191 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

En stortænkning omkring energierne. En stortænkning omkring energierne.

Jaaa de fleste af os bliver bombaderet om hvilken energiformer der sku være den bedste og når vi så først skal tænke i hvilken en vi personligt syntes om - bliver vi lige smidt i hoved at strømkablerne jo skal opgraderes - så inden vi tænker i atomkraft - solenergi - vindenergi - vandenergi - kulkraft + de forskellige former for bioenergi kommer der jo den ekstra regning oven i og de her ting koster jo rigtigt mange milliarder.
Men er de ikke letter at slå ud af kurs hvis andet land ønsker at de ikke skal virke - for hvis det ikke er selve værket der ødelægges ku det være styreformen på værket en styre pc eller det ku være selve forsyningsnettet - der skal så lidt til og alle energiformer er jo gode især hvis de bruges med omtanke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En stortænkning omkring energierne.
  • #2   14. feb 2023 Helt enig Leon og uanset energiform er distributionsnettet en nødvendighed og luftbårne kabler er langt mere udsatte end nedgravede kabler.
    Underjordiske atomkraftværker og nedgravede kabler er fremtidens mest stabile og sikre løsning efter min mening 😀

• #5   14. feb 2023 Jeg syntes jeg læste om søgående atomkraftværker smiley

• #6   14. feb 2023 Der er ingen grund til at stortænke, Vind og Sol har ingen mulighed for at dække fremtidens energi behov, selv om det påstås fra politisk side.
    Heldigvis er Thorium 4´ generations atom kraft om blot 5 til 10 år klar til brug, et Canadisk kraftværk har allerede skrevet kontrakt om at få et.
    Mit gæt er at når vindmøllerne om 20 år er udtjente, vil de blive demonteret og erstattet af Thorium kraft værker.
    Solceller holder måske længere men lider af mangel på sol, især om natten, så om 20 år er de næppe særlig attraktive at holde liv i.
    Mangel på grøn energi vil om kort tid kvæle den politiske atom modstand.
    Men inden man kommer så langt, har man nok lavet nogle kostbare fejlinvesteringer, det kunne være i energiøer.

• #8   14. feb 2023 Helt enig Ole S - thorium er uden tvivl fremtiden selv om mineralet stadig kræver bestråling på et traditionelt atomkraftværk for at blive omdannet til uran.
    I det sydlige Grønland er der thorium nok til 800 års dansk energiforsyning og selv om Grønland ikke ønsker udvinding i Grønland pt., kan de jo ændre mening hvis oliepriserne stiger voldsomt.

Jeg har læst denne blog om thorium og synes den er interessant, men det kræver at man læser kommentarsporet også hvis man skal danne sig et realistisk overblik 😀
    https://ing.dk/blog/hvorfor-gaar-thorium-gennembrud-saa-langsomt-235327

• #9   14. feb 2023 Ole S jeg må sige at det vel vil være bedre at investere på den rigtige måde første gang da vi så ku sparre rigtigt mange milliarder smiley

Kommentér på:
En stortænkning omkring energierne.

Annonce