{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Der snakkes og snakkes og der sker ikke en skid. {{forumTopicSubject}}

Ja verden har i flere årtier talt om klimaforandringerne og skal jeg være helt ærligt har det ikke hjulpet en skid - men jeg forsætter selv ufortrødent med at entre på mine vaner eksempelvis ved at bruge mindre vand (bad hver anden dag) og nu har jeg også fået sat en regnvandstønde - jeg bruger den samme mængde strøm som jeg brugte da jeg sparrede og det var dyrt og ja selv om jeg står ret meget alene prøver jeg at gøre en forskel og ja vandmangel tror jeg kun kan afhjælpes ved at sætte træer de beskytter jorden imod direkte solvarme og de arbejder med vand og jeg tror på at ved at plante træer og genanvende vand vil alt blive godt igen og ja jeg har også før skrevet om hvordan man ku entre Sahara hvis man kørte al Europas grønne affald og vendte det med sandet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der snakkes og snakkes og der sker ikke en skid.
  • #2   30. mar 2023 Jojo hvilken energi er det og husk jeg bor til leje smiley

• #5   30. mar 2023 Jojo det ser sku da godt ud og jeg husker at du fortalte om de klimavenlige mennesker smiley

• #7   30. mar 2023 Der snakkes og snakkes og der sker ikke en skid.

Jo Leon lidt sker der da

MÅNEDSLANG TØRKE

Macron opfordrer franskmændene til at spare på vandet.

Det har ikke regnet i dele af Frankrig i flere måneder. Præsident Emmanuel Macron annoncerer derfor en national vandplan og stigende priser. Ikke kun borgerne, men også industrien og endda landets atomkraftværker skal ændre kurs.

• #8   30. mar 2023 Jojo lad os ikke bruge ordet at det er for sent og i stedet bruger vi ordet - vi kan ikke vente længere så det er nu smiley

• #9   30. mar 2023 Annella hvis nu alle begyndte at ku nøjes med et bad hver anden dag endog hver tredje dag vil franskmændene været kommet godt på vej og nøjes med at vande vigtige ting - hvordan og hvad der så skal stå for vigtige ting er jo op til det enkelte land og ja skyldevand kan jo genbruges til vanding og fugle/dyr smiley

• #10   30. mar 2023 Flot hus JoJo, men hvilket materiale består huset af 🤔

Det ligner glasfiber og det ser hundedyrt ud 😅

• #12   30. mar 2023 Jojo jeg takker for en god historie + en god beskrivelse af hvordan huset er bygget og så er det orkan sikkert smiley

• #14   31. mar 2023 Jojo ja og hvis ikke de brande bliver stoppet på kloden general kommer det til at gå helt galt med temperaturen + luften kun bliver endnu ringere.

• #16   31. mar 2023 Hej JoJo og tak for en grundig bygningsbeskrivelse af det spændende hus 👍🏼

Tør man spørge hvad selve husbyggeriet kostede 😅

• #18   4. apr 2023 Der snakkes og snakkes og der sker ikke en skid.

Joo Leon - 'lidt' sker der da, det vil glæde dit miljøhjerte, hvad jeg lige har læst om flydende træer:

Bortset fra farven grøn ser de flydende træer, der pryder den serbiske hovedstad, Beograd, meget anderledes ud end de sædvanlige træer tilsammen. Det vigtigste forener dem dog: Det normale og det flydende træ optager CO2 fra luften takket være fotosyntesen. Med projektet "Liquid 3" i Beograd hjælper forskere med at binde mere CO2 fra luften, end normale træer kan.

”Vi ville bruge mikroalgernes effektivitet til at reducere CO2 i den indre by. binde. For at gøre dette kombinerede vi den fotobioreaktor, der kræves til dette, med bydesign og integrerede vores udvikling i bylivet som en bænk,” forklarer biovidenskabsmanden ved Universitetet i Beograd, Ivan Spasojevic, om pilotprojektet.

Sådan fungerer de flydende træer: De flydende træer er det, der er kendt som fotobioreaktorer. Det er glaskasser, der er fyldt med mikroalger og vand og drives af et solpanel og en pumpe. Byluften pumpes ind i algetanken ved hjælp af solenergi. Der behandler algerne byluften og omdanner CO2 til ilt gennem fotosyntese. Det særlige: Mikroalgerne klarer ikke kun forurenet luft bedre, de binder også mere CO2, end et træ kan.

De flydende træer blev specielt produceret til Beograd, da byen har stærkt forurenet luft, der cirkulerer på grund af de mange oliefyr og to kulfyrede kraftværker i nærheden af ​​byen. Normale træer har derfor lavere chancer for at overleve, hvorfor de flydende træer nu burde støtte. Selv om vinteren renser de flydende træer fyldt med mikroalger luften og binder CO2.

Sådan ser de ud: (og jeg kan endda glæde mig over at komme til at se dem, for vi er bl.a. i Beograd i maj).

profilbillede
  • #20   4. apr 2023

Tjaa jojo så er det som nok igen kun fake news fra et tysk medie, der skriver:

De flydende træer blev specielt produceret til Beograd.

Men henvend dig til Weena, hun skal nok bekræfte din kommentar.

• #22   4. apr 2023 Jeps ting har med det at forsvinde jeg kender hverken til Uberlingen eller Brandenburger Tør. Begge er nok forsvundet.

• #24   5. apr 2023 Serbiens hovedstad Beograd

https://da.wikipedia.org/wiki/Beograd

• #26   8. apr 2023 Og pga vandmangel kan man nu gå gennem Gardasøen, søen har så lidt vand som aldrig nogensinde før:

profilbillede
  • #27   8. apr 2023 Annella tak for info og igen må jeg sige at det er skramende og tænk hvis alle vil tænke længere end til i morgen og selv om vi har vand nok i Danmark er det ved at blive en vane kun at gå i bad hver anden dag og jeg genbruger stadigt mit kogevand og andet.

Kommentér på:
Der snakkes og snakkes og der sker ikke en skid.

Annonce