456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Kontanthjælpsgalimatias. Kontanthjælpsgalimatias.

Jaaaa vi høre jo så meget og jeg stod og talte med en sød kontanthjælpsmodtager i dag og som fortalte om hvordan kontanthjælpsmodtager hvis de søgte en enkeltydelse sku vise deres bank oplysninger fra de sidste 3 måneder og hvis personen så havde solgt en skjorte for x-antal kr. eller lånt nogle penge sku personen stå skoleret og i mange tilfælde udtaler sagsbehandlerne sådan her du kan vel låne af din familie - du kan vel låne af dine venner.
Og min tanke er hvorfor bliver de svageste altid slået i hoved og de har jo også brug for medicin eller andet der ku være vigtigt - men det er nok kun folk der har prøvet at være fattig der kender vigtigheden i ikke at sku gå tiggergang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontanthjælpsgalimatias.
  • #1   10. feb 2023 Leon, enkeltydelser er jo noget ekstra man vil have fra kommunen, og derfor er der kontrol.

Man går da ikke tiggergang i DK, men der er sat beløb på hvad der udbetales pr. mdr.
    er det ikke nok har alle et problem. om du får løn eller kontanthjælp er jo underordnet.

• #2   11. feb 2023 Brok S jeg vil da håbe at lønmodtagerne ikke skal stå model over for en sagsbehandler en lønmodtager har vel stadigt retten til selv at bestemme hvad de vil bruge deres løn på smiley

• #3   11. feb 2023 Brok S du har styr på det du har orden i dine ting du mangler ikke noget og har nok aldrig manglet noget og dit menneskesyn fejler ikke ret meget lov mig at du tager en tur til Luis Nielsen.

• #4   11. feb 2023 Leon det bestemmer en kontanthjælps modtager så sandelig også.

Og du har godt nok ingen viden om hvad jeg har og ikke har, Mine mange år som alkoholetiker har givet mig meget viden om livets gode og dårlige sider. Hvis du vil høre om livet på et herberg så bare spørg.

• #7   11. feb 2023 Bare for en ordens skyld så søger man enkeltydelser digitalt, man kan i dag ikke bare komme til en sagsbehandler, og skulle man være heldig at blive indkaldt, så spørger de sku ikke om gamle skjorter. Så historien holder ikke vand.

• #9   11. feb 2023 Astrid, hvis man søger ekstrahjælp. f.eks. ud over det beløb man kan få officielt, ja så kommer den kommunale kontrol efter dig, Det er jo ikke noget nyt, den slags husker jeg tydeligt i mine branderter,
    Og ja dengang var det
    https://www.youtube.com/watch?v=27SgkFDBjaY

• #11   11. feb 2023 Brok S der må jeg lige rette dig sådan noget spøger de om altså hvis du har solgt en skjorte eller noget andet.

• #12   11. feb 2023 Hello Kitty venner hjælper hinanden kontanthjælp eller ej.

• #13   11. feb 2023 Brok S med din viden om herberg syntes jeg du sku lave et indlæg og ja som Astrid J siger findes der faktisk mange som ikke kan bruge en pc så hvis der skal søges om noget er det ansigt til ansigt.

• #15   11. feb 2023 Hello Kitty der er mange måder at hjælpe på og der findes jo også folk der lever af anden indkomst end kontanthjælp og hvis ens ven/veninde er i nød hjælper venner jo hinanden eller sådan tror jeg det er smiley

• #17   11. feb 2023 Hello Kitty nej det var jo sagsbehandleren der sku se kontoudskrifter og hvor personen havde solgt en af sine skjorter for at få mad eller medicin og du behøver ikke give mig ret for at få fred den har du nok i forvejen smiley

• #18   12. feb 2023 Leon, jeg tror også på julemanden, men en kontanthjælpsmodtager der sælger skjorter og laver kontoudtog den var ny for mig.

Nu har alle i DK pligt til, at have en folkeregister adresse og hvis man har problemer med
    at klare sig selv findes der mange frivillige der hjælper.

Sagsbehandlere er jo også mennesker som bare passer deres job, og bliver man undersøgt i hoved og røv er der nok en grund.

Men gode historier til forsiden.

Jeg tror bare ikke på den.

På et kontoudtog fra banken står der jo ikke andet end tal og hverken sko eller skjorter.

https://www.youtube.com/watch?v=b-SS05oOt3w

Men hvorfor mon ikke de forbrydere der er ansat som sagsbehandlere på både kommune og jobcenter ikke blive meldt til politiet for racisme eller bare misbrug af befolkninger der har for lidt.

• #19   12. feb 2023 Brok S jeg er glad for din tro på julemanden og den tro vil jeg så absolut ikke ødelægge og at du ikke tror på at kontanthjælpsmodtager der søger enkeltydelse skal stå skoleret med 3 måneders konto oversigt + skal ku svare for alle de forskellige tal må du selv om og måske du sku spøger nogle af dine venner smiley

• #20   13. feb 2023 Leon, nu kan jeg jo ikke hjælpe dig til, at forstå det jeg skriver, derfor er jeg tvunget til, at påstå, at det hele er løgn.

Og ja jeg har hørt mange historier både på herberger og i varmestuer om forbryderen oppe på kommunen der har snydt og bedraget dem.
    Og Leon jeg har tilligemed været bisidder flere gange så kom ikke her og bliv væk.

For mig må du gerne have den naive tilgang til alt, at Danmark kommuner kan betale for alt og alle.

