{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
358 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 365 Svar: 3.556

Jagten på kvinder uden tørklæde fortsætter! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/udland/overvaagning-skal-afsloere-iranske-kvinder-uden-toerklaede

Den ultimative jagt på kvinder der ikke dækker sig til foregår naturligvis i Afghanistan. Men dér er det jagt på kvinder for nærmest alt.

Efter den iranske opstandelse, hvor Mahsa Amini døde i moralpolitiets varetægt, er modstanden ikke blevet mindre.

Men moralpolitiet har taget det nye våben i brug, nemlig overvågningskameraet, muligt med ansigtsgenkendelse, på offentlige steder.

Kvinden som har forbrudt sig, vil da få en advarsel på mobilen, hvad advarslen skulle indbære er ikke oplyst.

Det er uhyggeligt som kvinder bliver jagtet for at skulle tildække sig og være tækkeligt klædt, for det sker også rundt om i hele Europa.

Så vidt jeg har forstået, så står det ingen steder i Koranen at det er nødvendigt. Men nogle imamer/præstestyre har fortolket det sådan.

Det er trist at kvinder i den grad, bliver forfulgt og ikke har samme frihed som andre. Ikke mindst at mændene der styrer, selv har lov til alt.

Hvordan ser I på det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagten på kvinder uden tørklæde fortsætter!
  • #2   8. apr 2023 Cris7 ja det er utroligt at det kan ske i 2023 smiley

• #3   8. apr 2023 Sjovt nok, hvis man må sige det på den måde, for sjovt er det bestemt ikke, jeg så en debat forleden i Folketinget, det var behandling vedr lov om Social kontrol, religiøse tørklæder, nogle partier vil gerne have indført et forbud i Grundskolen med at bære religiøse tørklæder. Det er skolepiger helt ned til 7 års alderen, der bliver de seksualiseret, de skal være dydige, rene, så kan deres brødre gå ud i byen og kalde alle os andre grimme ting, det foregår stadig i 2023.

Det er en diskrimination der vil noget, men de skal bare blive ved med at gøre oprør og jeg mener vi skal hjælpe dem, støtte dem, mænd der begår vold mod kvinder, fordi de nægter det religiøse tørklæde skulle hænges på Torvet førstkommende tirsdag, det ville vel ikke være for meget.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#4   9. apr 2023
    Så i morgennyhederne, at den videoovervågning ikke vil få betydning for de unges oprør i Iran.
    De er vrede og trætte af den stokkonservative regering, der bliver ved med at fastholde dem i århundrede år gammel kultur så Iran ingen vegne kommer, ikke udvikler sig og forbedrer forholdene for mange mennesker.

De unge vil heller ikke finde sig i at regeringen gør brug af trusler, hård vold, tortur og offentlige hængninger for at få folket til at marke ret.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#5   9. apr 2023
    Foruden masseovervågningen var myndighederne også ude med en opfordring til borgere om, at de skal hjælpe med at håndhæve loven overfor kvinder – lige som forretningsdrivende kan straffes og sågar blive lukket ned, hvis de handler med kvinder uden tørklæde, som en viral video viste i sidste uge, hvor to kvinder blev overfaldet i en kiosk. jvf. Tv2

Her er videoen : https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-02-video-viser-mand-angribe-kvinder-uden-hijab-med-yoghurt-bagefter-blev-kvinderne

- Der foregår en magtkamp, som handler om eksistensberettigelse for regimet, og de er ved at finde ud af, om det skal være med vold og magt, ved at tilbyde muligheder, eller lidt af begge dele, siger Shahin Aakjær.

Episoden i kiosken endte med, at de to kvinder blev anholdt, det samme gjorde overfaldsmanden, mens kioskejerne fik en advarsel.

Og styret har efterfølgende også været ude at tage afstand til overfaldet og understreget, at man ikke ønsker nogen former for vold. Men ifølge Simi Jan så risikerer regimet netop med de nye tiltag, at der kommer flere uroligheder.

- De her kvinder sætter allerede deres liv på spil ved at gå uden tørklæde. At der kommer flere regler, der skal undertrykke dem, vil næppe afholde dem fra at fortsætte. De har intet at miste, og derfor risikerer de alt, siger TV 2 korrespondenten. jvf. Tv2

• #6   10. apr 2023 Trist at det er sådan.
    Det kunne lyde som en aprils nar. eller en dårlig joke.
    Men sådan er der desværre nogen steder i verden og jeg vil ikke støtte det.
    Jeg har godt nok været på afbudsrejse til tyrkiet men ellers ikke i nogen af de lande der er voldsomt religiøse.
    Tørklæde burde være frit valg, og skal ikke ses ned på fordi man vælger og lade være.

