{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
339 visninger | Oprettet:

Kan man stole på USA? {{forumTopicSubject}}

Nu kommer der en ny oplysning om USAs evner

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-04-usa-draeber-hojtplaceret-islamisk-stat-leder-i-syrien?fbclid=IwAR18Z9eO1NbLMtDILV4mDvseSJrWEDxoYZGzcZiMed3LKH9cpIu5zQKP8Sg

De kan ikke ramme Putin, men praler med deres evner til, at få ram på en enkelt person.

oplysning eller bare endnu en løgn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man stole på USA?
  • #1   4. apr 2023 Det skal som nok være rigtigt, for det bekræfter CNN også, og de tager da aldrig fejl.

• #3   4. apr 2023 jo jo, nu er vi jojo ikke alle fejlfrie.

• #6   4. apr 2023 Jeg tror, at konsekvenserne ved at fjerne Putin kan være temmelig uoverskuelige.

Rusland har en rabiat højrefløj, de såkaldte høge, som anser Putin for at være svag. Han er ikke hård nok i sin krigsførelse i Ukraine, og han tager ikke passende skridt mod Vesten. Nogle af dem har ønsket en væbnet konfrontation mod Vesten.

Hvad vil konsekvenserne mon være, hvis man forestillede sig, at USA eller en anden magt likviderede Putin?
    Har USA analyseret situationen og fundet frem til, at konsekvenserne ved, at de fjerner Putin vil være så voldsomme, at de undlader at gøre dette?

• #9   4. apr 2023 #7 Weena

Ja, det er den, jeg tænker på.
    Jeg ser det så, som han dels "gøder og nærer jorden" for højre fløjen af 2 årsager:
    1: han har behov for dem, for de er kompromisløse og stærke, og han har brug for dem til at styrke sin egen position.
    2: han er til gengæld også skrækslagen for dem. Han ved, at de er ligeglade med ham. Hvis han ikke giver dem noget, så risikerer han, at de vender sig mod ham, og så er han færdig.

Jeg ser ikke, at han gøder jorden for dem, fordi han synes, at de er de bedste venner, han overhovedet kan ønske sig.

• #10   4. apr 2023 #8 Jojo

Jeg tror, at du har ret.
    Ingen stat vil risikere følgerne af at likvidere en statsleder som fx Putin. Det vil få voldsomme konsekvenser.

Men en organisation eller en "lonesome wolf" vil være svær for Rusland at kæmpe imod.
    På samme måde som USA har haft voldsomme og langvarige problemer med at bekæmpe Al Queda og Islamisk Stat.

Jeg har ingen brugbar løsning på spørgsmålet om, hvordan Rusland kommer igennem denne krig, eller hvordan de bagefter kommer videre i forhold til USA, Vesten, Japan, Australien og andre, som bebrejder Rusland for deres invasion af Ukraine.
    En forhandlingsløsning som afslutning på krigen vil selvfølgelig kunne sætte rammerne for en fremtidig sameksistens.
    Men ligger den mulighed sådan lige i nærmeste fremtid?

• #11   5. apr 2023 Nu har jeg set så mange kloge tanker om Putin, men efter 1 år med krigen ser det ikke ud til nogen endnu har fat i den rigtige krystal kugle.

• #12   5. apr 2023 #11
    Brok

Nu har jeg set så mange kloge tanker om Putin, men efter 1 år med krigen ser det ikke ud til nogen endnu har fat i den rigtige krystal kugle.

Den russiske udenrigsminister Sergei Lawrov har også kigget i krystal kuglen, det var, hvad han så:

Faktisk gør USA og dets vasaller alt for at opnå Ruslands internationale isolation. De forsøger nu at torpedere Rusland-Afrika's 2. topmøde, der er planlagt til slutningen af ​​juli i St. Petersborg, for at afholde vores afrikanske venner fra at deltage.

Derfor vil USA's forsøg på at forstyrre vores samarbejde med landene i det globale syd og øst fortsætte, men deres succes er langt fra garanteret.

Vores største forskel fra vesterlændinge er, at vi aldrig fortæller udenlandske partnere, hvordan de skal leve.

• #13   5. apr 2023 #11 Annella

Lawrov:
    Vores største forskel fra vesterlændinge er, at vi aldrig fortæller udenlandske partnere, hvordan de skal leve.

Hvad er det lige, hvad Rusland er i færd med i Ukraine?
    Er det ikke netop at fortælle andre, hvordan de skal leve?

Mangler den gode Lawrov lidt selvindsigt, eller har han ret i sit udsagn?

• #14   5. apr 2023 #10
    Peter P

Ingen stat vil risikere følgerne af at likvidere en statsleder som fx Putin. Det vil få voldsomme konsekvenser.

Og hvad består de voldsomme konsekvenser af og for hvem?

• #15   5. apr 2023 #13
    Peter P

Mangler den gode Lawrov lidt selvindsigt, eller har han ret i sit udsagn?

Da jeg sammenligner Lawrov med 'Komiske Ali', har Lawrov sikkert ikke ret i sin påstand.

• #16   7. apr 2023 #10

Og hvad består de voldsomme konsekvenser af og for hvem?

Det er op til den enkelte læsers egen vurdering. Og derfor vil hver enkelt have sin egen udlægning af, hvilke mulige scenarier Putins eventuelle likvidering vil medføre.

I min optik vil Ruslands højrefløj sætte sig på magten. De anser Putin for at være svag, og enkelte fra højrefløjen har tidligere talt for, at Rusland skal bombe udvalgte vestlige lande.
    Link: https://www.bt.dk/udland/russisk-video-gaar-viralt-vi-skal-gaa-efter-svage-vestlige-lande

Og det vil i min Verden være en voldsom konsekvens.

Når det er sagt, så kan vi jo diskutere, hvor stor muligheden er for, at Rusland vil bombe Norge, Tyskland eller Frankrig.
    Det ved jeg så ikke, men jeg ved heller ikke, hvor sandsynligt det er, at Putin skulle blive likvideret.
    De mulige konsekvenser synes jeg er ganske voldsomme.

Kommentér på:
Kan man stole på USA?

Annonce