Nord Stream: I forlængelse af ...... {{forumTopicSubject}}
denne tråd: https://www.baboom.dk/forum/politik/621967-putin_med_direkte_opfordring_til_danmark
Cylindrisk genstand fundet
Nord Stream: Danskere ville bjærge genstand sammen med russere.
Det er stadig uklart, hvem der er ansvarlig for sprængningen af Nord Stream-rørledningerne, og hvordan det skete. Danmark identificerer en genstand i nærheden af et af rørene og ønsker nu at bjerge den. Repræsentanter for Rusland kunne hjælpe, hvilket hilses velkommen i Moskva.
Omkring seks måneder efter eksplosionerne ved Nord Stream-gasrørledningerne ønsker Danmark at samarbejde med Rusland om at bjerge en genstand, der for nylig blev fundet ved siden af rørene.
De danske myndigheder har allerede undersøgt den cirka 40 centimeter høje og cylindriske genstand på bunden af Østersøen, oplyser energimyndigheden i København torsdag aften. Der er ingen umiddelbar sikkerhedsrisiko. Det er muligt, at det er en røgbøje.
For endelig at afklare dette, bør genstanden nu hentes op. I den sammenhæng blev Nord Stream 2 AG tilbudt at deltage i bjærgningen, fremgår det af meddelelsen fra den danske energimyndighed.
Det blev hilst velkommen i Moskva. "Det er gode nyheder, når rørledningsejeren inviteres til vigtige undersøgelser," sagde Kreml-talsmand Dmitry Peskov ifølge Interfax-agenturet. Det skal undersøges, om den fundne genstand har noget at gøre med "terrorhandlingen" på Nord Stream-linjerne, sagde han. Og - modsat danske oplysninger - tilføjede han: "Og det har den tilsyneladende."
Artiklen er oversat fra n-tv
https://www.n-tv.de/politik/Nord-Stream-Daenen-wuerden-Gegenstand-mit-Russen-bergen-article24009673.html
Jeg har ikke kunne finde noget om den oplysning i danske medier, nogen der har hørt om det?
Men ihvetfald skule det have sin rigtighed, viser det igen et land, der ikke kategorisk afviser at samarbejde med Putin/Rusland.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
mar 2023
Følger: 5 Følgere: 7 Emner: 31 Svar: 315
OT - da jeg ikke kan finde din tråd om universet, og du altid viser interesse for det, kan jeg anbefale dig at se n-tv i nat, hvis du altså kan se programmer fra den tv-station.
Den sender i nat fra kl. 00.35 - 06.00 "Universets hemmeligheder", ind i mellem er der 5-10. min nyheder.
dec 2014
dec 2014
mar 2023
Følger: 5 Følgere: 7 Emner: 31 Svar: 315
Nord Stream: I forlængelse af ......