• #21   13. feb 2023 #18 Brok

Hvorfor tror du ikke på det som Leon siger?

Hvis man fx. sætter en skjorte til salg, og køberen ikke bor lige i nærheden så man kan få pengene kontant, er man nødt til at få pengene sat ind på sin konto. På kontoen, skrives fx. køb af skjorte. For der skal stå noget.
    Herefter skal kontoudtog fra banken vises, for at få hjælp, og her kan man så tydelig se at en skjorte er blevet solgt og pengene er gået ind.

For ½ år siden, vidste jeg heller ikke at alle kontanthjælpsmodtagere skal fremvise kontoudtog fra banken hver måned.

Det var jo også sådan at et jobcenter fandt ud af at nogle der bor tæt på grænsen, havde været på indkøb lige på den anden side.

Mange ting ændrer sig Brok. Og, Leon er ikke en der lyver.

• #23   13. feb 2023 Rigtigt Astrid.

Jeg har godt set at der kan være forskelle på måden man fortolker tingene på, alt efter hvor man bor.

• #24   13. feb 2023 Chris, jeg tillader mig helt klart, betvivle mange af de historier der kører som fakta, fordi det er hørt ned hos købmanden.

Og jeg tror meget lidt på den slags historier, og har aldrig selv fået andet end, Peter har betalt 200 til, at stå på mit kontoudtog.

Så nej jeg tror ikke på alle historier, men giver alle ret i, at hjælpen er alt for ringe, men de beskyldningen mod de ansatte på både kommuner og jobcenter er for lavt.

Tag hatten af for folk der udsætter sig for daglig fare ved, at passe deres job.

• #25   13. feb 2023 Nu kender jeg ikke noget til en andenhånds oplysning som jeg vil stole helt på, så det er ikke det samme som, at Leon er fuld af løgn,

• #27   13. feb 2023 Astrid, nu ser vi det gang på gang, hvem er det der hænges ud gang på gang personalet på gulvet og hvor ofte hører vi ikke om de gode gamle dage, hvor alle havde det så rart så rart.
    Alle snakker om de rådne kar der altid findes, de andre har slet ikke tid til, at snakke eller tørre fru Jensen i røven for Petersen er lige faldet ud af sengen, og snart bliver den gode hjælp syg, og så har vi ondt af Elleman på grund af de spidse albuer.

Det er ham og hans hyklere der gerne vil dele penge ud men ikke til dem vi taler om her, for der kunne penge ellers godt gøre en forskel, på vores lille land.

Prøv at sætte det i dagens opråb, I Syrien er der lige nu med naturens hjælp og deres egen krig ligeså mange fattige hjemløse og forfulgte som vi er i hele Danmark.

Hvad skal vi gøre hjælpe vore egne 6 mill eller de 6 mill Syrere kaldes det et dilemma ?

• #29   13. feb 2023 Brok S jeg tænker på at du er langt ude når du kalder mig en løgner og jeg så godt dit grædekone indlæg og jeg må bare sige at der er en ting jeg ikke er og det er en løgner - heller ikke det er jeg og det er jo ved at blive en dårlig vane og du køre din helt egen klynke stil og dit problem må være at du ikke taler med andre mennesker og det gør jeg har mange venner og har mange bekendte og jeg ser de ting ske samtidigt med at folk fortæller mig om deres oplevelser og sku du havde været bisidder må jeg tænke på - for hvem/hvad.

• #30   14. feb 2023 Leon, ja nu har jeg godt nok fået beskyldning for meget, men grædekone er første gang.

Og du fortsætter med at fortælle hvad jeg er og mener samtidig du ingen kritik tåler
    det er sku sørgeligt. Men en løgnehistorie bliver ikke sandt bare fordi du skriver om løgner og selv tror på den.

• #31   14. feb 2023 Brok S jeg kan nu godt tåle kritik endog en masse kritik - men at kalde mig en løgner så er du gået over min grænse og hvis du havde været min gæst var du blevet smidt ud af mit hjem.

• #32   14. feb 2023 Leon, jeg vil stadig påstå, at fortællingen er løgn, om det er dig eller din bekendt aner jeg intet om, men jeg tror ikke på historien.

• #33   14. feb 2023 Leon, det sværeste ved at være et godt menneske, er at nogen altid udnytter det smiley

• #34   14. feb 2023 Brok S jeg må hoved rystende sige at du har et problem i ikke at ku forstå at kontanthjælpsmodtager desværre skal vende deres liv ud på vrangen hvis de søger om en enkeltydelse også kaldt for at stå skoleret.

• #35   15. feb 2023 Leon, jeg tror mere du ikke forstår, at der findes regler som skal overholdes uanset, hvor tåbelige de kan se ud.

• #36   15. feb 2023 Brok S jeg forstår ude mærket at der er regler der skal holdes - dog er jeg sikker på at også de regelsæt er skrevet så de kan bøjes - men stadigt er det galimatias at kontanthjælpsmodtager der sælger et eller flere stykker tøj for at ku få mad bliver banket i hoved hvis de grundet en ansøgning om en enkeltydelse skal vise bankkontooversigt for 3 måneder.

• #37   15. feb 2023 Ja Leon, nu du siger det, så hvorfor skulle de dog det.

• #38   15. feb 2023 Brok S ja men det gør de altså smiley

• #39   15. feb 2023 Amen. Dr.

• #40   15. feb 2023 Brok S et par smil du får smiley :-) smiley :-) smiley

Kommentér på:
Kontanthjælpsgalimatias.

Annonce