Jeg trækker en hue over hovedet men kun fordi jeg ikke gider det blæser når det også samtidigt er koldt smiley

• #7   10. apr 2023 Problemet er, at religion kan ikke forbydes. Prøv engang, at se på alle de forskellige
    trossamfund som lever helt anderledes end andre.

Og det gælder også i lande, hvor demokrati ellers er styreformen.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#8   10. apr 2023 Jamen religion skal ikke forbydes. Enhver skal ha' ret til at tro hvad de vil.

Problemet er, som fx. de muslimske lande, at regeringer oftes bruger religion politisk, og efter deres egne fortolkninger for at styre folket med hård hånd. Politik og religion hører ikke sammen.

De har ikke forsøgt at komme ud af 'mørket' og følge med tiden. For man blander også religion sammen med kulturen, som man heller ikke ønsker at ændre på.

Tænk hvis en kvinde i de lande, sagde, jeg vil ikke giftes og have børn, jeg vil uddanne mig, arbejde og bo alene. Det ville give et ramaskrig i familien, for det mås man ikke.

For en kvinde der bor alene, er lovligt bytte for mænd, da hun ikke er beskyttet af en ægtemand, og bliver betraget som 'løs på tråden'.

Det er ikke kun religion der er problemet men også den 'gamle' kultur man holder ved lige. Såsom 'klassesystemet', hvor man ikke har kontakt og samvær, eller bekymrer sig om dem der er født fattige.

• #10   10. apr 2023 Chris, du vil aldrig få muslimer til, at tænke som i et demokratisk land.
    Men der r meget forskel i de muslimske lande, derfor virker din generalisering af
    kvinders rettigheder ikke, der er virkelig meget forskel på Iran, Afghanistan og så Tyrkiet.

Jeg vil også være ked af, at blive sammenlignet med en Rumæner bare fordi vi er i EU.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#11   10. apr 2023
    Jeg behøver vel ikke pensle ud hvem jeg mener, for det tror jeg godt du selv kan forestille dig. smiley

• #12   10. apr 2023 Nej det ved gud jeg ikke kan, for ser du når kvinder kommer til DK så bliver de mere
    muslimske end de er i deres eget land.
    Og jeg er stadig af den mening, det er os der har svigtet ved ikke, at forlange noget, hvis de ikke kan forsørge sig selv.

• #13   10. apr 2023 Jeg synes, det er godt, at de unge gør oprør mod kvindeundertrykkelse, det ligner slet ikke noget i 2023 - kvinder skal gemme sig i masser af tøj, så de ikke frister mændene, det skal være kvindernes problem i 2023 smiley

Hvad siger Koranen og andre islamiske kilder om at bære tørklæde?

Der er kun få vers i Koranen – muslimernes hellige bog – der direkte omhandler kvindens klædedragt. Disse vers er blevet fortolket som religiøse begrundelser for, at muslimske kvinder skal gå med tørklæde. De mest kendte vers er sura 24, vers 31 i den nye danske oversættelse af Koranen (se kilder). Her står: “Sig til de troende kvinder, at de skal holde øjnene for sig selv og vogte over deres køn; de må ikke fremvise deres pryd, bortset fra det deraf, der er synligt, og de skal lægge deres hovedslør hen over deres halsudskæring. De må kun fremvise deres pryd for deres ægtemænd, deres fædre og deres svigerfædre, deres sønner og deres ægtemænds sønner, deres brødre og deres brødres og søstres sønner, deres kvinder, deres slavinder, deres mandlige tjenere uden kønsdrift og børn, der intet ved om kvinders private kropsdele.”

Desuden henvises der ofte til sura 33, vers 59: “Profet! Sig til dine hustruer og dine døtre og til de troendes kvinder, at de skal trække noget af deres overklædning ned over sig. Således vil de lettest blive genkendt og ikke blive forulempet.”

Desuden er der i nogle af fortællingerne om profeten Muhammed anvisninger om kvindens klædedragt. De fleste muslimer mener, at disse beretninger skal læses som en forklaring eller uddybning af Koranens forskrifter, men der er ikke enighed om, hvilke af beretningerne der er troværdige. Citat slut Faktalink.dk

Kommentér på:
Jagten på kvinder uden tørklæde fortsætter!

Annonce