstrer sig selv, end hjælper de nødlidende.
Vi er alle ikke kun afhængige af banker, men direkte nødsaget til at ha' en bankkonto.
Hvordan ser I på det hele?
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 444 Svar: 9.927
Men måske skulle vi begynde at tænke alternativt, have konti helt uden om bankerne, altså få nogle konkurrenter, det har aldrig gjort nogen skade, tværtimod, men jeg synes, det er besværligt at skifte bank, jeg er selv meget utilfreds med den bank, jeg har, synes ikke jeg får den service, som jeg burde have, og hver gang de skal gøre noget, så koster det gebyr, de kan intet gøre uden.
Og så har jeg undret mig over, hvorfor udlån- og indlånsrenten ikke er den samme på visse konti.
Det har efterhånden været sådan, at bankerne ikke gider se deres kunder, vi skal stort set sidde på hjemmekontoret og lave det hele selv, kæmpe store lokaler har de med masser af tomme skriveborde, og så kan man, hvis vi er heldige lige få øje på 2-3 medarbejdere - meget lidt service, men masser af gebyr
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 471 Svar: 3.732
Det er ok at vi er nødt til at have en bankkonto, men som man så højt og flot gjorde klart i 'tidernes morgen' så var den digitale løsning hvor man selv kunne styre ting, samt en bugetkonto gøre alt lettere, men også billigere, så man slap for en masse gebyrer.
Jeg er med på at det koster at vedligeholde digitale systemer, optimere, hele tiden at være på vagt overfor hackere osv. Men synes dog at gebyrene stikker af.
Men måske skulle vi begynde at tænke alternativt, have konti helt uden om bankerne, altså få nogle konkurrenter... jvf. Jetset
Hvordan konti uden om bankerne?
Mon ikke det isåfald vil være den samme metode som bruges? Samme bankfolk, der bare skifter job?
Blogger
Cris, jeg ved ikke, hvordan det lige skulle gribes an, men der findes jo et hav af eksempler på alternative metoder på snart sagt alt, så hvorfor ikke på banker. Jeg husker 20-30 år tilbage, der fik jeg masser af service, jeg får 0 service i dag og hvis jeg får, så koster det, jeg har protesteret, noget har hjulpet, når jeg true med at flytte bank og siger, at det kan I bare ikke være bekendt.
Noget kan jeg godt forhandle mig til, men det er svært, det kræver lange mails og en bunke energi.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.279
Det kunne være spændende med et helt nyt bank koncept hvor personlig betjening og kontanter i kassen blev prioriteret højere end selvbetjening på nettet.
Det samme gælder iøvrigt den offentlige kommunale “service” 🤔
dec 2014
Det er en nem og enkel måde, så man har et rådighedsbeløb hver måned man skal overholde, og så kan spare lidt op til andet, fx. en uforudset udgift.
Hvilket har været godt nu, hvor elpris, gaspris, varmepris, ikke holder sig inden for det normale buget.
Derfor er jeg helt og adeles imod at kontanter skal væk.
Jeg føler det også som 'overvågning' at hvert sted man har handlet kan ses. Ikke at jeg handler nogle steder eller ting som ikke er normale og gængse, men princippet i det, ja det generer mig.
Blogger
Og rigtigt, det er virkelig også en joke, at de kalder den Borgerservice, for jeg kan ikke få øje på den, den stopper allerede når man prøver at ringe, der er man nr 39 i køen, og når det endelig bliver ens tur, bliver man sat om til en person, som ikke tager telefonen for igen at ryge ud af systemet og så kan begynde forfra, det er virkelig dybt frustrerende og mit blodtryk er steget voldsomt, mere end godt er. Det er under al kritik.
dec 2014
Blogger
dec 2014
dec 2014
Blogger
dec 2014
https://ekstrabladet.dk/nyheder/erhverv/har-skruet-prisen-op-afviser-hjaelp-til-danskere/9587082
Bankernes grådighed.