{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
224 visninger | Oprettet:

Hvad er vigtig? {{forumTopicSubject}}

Danmark eller krigen i Ukraine

For mig har det sidste år rykket meget på min forståelse af den danske befolkning, lige nu ligner det meget debatten her på BB.

Det er godt nok et sted jeg ikke troede jeg skulle komme til i min levetid.

Jeg var overbevist, at danskerne var et fredeligt og hjælpsomt folk, men med krigen i Ukraine har jeg set sider af danskere som jeg troede tilhørte en anden slags folkeslag.


Jeg mener Danmark er vigtigere end krigens rædsler, og der har jeg nok taget grueligt fejl.

Hellere 1 kræft operation på en dansker end en kampvogn til krigen og dens rædsler, som nu nærmest kører som underholdning på TV.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er vigtig?
  • #2   2. apr 2023 Ak ja Alis - den, omvendt logiske, påstand var du med garanti ikke kommet med hvis rollerne var byttet om - simpelthen fordi alle fornuftige og ansvarlige mennesker naturligvis hjælper ofrene og ikke omvendt - alt andet ville sku da være knald i låget 😲

  • #3   2. apr 2023 Sådan kan man ikke dele det op, for der er stadig penge nok i vores samfund til at betale for Danskernes ve og vel - og det var galt herhjemme længe inden krigen brød ud.
    Men der mangler hænder, og når sygeplejersker og lign. kun arbejder halvdags, skal det jo blive et problem.
    Flere penge gør det ikke, det får ikke flere i fuldtidsarbejde, snarere tvært imod.
    Længe er der postet den ene milliard efter den anden i supersygehuse, som skulle have stået klar for år tilbage.
    Sygehuse som trods kæmpestore ikke har plads til så mange indlagte som nu, bla. grundet der nu stort set kun skal være enestuer.
    Fremtiden bliver, at selv alvorligt syge skal blive hjemme i eget hjem, og så behandles og tilses af den digitale vej.
    Lad nu være med at give Corona og krig skylden - det er sgu for nemt - så hellere give skylden til de forskellige tidligere regeringer, som år efter år har skåret vores forsvar ned til stort set ingenting.
    Da jeg var soldat og siden sergent, blev langt de fleste indkald for at gennemgå en militær "grundskole" - hvordan tror i vores ungdom i dag ville reagere, hvis de pludselig skulle stå på slagmarken og forsvare vort land ?



  • #4   2. apr 2023 #3
    Jo sådan kan man godt sige, hvad er vigtig,
    f.eks. havde vi ingen krigsveteraner inden Danmark blev krigsnation,
    og hvordan beviser du at vi har penge nok i fremtiden.

    I mine øjne ødelægger vi et ellers godt land på grund af storhedsvanvid.

    Vi burde starte med penge til, at få vores plejecentre, der mangler pladser og
    har de kloge ret bliver vi flere og flere, og pengene går til krig og ikke til danskernes
    velfærd på alle områder.

    Og så elsker jeg, at sygeplejernes timetal er et problem, meget kan man beskylde dem for, men de er ikke årsagen til dårlig sundhedsvæsen. Men døden skal have en årsag, og for mig er hjertestop det samme som krig død og ødelæggelse.


Kommentér på:
Hvad er vigtig?

Annonce